چیزهایی جالبی که دیگران نمی دانند | جالب ترین نکاتی که باید بدانید

چیزهایی جالبی که دیگران نمی دانند | جالب ترین نکاتی که باید بدانید

چیزهایی جالبی که دیگران نمی دانند | جالب ترین نکاتی که باید بدانید

 

آیا میدانستید تا ۵ میلیون سال دیگه هیچ شوهری باقی نمیمونه ؟ به نقل از “دیلی ساینس” دانشمندان پیش‏ بینى میکنند که به مرور زمان شمار کروموزم های “ایگرگ Y” در مردان از بین خواهد رفت و نسل مردها تا ۵ میلیون سال دیگر منقرض میشود !

 

در واقع کروموزوم Y که تقریبا نیمی از اسپرم را تشکیل می‌دهد، معین می‌کند که کودک پسر باشد یا دختر. اگر کروموزوم Y حضور داشته باشد، کودک پسر، و اگر نباشد کودک دختر میشود. حال دانشمندان معتقدند که کروموزوم Y در کمتر از پنج میلیون سال آینده به طور کامل ناپدید شده و نسل مردان از روی زمین محو خواهد شد !

 

 

آیا میدانستید روزی که ریال ايران برخلاف امروز جزو پولهای معتبر جهان بود؟
ایرانی ها با دلار 7 تومانی به تمام دنیا سفر میکردند و جدا از اینکه پول ایران ارزش بالايى داشت با پاسپورت بدون ویزا همه جا میشد رفت!

 

آیا میدانستید ساعت آخرالزمان ؛ بشر همچنان دو دقیقه فرصت دارد؟

گروه «بولتن دانشمندان اتمی» مستقر در دانشگاه شیکاگو هر سال بر اساس رویدادهای سال گذشته در مورد میزان نزدیکی و یا دوری بشریت از آخرالزمان تصمیم گیری می کند . بنا به اعلام گروه «بولتن دانشمندان اتمی» ساعت آخرالزمان «نشان می دهد ما تا چه حد به تخریب تمدن خودمان با فناوری های خطرناک محصول بشر نزدیک شده ایم.»

دورترین زمان ثبت شده از نیمه شب (آخرالزمان) در سال 1991 به ثبت رسید. در آن سال ساعت گروه «بولتن دانشمندان اتمی» 17 دقیقه با نیمه شب فاصله داشت….

 

 

آیا میدانستید درآمد سلبریتی‌ها از هر پست تبلیغاتی در اینستاگرام چقدر است؟

کایلی جنر : یک میلیون دلار (12 میلیارد تومن)

سلنا گومز: 800 هزار دلار (10 میلیارد تومن)

کریس رونالدو : 750 هزار دلار ( 9/5 میلیارد تومن)

کیم کارداشیان: 720 هزار دلار (9 میلیارد تومن)

بیانسه : 700 هزار دلار (8/5 میلیارد تومن)

نیمار: 600 هزار دلار (7/2 میلیارد تومن)

 

آیا میدانستید مردان چپ‌دست ۱۵ درصد از مردان راست‌دست ثروتمند‌تر هستند و همچنین ۲۶ درصد بیشتر از راست‌دست‌ها تحصیلات عالی دانشگاهی دارند؟

 

آیا میدانستید اکثر چپ‌دست‌ها از دفترهای فنری شده بدشون میاد؟

 

آیا میدانستید اگر پدرو مادری چپ‌دست باشند به احتمال ۵۰ درصد فرزندانشان هم چپ‌دست خواهند بود، این عدد در مورد پدر و مادرهای راست‌دست تنها ۲ درصد است؟

 

آیا میدانستید  چپ‌دست‌ها بر حسب آمار ۹ سال کمتر از راست‌دست‌ها عمر می‌کنند؟

 

