همه چیز درباره بیماری سیاتیک + درمان خانگی درد سیاتیک

همه چیز درباره بیماری سیاتیک + درمان خانگی درد سیاتیک

همه چیز درباره بیماری سیاتیک + درمان خانگی درد سیاتیک

درد سیاتیک معمولاً از پشت به عقب ران و از طریق پا گسترش می‌یابد. بیماری سیاتیک به دلیل عصبی که تحت تاثیر قرار می گیرد، نام گذاری شده است. این شرایط می تواند خیلی دردناک باشد و ممکن است برای چند روز ادامه یابد.

 

این درد می‌تواند همراه با نشانه‌هایی ازجمله سوزش پایین پا و درد عضلانی باشد که سبب مشکل در ایستادن یا نشستن می‌شود. همچنین بی‌حسی و ضعف در پایین پا حتی انگشتان پا از دیگر نشانه‌های آن می باشد.

 

درد سیاتیک می تواند آزاردهنده و پایدار باشد و بر همین اساس است که آگاهی از درمان های خانگی برای تسکین این شرایط می تواند مفید باشد.

 

اگر چه درمان‌های معمولی برای سیاتیک وجود دارد اما ممکن است درد را به‌طور موقت کاهش دهند. علاوه بر این، اکثر تزریقات استروئیدی می‌توانند عوارض جانی جدی ایجاد کنند.

 همه چیز درباره بیماری سیاتیک + درمان خانگی درد سیاتیک

درد سیاتیک معمولاً از پشت به عقب ران و از طریق پا گسترش می‌یابد

 

زردچوبه : 

زردچوبه یکی دیگر از داروهای مؤثر طبیعی برای سیاتیک است زیرا دارای خواص ضدالتهابی است و دارای ترکیباتی به نام کورکومین است که به کاهش درد عصب و التهاب کمک می‌کند.

 

توجه : کسانی خون رقیق دارند، داروهای دیابت مصرف می‌کنند یا از سنگ کیسه صفرا رنج می‌برند از زردچوبه استفاده نکنند.

 

یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به 1 فنجان شیر اضافه کنید. همچنین می‌توانید چوب‌های کوچک دارچین را نیز اضافه کنید و سپس با عسل آن را شیرین کنید و یک یا دو بار در روز برای درمان درد سیاتیک بخورید.

 

روش دیگر استفاده از مکمل‌های 250 تا 500 میلی‌گرم زردچوبه 3 بار در روز است. بهتر است قبل استفاده با پزشک مشورت کنید.

 

استفاده متناوب از کمپرس داغ و سرد:

استفاده از گرما برای تسکین سیاتیک بسیار موثر است. کمپرس های داغ به عنوان یک شل کننده و آرام بخش ماهیچه عمل می کنند. در همین حال، کمپرس های سرد نیز می توانند به تسکین و کاهش تورم اطراف عصب کمک کرده، در شرایطی که موجب بی حسی ناحیه می شوند.

 

تعویض بین کمپرس های داغ و سرد برای تسکین علائم سیاتیک یک راه حل خانگی خوب برای مواقعی است که درد غیر قابل تحمل می شود.

 

یکی از حوله ها را در آب داغ غوطه‌ور کرده و سپس آن را برای 20 دقیقه روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بگذارید.

 

حوله دیگر را در آب سرد غوطه‌ور کنید.

 

پس از گذشت 20 دقیقه از قرار دادن حوله داغ، آن را با حوله سرد جایگزین کرده و اجازه دهید این حوله نیز 20 دقیقه روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته باقی بماند.

 

این کار را برای یک ساعت تکرار کنید.

 همه چیز درباره بیماری سیاتیک + درمان خانگی درد سیاتیک

استفاده از گرما برای تسکین سیاتیک بسیار موثر است

 

با سرکه سیب و نمک

درد عصب سیاتیک هر چقدر که تحت فشار و التهاب باشد با ده دقیقه درمان میشود البته بستگی به مرحله بیماری دارد ، برای درمان و تسکین این درد دستورالعمل زیر را با دقت بخوانید.

 

هر شب قبل از خواب داخل ظرفی 10 لیتر آب گرم سرکه سیب و نمک بریزید و خوب هم بزنید.

 

پاها را به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید و بعد از آن پاها را خشک کنید.

 

در طول شب پاها را خوب با پتو گرم نگه دارید و صبح جوراب بپوشید و هرگز پابرهنه نباشید.

 

در اولین شب درد تسکین پیدا می کند اما هر روز تاثیرات این درمان را بیشتر متوجه میشود.

 

کمپرس سیب زمینی : 

سیب زمینی دارای خواص ضدالتهابی بسیار مؤثر است. گوشت و پوست و آب این ماده غذایی در تولید محصولات آرایشی و دارویی استفاده می‌شود. کمپرس سیب زمینی با اندکی گرما می‌تواند برای تسکین درد و کاهش التهاب مؤثر باشد.

