چرا مردان بیشتر از زنان از سوسک می ترسند؟ دلیل علمی ترس آقایان از سوسک

چرا مردان بیشتر از زنان از سوسک می ترسند؟ دلیل علمی ترس آقایان از سوسک

چرا مردان بیشتر از زنان از سوسک می ترسند؟ دلیل علمی ترس آقایان از سوسک

محققان انگلیسی اعلام کردند مردان بیش از زنان از سوسک ‌ها می‌ترسند اما به دلیل بروز ندادن این ترس دچار نوسان شدید ضربان قلب می‌شوند و احتمال سکته‌شان افزایش می‌یابد…

 

به گزارش فراناز، به نقل از کی‌اس‌ال نیوز، زنان پس از دیدن سوسک‌ بلافاصله با زدن جیغ ترس ناشی از دیدن این حیوان موزی را بروز داده و از شدت استرس درونی‌شان می‌کاهند اما مردان نمی‌توانند احساساتشان را بروز دهند و دچار نوسان ضربان قلب می‌شوند.

 

در این تحقیق مشخص شده که مردان از یک سو به دلیل شنیدن صدای جیغ زنان و سپس دیدن سوسک‌ها و از سویی دیگر به دلیل اینکه می‌بایست این حیوانات موزی را بکشند دچار نوعی نوسان شدید روحی و ترس درونی می‌شوند که این ترس می‌تواند منجر به سکته قلبی شده و خطر مرگ ناگهانی را افزایش دهد.

 

در نتایج این تحقیق اعلام شده که مردان بهتر است به جای حفظ غرورشان در جمع بلافاصله پس از دیدن این حیوانات موزی ترس‌شان را با زدن فریاد بروز دهند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

 

ترس از سوسک یا باگوفوبیا bugophobia، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع سوسک گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین سوسک هراسی یکی از انواع فوبیا خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترسشان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد.

 

ترس از سوسک

شدت ترس از سوسک ممکن است بسیار زیاد باشد و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از سوسک، ترسی عمیق و غیرمنطقی از سوسک یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حشره است، دارند.

 

با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر سوسک یا شنیدن کلمه سوسک نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با سوسک‌ها اجتناب ورزد.

مطالب داغ هفته اخیر