ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

در این قسمت از سایت فراناز درباره روش های خانگی و طبیعی برای پرپشت شدن ابروها و تقویت دائمی آنها بحث میکنیم. ابروهای پهن و پرپشت از گذشته در تمامی جوامع مورد پسند بوده و امروز هم یکی از ملاک هاي زیبایی در میان زنان و مردان محسوب می شود، ازآن سو خیلی از افراد هستند کـه دوست دارند ابروهایی پرپشت داشته باشند، در ادامه روش هایي برای پر پشت شدن ابرو را بررسی می‌کنیم.

 

استفاده از روغن کرچک برای پرپشت شدن ابروها

این روغن برای مبارزه با هر گونه میکروارگانیسم کـه مانع رشد مو‌هاي ابرو می‌ شود مفید اسـت. استفاده از روغن کرچک یکی از راه‌حل‌هاي مؤثر برای افزایش رشد ابروهاست. این روغن شامل پروتئین، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها‌يي اسـت کـه فولیکول‌هاي مو را تغذیه می کنند و موجب رشد مو میشوند.

 

بـه‌علاوه، این روغن برای مبارزه با هر گونه میکروارگانیسم کـه مانع رشد مو‌هاي ابرو میشود، مفید اسـت. برای پرپشت کردن ابرو بـه‌وسیله‌ي روغن کرچک، مراحل زیر را دنبال نمایید:

 

یک گوش‌پاک‌کن رابه کمی روغن کرچک خالص آغشته کنید و روی هر دو ابرویتان بکشید؛ هر دو ابرو رابا نوک انگشتان‌ خود بـه آرامی برای ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ بدهید؛ میتوانید برای ۳۰ دقیقه یا یک شب روغن را روی هر دو ابرو نگه‌دارید؛ سپس ابروهایتان رابا آب ولرم و یک پاک‌کننده‌ي ملایم شست‌وشو بدهید؛ این روغن را برای چند هفته، یکبار در روز استفاده کنید تا التیام را حس کنید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

استفاده از روغن نارگیل برای پرپشت شدن ابروها

روغن نارگیل برای تقویت ابرو و لذت بردن از ابروهای پهن و پرپشت، بسیار مفید اسـت. پروتئین‌هاي مختلف و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل، ویتامین E و آهن موجود دراین روغن، باعث سالم ماندن ابرو و پرپشتی آن میشود و می تواند باعث تیره‌تر شدن ابروهای شـما شود.

 

روغن نارگیل را کمی گرم کنید و با نوک انگشتان‌ خود روی ابروها بمالید؛ بـه آرامی ابروها را ماساژ بدهید و بگذارید خون در انها بـه جریان بیفتد؛ بگذارید این روغن یک شب روی ابروهایتان بماند؛ صبح روزبعد با آب گرم ابروها را بشویید؛ اینکار را هرروز برای مدت ۱ تا ۲ ماه تکرار کنید تا متوجه‌ي افزایش ضخامت ابروها بشوید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

استفاده از روغن زیتون برای رشد ابروها

روغن زیتون برای تقویت ابرو بسیار مفید اسـت. از آنجایی‌کـه این روغن سرشار از ویتامین E اسـت، روی پرپشت و ضخیم شدن ابروها تأثیر زیادی دارد و ابروها را تیره‌تر می کند.

 

روش اول:

ابروهای خودرا ۵ دقیقه قبل از رفتن بـه رخت خواب با روغن زیتون گرم ماساژ بدهید؛
بگذارید این روغن بـه‌مدت یک شب روی ابروهایتان بماند و سپس ابروها رابا آب گرم بشویید؛

 

روش دوم:

نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون رابا چند قطره عسل مخلوط کنید و ابروها را برای چند دقیقه با این مخلوط ماساژ بدهید؛۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس ابروها رابا آب گرم بشویید. یکی از این دو روش را یک بار در روز انجام بدهید تا بـه نتیجه‌ي مطلوب برسید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

آب پیاز برای داشتن ابروهای زیاد :

آب پیاز بـه رشد سریع‌تر و تقویت ابرو و متراکم‌تر شدن انها کمک میکند. آب پیاز حاوی گوگرد اسـت کـه بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابروها را التیام می‌بخشد. از طرفی فولیکول‌هاي مو را هم تقویت میکند.

