بیوگرافی کارلوس کیروش + عکس کارلوس کیروش

بیوگرافی کارلوس کیروش + عکس کارلوس کیروش

بیوگرافی کارلوس کیروش + عکس کارلوس کیروش

کارلوس مانوئل بریتو لئال کی‌روش (به پرتغالی: Carlos Manuel Brito Leal Queiroz)‏ (تلفظ پرتغالی:[ˈkaɾluʃ kɐjˈɾɔʃ]) (تلفظ: کارلوش کی‌روش؛ زادهٔ ۱ مارس ۱۹۵۳ مربی فوتبال اهل پرتغال و سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال قطر است.

 

او دستیار راست الکس فرگوسن در منچستر یونایتد بود و با وی سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ۰۸–۲۰۰۷، جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۸، پریمر لیگ انگلستان در فصل‌های (۰۳–۲۰۰۲، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷) جام حذفی فوتبال انگلستان در فصل (۰۴–۲۰۰۳) و جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان در فصل‌های( ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸ و ۱۰–۲۰۰۹) را نیز دارد. وی همچنین مدتی مربی‌گری باشگاه رئال مادرید را هم در کارنامه خود داشت. در زمینه مربی‌گری ملی نیز مربی امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، پرتغال، ایران، کلمبیا و مصر بوده‌است.

 

کی‌روش در دو دوره دستیار آلکس فرگوسن در منچستر یونایتد، و دو دوره سرمربی تیم ملی پرتغال بوده‌است و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۰ رهبری کرد که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل اسپانیا شکست خورد.[۲] او همچنین توانست با تیم ملی آفریقای جنوبی به جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ و با تیم ملی ایران به جام‌های جهانی فوتبال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ راه یابد.

 

از دیگر نقطه‌های مهم مربیگری وی می‌توان به سرمربیگری رئال مادرید در فصل( ۰۴–۲۰۰۳) لالیگا اشاره کرد که دوران ناموفقی برای وی دانسته می‌شود. او همچنین سابقهٔ مربیگری در جی‌لیگ (ژاپن) و ام‌ال‌اس (ایالات متحدهٔ آمریکا) و تیم ملی امارات را دارد.

 

در پی حواشی اخیر فوتبال ملی ایران ،کارلوس کی‌روش پس از هشت سال حضور مفتخرانه در فوتبال ایران و کارنامه فوق العاده اش ساعت ٧:۴٠ بامداد پنج‌شنبه تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد.

 

مارکار آقاجانیان دستیار سرمربی پرتغالی در تیم ملی و آرین قاسمی، کی‌روش را در فرودگاه همراهی می‌کردند.

 

کی‌روش قبل از ترک ایران به خبرنگارانی که در فرودگاه حاضر شده بودند، گفت: از تیم ملی حمایت کنید. تیم ملی شایسته بیشترین حمایت‌هاست.

 بیوگرافی کارلوس کیروش + عکس کارلوس کیروش

عکس کارلوس کیروش

مطالب داغ هفته اخیر