دکوراسیون شیک اتاق خواب با 7 ترفند مهم

دکوراسیون شیک اتاق خواب با 7 ترفند مهم

دکوراسیون شیک اتاق خواب با 7 ترفند مهم

طراحی اتاق خواب، کاری است که باید برای آن دقت کافی به خرج داد و زمان زیادی گذاشت. اگر طراحی این قسمت از خانه و انتخاب وسایلش اصولی پیش نرود، شما با محیطی آشفته مواجه می شوید که وسایل در آن در جای درست خود نیستند و یا رنگ و طرح های به کار رفته، مناسب آن محیط نیست. برای اینکه بتوانید چینش درستی از وسایل در این محیط داشته باشید، اتاقتان مرتب و منظم بماند و رنگ و طرح های استفاده شده از آن ایده آل باشد، باید نکاتی را در نظر داشته باشید. شیک بودن اتاق، با نظم و ترتیب آن ارتباط مستقیم دارد. ترفندهایی که در این متن به آن ها اشاره می کنیم، شما را در راه طراحی داخلی شیک اتاقتان یاری می رساند.

 

ترفند 1. داشتن جایگاه اختصاصی برای انجام امور آرایشی و بهداشتی

شما خانم یا آقای گرامی هر روز پیش از خروج از منزل برای رفتن به محیط کاری یا انجام خریدهای منزل، آماده می شوید و بعد بیرون می روید. به این منظور، نیاز دارید که چهره و لباس های خود را بررسی نمایید. وقتی یک میز آرایش مناسب با آینه استاندارد داشته باشید، این کارها برایتان راحت می شود. در صورتی که آینه این محصول از نوع چراغدار باشد، فضایی رویایی و زیبا نیز در اتاق خوابتان ایجاد می شود. این محصول، نظم را برایتان به ارمغان می آورد؛ چون لوازم آرایشی و بهداشتی مانند شیشه های عطر و غیره در طبقات آن چیده می شوند.

 

ترفند 2. تختخواب با سایز مناسب بخرید

تخت یک یا دو نفره، وسیله ای است که دیگر در بیشتر اتاق ها دیده می شود. این وسیله، باید دارای ابعاد و طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون محیط باشد. به هیچ وجه، به دنبال خرید محصولاتی بزرگ و دارای طراحی های سلطنتی برای اتاق های مدرن و کوچک نباشید؛ این دسته از وسایل، فقط به درد استفاده در اتاق های جادار با طراحی کلاسیک می خورند. در صورت خرید تخت های بزرگ برای اتاق های کمجا، باعث می شوید که محیط شلوغ شود و جا برای وسایل دیگر کم بیاید. اینجاست که نظم محیط به هم می خورد.

 

ترفند 3. کشو به تعداد کافی در اتاق داشته باشید

هر چه بیشتر در اتاق کشو داشته باشید، بهتر است. خرید دراور ، داشتن میز توالت و ساخت کمد دیواری دارای کشو، از بهترین راه ها به جهت ایجاد فضای ذخیره سازی کافی و برقراری نظم است.

 

ترفند 4. پاتختی، کاربردی ترین وسیله در کنار تخت

وقتی شب ها پیش از خواب به مطالعه می پردازید، هنگامی که خدا نکرده بیمار هستید و نیاز دارید که در نیمه های شب یا صبح زود دارو مصرف کنید و همچنین برای قرار دادن لوازم دکوری و اسباب روشنایی مثل آباژور در نزدیکی تخت خود، احتیاج به خرید میز پاتختی دارید. اگر جای کافی برای گذاشتن این میز ندارید و از گذاشتن لوازم کف زمین و شلوغ شدن محیط بیزارید، می توانید درخواست تعبیه تعدادی طبقه در بخش تاج تختخواب خود را بدهید.

 

ترفند 5. محلی برای آویزان کردن لباس ها در نظر بگیرید

در نظر داشته باشید که لباس های فُرم و مورد استفاده شما در طول هفته، نباید در محیط اتاق و سالن پذیرایی و روی صندلی ها پخش و پلا شوند و نظم را به هم بزنند. برای مرتب ماندن و چروک نشدن آن ها، حتما یک جالباسی نزدیک درب ورودی یا در اتاق قرار دهید و یا پشت درب اتاق خواب بگذارید تا بتوانید البسه را از آن ها آویزان نمایید.

دکوراسیون شیک اتاق خواب با 7 ترفند مهم

ترفند 6. پرده، لوستر و فرش مناسب بخرید

این سه وسیله تزئینی و ضروری، بهترین تاثیر را بر شیک بودن و منظم بودن اتاق دارند. معمولا دیدن چارچوب پنجره ای که رنگ آن پرده، خوشایند نیست. همچنین افتادن مو روی سرامیک کف اتاق، باعث می شود که محیط کثیف به نظر برسد. در نتیجه، فرش پهن شده روی زمین و قرار گرفتن پرده در جلوی پنجره ها، سبب ایجاد محیطی شیک می شود. نور پخش شده از لوستر، سبب به وجود آمدن جذابیت در محیط و جلوه گری بهتر وسایل اتاق خواب می شود.

 

ترفند 7. خرید کمد فراموش نشود

یک کمد لباس دارای رگال آویز البسه مجلسی که در طبقه های آن بتوانید جعبه کفش های اضافی، ملحفه و حوله تا شده بگذارید و روی درب آن یک آینه قدی باشد، بهترین راهکار برای ایجاد نظم و زیبایی در محیط اتاق یا سالن پذیرایی است.

 

چه وسایل دیگری در اتاق خواب قابل استفاده است؟

اینکه چه وسیله های برای اتاق خود استفاده می کنید، به سَبک زندگی شما بستگی دارد. اگر محصل هستید، باید خرید میز تحریر یا کامپیوتر را هم مد نظر داشته باشید. در صورتی که خواهر یا برادر دارید و باید با او در یک اتاق بمانید، به انتخاب یک تخت دو طبقه متناسب با محیط فکر کنید. یک فرد سالمند که می خواهد فرایض دینی خود را در ساعات مختلف روز به جا آورد، نیاز به یک صندلی نماز دارد. افراد کتابخوان و دانش آموزان یا دانشجویان، باید یک کتابخانه برای قرار دادن کتب درسی و داستانی داشته باشند. اگر شاغل در خانه اید و مثلا به خیاطی مشغولید، مسلما نیاز به یک میز چرخ خیاطی دارید.

 

چه فروشگاه هایی، این محصولات را عرضه می کنند؟

اگر شما هم به دنبال محصولاتی هستید که در این متن به آن ها اشاره شد، می توانید در اینترنت به دنبال فروشگاه های معتبر کشور بگردید. یکی از این فروشگاه ها که هم امکان خرید حضوری را برای مشتریان فراهم می کند و هم خرید آنلاین، سه گامه (www.segameh.com) است.

 

در سایت این فروشگاه، مدل های متنوع محصولات خانه و مراکز اداری و تجاری موجود است و شما به راحتی می توانید کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

لازم به ذکر است که بیشتر محصولات این فروشگاه اینترنتی، دارای قابلیت سفارشی سازی هستند و مشتری بنا به نیازش، قادر به ثبت درخواست برای تغییر ابعاد و ترکیب رنگ و مدل محصول انتخابی خود می باشد.

مطالب داغ هفته اخیر