آیا میدانستید به گفته ناسا ؛ گیاه “آگلونما” یکی از بهترین و قدرتمندترین گیاهان تصفیه کننده هوا است و برای پاکسازی هوای آلوده داخل منزل از سم‌هایی مانند بنزن و فرمالدهیدها بسیار مفیدست؟این گیاه مخصوص کسانیست که مشغله کاری زیادی دارند چون نیاز به رسیدگی همیشگی ندارد و از این رو میتوانید آن را در منزل خود تنها بگذارید و به کارهایتان مشغول شوید. نور غیر مستقیم و هفته ای 2 بار آبیاری میخواهد.از نظر فنگ شویی هم این گیاه باعث افزونی و شادی است.

 

آیا میدانستید چنگیز مغول پس از فجایع در نیشابور به همدان رفت و به مردم آنجا گفت : یک سوال از شما می پرسم اگر جواب درست و خوبی بدهید ، در امان هستید . پرسید : “من از جانب خدا آمده ام یا خودم؟”

 

چوپانی دلیر و نترس گفت: ” تو نه از جانب خدا آمده ای و نه از جانب خود بلکه « اعمال ما » است که تو را به اینجا آورده است. وقتی ما برای اندیشمندان و عاقلان خود احترام قائل نشدیم و به عده ای فرومایه و نادان مقام و منزلت دادیم و احترامش نمودیم، نتیجه اش لشکرکشی تو به اینجاست؟

 

آیا میدانستید قاتل های مغز اینها هستند؟

نخوردن صبحانه، مصرف زیاد قند، پوشوندن سر هنگام خواب، کم آب نوشیدن، ورزش نکردن، مصرف فست فود و ارتباط برقرار نکردن با دیگران.

 

آیا میدانستید “افسرده‌ها مغز مه‌آلود دارند”؟

افراد افسردگی به‌راحتی نمی‌تواند تمرکز کند و در به‌خاطر سپردن اطلاعات مشکل دارند، حتی در تصمیم‌گیری مشکل دارند. به این حالت مغز مه‌آلود (Brain fog) گفته می‌شود که در آن فرد احساس سردرگمی می‌کند و نمی‌تواند مسیر زندگی شخصی و اهداف خودش را دنبال کند.

 

آیا میدانستید تحقیقات نشان داده است “بیخوابی ” معمولا برای کسانی که IQ بالاتری دارند بیشتر اتفاق می افتد ؟ به عبارتی خاموش کردن مغز برای افراد باهوش سخت تر است !

 

آیا میدانستید طی تحقیقی جدید احتمال مجرد ماندن تا 40 سالگی و حتی بعد از آن ، برای مردانی که در خانواده‌های فقیرتر به دنیا آمده‌اند بیشتر است ، بنا بر این تحقیق مردانی که از خانواده‌های فقیرتر هستند علاوه بر این که کمتر ازدواج می‌کنند ، در صورت ازدواج ، نرخ طلاق بیشتری خواهند داشت.

 

مردانی که از خانواده‌های ثروتمند‌تر هستند در مقایسه با مردان متولد در خانواده‌های فقیر ، هم ممکن است درآمد بالاتری داشته باشند هم بخت بیشتری برای شغل پیدا کردن دارند و هم با احتمال بیشتری همسر می‌یابند ! جالبه که این نابرابری‌ها در طول زمان در حال بیشتر شدن است…

 

آیا میدانستید پر جمعیت‌ترین شهر کره زمین، توکیو ژاپن است. این شهر با طراحی مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته توانسته جمعیت 37,435,000 نفری را در سال 2019 در خود جای دهد؟

 

شهرداری توکیو با فرهنگ سازی استفاده از مترو، قطار شهری و اتوبوس و با ایجاد یک شبکه گسترده از خطوط زیر زمینی مترو توانسته مشکل ترافیک را حل کند طوری که در حال حاضر در این شهر معضلی به نام ترافیک وجود ندارد…

مطالب داغ هفته اخیر