 

یک پیاز کوچک را رنده و آب آنرا صاف کنید؛ ابروهایتان را برای ۵ دقیقه با این محلول ماساژ بدهید؛ اجازه بدهید ابروهایتان خشک شوند، سپس با یک پاک‌کننده‌ي ملایم یا آب سرد ابروها را تمیز کنید؛ این روش را یک بار در روز برای چند هفته تکرار کنید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

زردۀ تخم‌ مرغ برای زیاد شدن موهای ابرو:

جنس موی ابروها از پروتئین کراتین اسـت و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین بـه‌شمار می رود. بنابر این بـه التیام سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک میکند.

 

زرده‌ي یک شماره تخم‌مرغ را از سفیده‌ي آن جدا کنید؛ زرده را خوب هم بزنید و آن رابا یک تکه پنبه یا یک گوش‌پاک‌کن بـه ابروهایتان بمالید؛ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس ابروهایتان رابا آب سرد بشویید. این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا بـه نتیجه‌ي مطلوب برسید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

بذر شنبلیله برای رشد ابروها:

بذر شنبلیله هم جزو دانه‌هایي اسـت کـه بـه تقویت ابرو و افزایش ضخامت مو هاي ابرو کمک می کند. این بذر سرشار از پروتئین، نیکوتین و لسیتین کـه برای رشد و تقویت ابرو مؤثر اسـت. بذر شنبلیله بـه بازسازی فولیکول‌هاي مو کمک می کند.

 

۱ قاشق چای‌خوری بذر شنبلیه را حداقل برای ۵ ساعت بخیسانید؛ بذر خیس‌خورده‌ي شنبلیله را خوب له کنید؛ سپس کمی روغن نارگیل یا بادام بـه آن اضافه کنید؛ این مخلوط را قبل از خواب بـه ابروهایتان بزنید و بگذارید تمام شب روی ابروهایتان بماند؛ صبح روزبعد ابروهایتان رابا کمی آب گرم بشویید. این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته بـه‌مدت ۲ ماه ادامه بدهید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

آلوئه‌ورا:

آلوئه‌ورا دارای خواص مرطوب‌کنندگی و حاوی آنزیم‌هایي اسـت کـه فولیکول‌هاي مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم تر تغذیه میکند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار نرم و لطیف میکند.

 

روش اول:

از یک برگ آلوئه‌ورا، قسمت اصلی یعنی همان بخش ژلاتینی آنرا را جدا کنید و بـه آرامی ابروهایتان رابا آن ماساژ بدهید؛
۳۰ دقیقه زمان بدهید و سپس با مقداری آب ولرم ابروهایتان را بشویید؛

 

روش دوم:

نصف قاشق چای‌خوری، ژل آلوئه‌ورا رابا مقداری عسل یا روغن نارگیل مخلوط کنید و روی ابروهایتان بمالید؛ ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس ابروهایتان را بشویید؛ برای کسب نتیجه‌ي بهتر یکی از این روش‌ها را یک بار در روز انجام بدهید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

لیمو ترش:

لیمو ابروهای‌ شـما را براق می کند و میتواند برای رشد مو هاي ابرو و ضخیم تر شدن تارهای آن ها مفید باشد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی اسـت کـه کیفیت رشد مو هاي ابرو را بالاتر می برد.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

روش اول:

یک برش لیمو رابه آرامی روی ابروهایتان ماساژ بدهید؛ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید؛

 

روش دوم:

چند برش لیموترش را دریک چهارم فنجان روغن نارگیل بخوابانید و بگذارید برای مدت حداقل ۱۵ روز در جای خشک و خنک بماند؛ این معجون را هر شب قبل از خواب با یک گوش‌پاک‌‌کن یا مقداری پنبه روی ابروها بمالید؛ صبح روزبعد با کمی آب ولرم بشویید. هرکدام از این روش‌ها را یک بار در روز برای پرپشت شدن ابروهایتان انجام بدهید.