 

سیب زمینی را بپزید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را له کنید تا به شکل پوره در بیاید. پوره به دست آمده را لای دستمال مالیده و روی ناحیه دردناک قرار دهید. زمانی که کمپرس سرد می‌شود آن را روی کتری گرم کنید و یا کمپرس دیگری آماده کنید.

 

استفاده از بالشتک‌های حرارتی : 

بسیاری از افراد با استفاده از بالشتک‌های حرارتی به مدت 15 الی 20 دقیقه هر دو یا سه ساعت یک‌بار موجب تسکین دردهای سیاتیک می‌شوند. این بالشتک‌ ها قیمت چندان بالایی ندارد و در همه‌ جا قابل‌ استفاده است.

 

دوش آب گرم نیز از آنجا که موجب رفع گرفتگی عضلات می‌شود نیز توصیه می‌شود؛ اما اگر به دنبال گزینه مناسب‌ تری هستید استفاده از بالشتک‌های حرارتی همچنان مقرون‌ به‌ صرفه بوده و پیشنهاد می‌شود.

 

در مقابل افرادی هستند که برخلاف بقیه با گذاشتن پک یخ روی ناحیه درد باعث تخفیف درد می‌شوند.

 همه چیز درباره بیماری سیاتیک + درمان خانگی درد سیاتیک

دوش آب گرم از آنجا که موجب رفع گرفتگی عضلات می‌شود توصیه می‌شود

 

آرنیکا (گل همیشه بهار کوهی) : 

گونه‌های مختلفی از آرنیکا یا گل همیشه بهار کوهی از قرون وسطی در اروپا در طب سنتی استفاده می‌شود. امروزه آرنیکا توسط بسیاری از مردم برای درمان کبودی و آسیب عضلانی که در ورزش رخ می‌دهد و کمر درد استفاده می‌شود. اگر آرنیکا در درمان پارگی عضلانی موثر باشد می‌تواند سیاتیک ناشی از آسیب و استرس وارده بر عضلات نزدیک عصب سیاتیک را نیز درمان کند.

 

مکانیسم ضد التهابی آرنیکا کاملا متفاوت از دارو‌های ضد التهابی معمولی است؛ و همچنین هشدار می‌دهد که آرنیکا دارای عوارض جانبی متعددی است مانند واکنش‌های آلرژیک بر روی پوست و اثرات جانبی برای کبد و قلب.

 

آرنیکا نباید خوراکی مصرف شود و باید به صورت موضعی فشرده شده استفاده شود. تعدادی از ترکیبات تجاری در قالب کرم یا ژل حاوی این گیاه وجود دارند. هرگز نباید بر روی زخم اعمال شود.

 

ماساژ درمانی : 

ماساژ درمانی می‌تواند برای درمان درد سیاتیک استفاده شود و همچنین باعث بهبودی بدن می‌شود، به‌ویژه اگر این مشکل ناشی از اسپاسم عضلانی باشد. علاوه بر این سبب کاهش تنش، تحریک گردش خون کمک می‌کند. اضافه کردن 3 قاشق غذاخوری پودر جوز هندی به 1 فنجان روغن کنجد. این مخلوط را حرارت دهید و اجازه دهید خنک شود و سپس منطقه آسیب‌دیده را به‌آرامی با این مخلوط ماساژ دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا زمانی که بهبود پیدا کنید.

 همه چیز درباره بیماری سیاتیک + درمان خانگی درد سیاتیک

ماساژ درمانی می‌تواند برای درمان درد سیاتیک استفاده شود

 

دمنوش سنبل الطیب : 

ریشه سنبل الطیب آرام بخش و تسکین دهنده ی درد های عصبی است. این گیاه مخصوصا برای بهبود دردهای سیاتیک که به علت اسپاسم عضلانی است مفید و کارآمد است.

 

این گیاه حاوی روغن های فرار بوده که برای آرام کردن گرفتگی عضلات مفید است. این گیاه همچنین به عنوان دارویی گیاهی خواب آور محسوب می شود.

 

قرص ۱۵۰ گرم ریشه ی سنبل الطیب را در ۳ وعده غذایی روزانه به مدت چند هفته میل کنید. همچنین شما می توانید ۱ قاشق چایخوری از ریشه خشک شده سنبل الطیب را را در یک فنجان آب داغ ریخته و پس از ۱۰ دقیقه، دمنوش سنبل الطیب آماده سرو است. از این دمنوش گیاهی چند هفته میل کنید.

 

کمپرس زنجبیل و روغن کنجد :

به لطف خواص خود، زنجبیل یکی از پر استفاده‌ترین گیاهان طبیعی برای مقابله با التهاب است. افزون بر این، کنجد از خواص ضد التهاب، آبرسانی، تسکین درد و آنتی اکسیدانی برخوردار است که در کنار زنجبیل گزینه ای عالی برای مبارزه با درد ناشی از سیاتیک را شکل می دهد.

 

روغن کنجد را در مایکروویو یا به روش بن ماری گرم کنید.

 

زنجبیل را ریز خرد کرده و به روغن اضافه کنید.

 

حوله را درون ترکیب روغن و زنجبیل قرار داده و آن را برای 20 دقیقه روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت