رنگ سال 98 | 2019 اعلام شد + عکس

رنگ سال 98 | 2019 اعلام شد + عکس

رنگ سال 98 | 2019 اعلام شد + عکس

موسه پانتون که حدود 20 سال است رنگ سال را انتخاب می‌کند، امسال برای انتخاب آن به زندگی زیر دریا تمرکز کرده و رنگ سال ۲۰۱۹ را رنگ مرجانی زنده ، که برخی از آن با عناوین صورتی مرجانی یا مرجانی سایه سرخ نیز یاد می‌کنند، با کد رنگی #fa7268 اعلام کرده است. رنگی که مطمئنا همه شرکت‌های طراحی لباس، مد و فشن، دکوراسیون، تکنولوژی و… از آن در طراحی‌های جدید خود استفاده خواهند کرد و شاهد استفاده از آن در رنگ لباس، مو و وسایل منزل و همه قسمت‌های زندگی مردم خواهیم بود.

 

بسیاری از افرادی که به مد، فشن، رنگ مو و لباس و رنگ مبلمان و دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی می‌دهند و همچنین افرادی که در این زمینه‌ها به طور تخصصی فعالیت دارند، از ماه‌‌ها پیش منتظر اعلام رنگ سال 98 یا همان رنگ سال 2019 هستند تا بتوانند فعالیت‌ها و خریدهای خود را با این رنگ تطبیق دهند. موسسه پانتون امسال نیز همانند سال‌های گذشته در ماه دسامبر رنگ سال را معرفی کرد که در رنگ سال جدید ۲۰۱۹، به زندگی زیر دریا تمرکز کرده و رنگ مرجانی زنده (living coral) را به عنوان رنگ سال جدید معرفی کرده است. در این مطلب با ما همراه شده و تصاویری زیبا همراه با اطلاعاتی در مورد این رنگ مشاهده کنید.

 

شاید با خود بگویید که هنوز چند ماه مانده به سال جدید برای معرفی رنگ سال 98 کمی زود باشد، ولی متخصصان رنگ در گروه پانتون در ماه آخر سال میلادی یعنی ماه دسامبر به سوال رنگ سال 2019 چیست پاسخ دادند، و همان طور که قبلا نیز در این مطلب اشاره کرده بودیم، رنگ سال جدید میلادی 2019 یکی از رنگ‌های شاید و سرزنده، یعنی رنگ مرجانی زنده است که به عنوان رنگ جهانی سال جدید شناخته شده و رنگ سال 1398 ایران نیز همین رنگ خواهد بود. پس در در سال جدید بایستی شاهد سلطه این رنگ زیبا از طیف نارنجی باشیم. با توکامگ و رنگ اعلام شده توسط گروه پانتون برای رنگ سال ۲۰۱۹ یا همان رنگ سال ۹۸ همراه باشید.

 

رنگ سال 2019 چیست؟

با نزدیک شدن به سال جدید، سوالاتی نظیر رنگ سال ۹۸ چیست؟ برای سال 98 چه رنگی انتخاب می‌شود؟ چه رنگ مانتویی برای سال ۹۸ مد می‌شود؟ رنگ مد سال ۹۸ برای رنگ مو و لباس چیست؟ و سوالاتی مشابه نیز بیشتر می‌شوند و افراد به دنبال رنگ سال هستند تا با مد روز هماهنگ باشند. اما پس از مدت‌ها انتظار برای پاسخ به سوال رنگ سال 98 چه رنگی است موسسه پانتون با اعلام رنگ سال 2019 پاسخ این سوال را داده است:رنگ سال 98 | 2019 اعلام شد + عکس

موسه پانتون که حدود 20 سال است رنگ سال را انتخاب می‌کند، امسال برای انتخاب آن به زندگی زیر دریا تمرکز کرده و رنگ سال ۲۰۱۹ را رنگ مرجانی زنده ، که برخی از آن با عناوین صورتی مرجانی یا مرجانی سایه سرخ نیز یاد می‌کنند، با کد رنگی #fa7268 اعلام کرده است. رنگی که مطمئنا همه شرکت‌های طراحی لباس، مد و فشن، دکوراسیون، تکنولوژی و… از آن در طراحی‌های جدید خود استفاده خواهند کرد و شاهد استفاده از آن در رنگ لباس، مو و وسایل منزل و همه قسمت‌های زندگی مردم خواهیم بود.رنگ سال 98 | 2019 اعلام شد + عکس

رنگ مرجانی زنده، یکی از طیف‌های زنده رنگ نارنجی است که ته رنگ طلایی نیز در خود داشته و به نوعی منعکس کننده گرما و قدرت موجود در صخره‌های مرجانی زیر دریا است که زیبایی و شکوه خاصی دارند و به گفته موسسه پنتون، رنگ امسال نمادی از شادی و خوش بینی بوده و عاملی برای برقراری گرما و صمیمیت در بین افراد است.

 

این رنگ پس از اعلام شدن خیلی سریع بین مردم در شبکه‌های اجتماعی نفوذ کرده و بسیاری از افرادی که در صنایع مد، فشن و… فعالیت دارند از آن در پست‌های خود استفاده می‌کنند و بسیاری نیز از الان به دنبال خرید لباس و مانتو به رنگ سال یعنی رنگ مرجانی هستند.