 

شیر بخورید

شیر هم جزو موادی اسـت کـه بـه پرپشت کردن ابرو و ضخیم تر شدن انها کمک می کند. شیر سرشار از پروتئین و بسیاری مواد مغذی دیگر اسـت کـه ریشه‌‌ي مو را تغذیه میکنند و رشد موها را التیام می‌بخشد.

 

مقداری شیر دریک کاسه بریزید؛ مقداری پنبه رابه کمی شیر آغشته کنید و بـه آرامی روی ابروهایتان بمالید؛ اجازه بدهید ابروها خشک شوند، سپس انها رابا آب گرم بشویید؛ این روش درمانی را تا رسیدن بـه نتیجه‌ي مطلوب ادامه بدهید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

تغذیه‌ سالم داسته باشید

دوستان عزیزم توجه داشته باشید کـه یک رژیم غذایی سالم برای داشتن ابروهایی سالم و پرپشت ضروری اسـت. بنابر این تصمیم گرفته‌ایم برخی مواد غذایی سالم راکه برای رشد سریع موها مفید هستند بشما معرفی کنیم.

 

غذا هاي سرشار از ویتامین A مانند فلفل قرمز، سیب‌زمینی و هویج؛ غذا هاي سرشار از ویتامین C مانند لیمو، فلفل، کلم بروکلی، پاپایا و پرتقال؛ غذا هاي سرشار از ویتامین E مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج و زیتون؛ غذا هاي سرشار از پروتئین مانند پنیر، سویا، لوبیا، عدس و ماست.

 

غذا هاي سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ مانند آووکادو، گردو، روغن زیتون و ماهی قزل‌آلا؛ غذا هاي سرشار از آهن مانند شیر، ماهی، سبزیجات سبزبرگ و گوشت قرمز؛ دوستان عزیزم درصورت نیاز میتوانید از مولتی‌ویتامین، مکمل‌هاي غذایی و یا تقویت‌کننده‌هاي مو هم استفاده کنید.

 

شاید جالب باشد بدانید وازلین ماده دیگری اسـت كه می تواند در رشد ابروها موثر باشد. استفاده از وازلین نیز تقریباً همانند روغن زیتون اسـت با این تفاوت كه شاید وادار باشید 2بار در روز ازآن استفاده كنید. البته روغن زیتون رشد ابروها را سریع‌تر می‌كند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن‌ها را ضخیم تر می‌كند ودر نتیجه ابروها پرتر بـه‌نظر خواهند رسید.

 

ابروهای تان را نازک کاری نکنید

تعداد زیادی از متخصصان زیبایی اعتقاد دارند كه زیاد برداشتن ابرو با موچین می تواند بـه مرور ابروهای شـما را بسیار كم كند بهمین دلیل اگر می خواهید دوباره ابروهای گذشته خود رابه‌دست بیاورید قبل از هركاری موچین و بند را دیگر كنار بگذارید، باید از كندن موها دست بكشید تا ابروها فرصت داشته باشند كم‌كم رشد كنند.

 

ابروهایتان را شانه کنید

موادی وجود دارند كه هم میتوانند موی ابروها را ضخیم كنند و هم سرعت رشد آن‌ها را افزایش دهند؛ روغن كرچك از همین‌ گونه مواد اسـت یعنی مجموعه‌اي از خواص روغن زیتون و وازلین را دارد.

 

كافی اسـت مقدار خیلی كم ازآن را روی ریشه ابروها بمالید و كمی ماساژ دهید و بعد ابروها رابا مسواكی شانه كنید. حواس‌تان باشد، فقط روی ابروها رابا این روغن ماساژ دهید چون اگر بـه‌طور مداوم این روغن روی قسمتی از پوست بریزد ممكن اسـت دچار مشكل موی زائد بشوید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

فرمولی برای پرپشتی ابرو

زمانی كه ابروها مجدد شروع بـه رشد می‌كنند كاملا بستگی بـه‌علتی دارد كه موی ابروها از دست رفته‌اند؛ اگر فقط بـه‌دلیل موچین و تیغ، موی ابروهای خودرا از دست داده‌اید، میتوانید انتظار داشته باشید در عرض 2 هفته مجدد شروع بـه رشد كنند‌، البته اگر زیاد ابروها رابا تیغ بزنید یا منطقه خاصی را مرتب با موچین بردارید دیگر نباید انتظار داشته باشید كه زود رشد كنند.

