ماجرای تیراندازی مرگبار به مسافران اتوبوس بندرعباس (+تصاویر)

ماجرای تیراندازی مرگبار به مسافران اتوبوس بندرعباس (+تصاویر)

ماجرای تیراندازی مرگبار به مسافران اتوبوس بندرعباس (+تصاویر)

در شهرهای مرزی ایران همیشه درگیری های مرگباری اتفاق می افتد که منجر به فوت بسیاری از مردم بی گناه می شود. به گزارش فراناز تیراندازی مرگبار به مسافران یک اتوبوس مسافربری در جنوب کشورمان مردم را وحشت زده کرد . این تیراندازی به مرگ یکی از مسافران شهر بندرعباس به سیستان و بلوچستان منجر شد !

 

با دستگیری عامل تیراندازی مرگبار به اتوبوس مسافربری در استان سیستان و بلوچستان، پلیس در حال بررسی انگیزه این جنایت و رابطه میان مرد مسلح و قربانی حادثه است.

ماجرای تیراندازی مرگبار به مسافران اتوبوس بندرعباس (+تصاویر)

جریان از این قرار است که شامگاه پنجشنبه یک دستگاه اتوبوس مسافربری از بندرعباس به سمت ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان در حرکت بود که حوالی شهر بزمان برای سوار کردن مسافری توقف کرد. مرد مسافر یک تبعه افغان بود که قصد رفتن به ایرانشهر را داشت و پس از سوار شدن او، اتوبوس شروع به حرکت کرد.

 

این‌بار اما کسی خبر نداشت که یک خودروی پژو با 3سرنشین در تعقیب اتوبوس است و کمی بعد درحالی‌که اتوبوس حدود 10کیلومتری از محل توقف دور شده بود، خودروی پژو سبقت گرفت و صدای شلیک گلوله همه‌جا را پر کرد. گلوله‌ها از سلاح کلاشنیکف یکی از سرنشینان پژو شلیک می‌شد و در این میان 3گلوله به اتوبوس اصابت کرد که یکی از آنها پس از برخورد با سر مسافر افغان باعث مرگ وی شد. با فرار پژو، راننده اتوبوس ماجرا را به پلیس خبر داد و با حضور تیم‌های عملیاتی در محل حادثه تحقیقات برای شناسایی عاملان تیراندازی شروع شد.

 

سرقت مسلحانه

ماموران در بررسی‌های اولیه و با توجه به شواهد به‌دست آمده دریافتند که عاملان تیراندازی از تبهکاران شهر بزمان بوده‌اند. زمانی که آنها سرگرم بررسی‌های تخصصی بودند متوجه شدند که حدود یک ساعت قبل از تیراندازی به اتوبوس، سرقت مسلحانه‌ای نیز در شهر بزمان رخ داده بود. در جریان این سرقت سرنشینان 2خودروی پژو پس از سد کردن راه یک کامیون به تهدید راننده پرداخته و سپس اقدام به سرقت 4دستگاه موتورسیکلت که در قسمت بار کامیون بود، کرده بودند.

 

از آنجا که دزدان مسلح صورت خود را پوشانده بودند راننده کامیون نتوانسته چهره آنها را ببیند اما این احتمال وجود داشت که دزدان مسلح همان کسانی باشند که به سمت اتوبوس مسافربری شلیک کرده بودند.
دستگیری عامل جنایت کارآگاهان که بررسی‌های گسترده‌ای را آغاز کرده بودند در ادامه و با اطلاعات به‌دست آمده از منابع خبری خود موفق شدند هویت فردی که به سوی اتوبوس تیراندازی کرده بود و همچنین سارقان مسلحی که دست به سرقت از کامیون زده بودند را شناسایی کنند. آنها در ابتدا موفق شدند مرد تیرانداز را در مخفیگاهش دستگیر و از او یک قبضه کلاشنیکف کشف کنند.

 

در ادامه تحقیقات 4سارق مسلحی که دست به سرقت از کامیون زده بودند نیز شناسایی و یکی پس از دیگری دستگیر شدند. متهمان به اداره پلیس انتقال یافتند و مرد تیرانداز در بازجویی‌ها به شلیک مرگبار به سوی اتوبوس اعتراف کرد.

 

4سارق مسلح نیز به دستبرد به کامیون اقرار کردند اما درحالی‌که پلیس شواهدی به‌دست آورده که نشان می‌دهد سارقان مسلح و عامل تیراندازی به اتوبوس همگی همدست هستند و نقشه سرقت و تیراندازی به اتوبوس را با کمک هم انجام داده‌اند، سارقان ادعا می‌کنند که مرد تیرانداز را نمی‌شناسند و بین آنها هیچ ارتباطی وجود ندارد.

 

از سوی دیگر پلیس احتمال می‌دهد که هدف مرد تیرانداز و همدستانش از شلیک به اتوبوس، کشتن همان مسافر افغان بوده که به تازگی سوار اتوبوس شده بود، با این حال هنوز انگیزه این جنایت مشخص نیست. به گفته سردار رحیمی، رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان، هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

جدیدترین مطالب سایت