 

اما اگر بخاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان را از دست داده باشید احتمالا بـه این زودی‌ها ابروها رشد نخواهند كرد و حتی شاید نیاز بـه راهكارهای درمانی هم باشد. اگرهم بخاطر استرس ابروها ریخته باشند باید اول بـه نوعی عامل استرس را در خود از بین ببرید تا دوباره ابروها بـه حالت اول بازگردند.

 

مراقب آهن‌ بدنتان باشید

با آزمایش خون میزان آهن و كاركرد تیروئید خودرا چك کنید. آهن در فرآیند رساندن اكسیژن بـه سلول‌ها نقش دارد و اكسیژن از مواد مهمی اسـت كه بـه رشد موها كمك می‌كند، خوردن غذا هاي حاوی آهن یا قرص‌هاي آهن میتواند بسیار كمك‌‌كننده باشد.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

روش استفاده از مداد ابرو

اگر می خواهید برای بهتر مدل دادن ابروهای‌تان از مداد استفاده كنید اول از همه ی باید مطمئن شوید كه رنگ مداد با ابروهای شـما هماهنگی كافی دارد و بـه‌خوبی با رنگ مو هاي شـما تركیب میشود در غیر این‌صورت ابروهای شـما را مصنوعی نشان می دهد، علاوه بر این ها حواس‌تان باشد، مداد نوك مناسبی داشته باشد.

 

اول از همه ی از ضخیم‌ترین جای ابرو، كنار بینی شروع كنید؛ با زدن ضربه‌هاي مختصر با مداد روی قسمت‌هاي خالی؛ ابروی‌تان را پر كنید، بعد با نوك انگشت آرام از ضخیم‌ترین جای ابرو روی ضربه‌هاي مداد بكشید تا رنگ آنرا پخش كرده و حالتی طبیعی بـه ابروها بدهید.ترفند خانگی برای پرپشت شدن ابروها و رشد بیشتر ابروها

نکات تکمیلی

علاوه بر روشها و درمان هاي طبیعی فوق، هنگام تلاش برای داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا، این نکات را هم مدنظر داشته باشید: ابروهای خودرا زیاد با موچین، بند، یا وکس نکنید. از زدن هر گونه کرم، لوسیون یا هر محصول غیرطبیعی دیگر بـه ابروها اجتناب کنید. با یک فرچه نرم، پوست اطراف ابروها را لایه برداری کنید تا سلول هاي مرده آن از بین برود. رژیم متعادلی سرشار از ویتامین، موادمعدنی، و سایر مواد مغذی داشته باشید.

 

آب زیاد بنوشید تا سموم ازبدن تان دفع شده و بـه رشد ابروها کمک شود. تا جاییکه می توانید از مواد آرایشی روی ابروهایتان استفاده نکنید. دوبار در روز یک شماره کپسول ویتامین E را بشکنید و چند قطره از روغن آنرا روی ابروهای خود بمالید؛ از برداشتن مداوم ابروها اجتناب کنید؛ بیش از حد از لوازم آرایشی ابرو استفاده نکنید؛ وقتی از مداد ابرو استفاده میکنید آنرا بیش از حد روی ابروها فشار ندهید.

 

سعی کنید ابروهایتان رابا شدت نخارانید؛ سعی کنید آرامش داشته باشید، بالا رفتن استرس سرعت رشد ابروها را کاهش میدهد حداقل 6 ساعت در روز بخوابید، خواب کافی بـه رشد ابروها و پرپشت ماندن آن ها کمک میکند. مدل ابروهای تان را هنگامی تغییر بدهید کـه ابروها بـه اندازۀ کافی ضخیم هستند ودر وضعیت سالمی قراردارند.

مطالب داغ هفته اخیر