 

این رنگ همچنین بیانگر اهمیت توجه به منابع طبیعی و زندگی زیر دریا نیز می‌باشد؛ چرا که صخره های مرجانی بخش مهمی از اکوسیستم زندگی دریایی هستند که در حفظ زندگی دریایی برای موجودات دیگر نیز اهمیت خاصی دارند. با توجه به تغییرت اقلیمی در سال‌های اخیر و تهدیدهای موجود مقابل محیط زیست، رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال 2019 (و البته رنگ سال ۹۸ ما ایرانی ها) می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

پیش‌بینی‌ها در مورد رنگ سال 2019 چه بودند؟

اما پیشبینی‌هایی نیز در رابطه با رنگ سال جدید شده بود و گفته می‌شد که رنگ سال جدید احتمالا یکی از رنگ‌های شاد باشد که در ادامه می‌توانید این پیش بینی‌ها در مورد رنگ 1398 یا همان 2019 را نیز مشاهده کنید. پیشبینی‌هایی که تقریبا هم درست از آب درآمدند و رنگ سال جدید یکی از رنگ‌های شاد و سرزنده شد. در ادامه می‌توانید این پیش‌بینی‌ها را مشاهده کنید.

 

در مطالب قبلی توکامگ به بررسی رنگ‌های دکوراسیون سال ۱۳۹۷ پرداختیم و گفتیم که در این سال می‌توانیم در کنار رنگ بنفش ماورایی به عنوان رنگ سال ۹۷، از رنگ‌های شاد دیگری نیز در خانه‌هایمان استفاده کنیم. در ادامه نیز به پیش‌بینی‌های انجام شده در رابطه با رنگ سال بعد، یعنی سال ۱۳۹۸ پرداخته‌ایم تا ببینیم رنگ سال ۹۸ یا همان رنگ سال 2019 چیست و تا چه حد می‌توان آن را پیشبینی کرد؟

 

گروه پانتون برای طراحی خانه و دکوراسیون داخلی دو رنگ را پیش‌بینی کرده‌اند. بیشتر تولید‌کنندگان مبلمان و طراحان دکوراسیون داخلی نیز تولیدات و ایده‌های خود را بر مبنای پیش‌بینی‌های گروه پانتون بنا می‌کنند و تم‌ها و رنگ‌هایی را ارائه می‌دهند که مردم بیشتر به آنها روی می‌آورند؛ به همین دلیل نیز اگر به دنبال خرید مبلمان و وسایل دکوری برای منزل خود هستید، چه خرید از بازارهای سطح شهر و چه خرید از فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون، می‌توانید با توجه به رنگ معرفی شده به عنوان رنگ سال 2019 خریدهای خود را انجام دهید.

 

لوری پرسمن، نائب رییس گروه پانتون، قبل از این که رنگ سال جدید انتخاب شود، درباره این رنگ می‌گوید:

ما الگوی استفاده از رنگ‌ها را در جوامع و در میان مردم دنبال می‌کنیم و با توجه به نظریه “تمرکز” پیش‌بینی می‌کنیم که در هر سال، و خصوصا سال ۲۰۱۹، مردم به چه رنگی تمایل بیشتری پیدا خواهند کرد. به خاطر تنوع بی‌شمار رنگ‌ها در عصر ما، ما باید پیش‌بینی کنیم که جامعه به چه رنگی سوق پیدا می‌کند تا بتوانیم صنعت مد‌ را با توجه به رنگ هر سال و به سوی آینده‌ای رنگارنگ و خلاقانه طراحی کنیم.

 

طبق گفته‌های گروه پانتون، اولین پیش‌بینی این گروه در مورد دکوراسیون و رنگ سال ۹۸، از “ایده خوردن” الهام گرفته شده است.رنگ سال 98 | 2019 اعلام شد + عکس

 

گروه پانتون می‌گوید که:

رنگ‌های گرم در خانه آشتها آورند و ذهن افراد را به سمت خوردن سوق می‌دهند. رنگ‌هایی مثل قرمز فلفلی، نارنجی آتشی و بنفش سیر. ایجاد تفکر و توهم نیاز به غذاهای متنوع و متفاوت در ذهن جوامع، پیام اشتهاآور این رنگ‌ها را تشدید می‌کند.

 

رنگ‌های خوشمزه کاراملی و کرمی فضا را دلچسب و آشتها‌آور می‌کنند و در کنار این‌ها، رنگ سبز، اثر اشتها‌آور این رنگ‌ها را تعدیل می‌کند. ترکیب رنگ‌های کرمی، کاراملی و سبز، یک تجربه بصری بی‌نظیر بوجود می‌آورد و راه را برای خلاقیت‌های جدید برای ترکیب رنگ سال ۹۸ هموار می‌کند.

 

پس اگر قصد خرید مبل در سال 98 برای منزل خود را دارید، بهتر است این رنگ‌های شاد و دوست داشتنی سال جدید را نیز در بین رنگ‌های مورد نظر خود قرار دهید.

 

پرسمن، نائب رییس گروه پانتون، می‌گوید:

رنگ‌های خنثی، راه را برای طراحی دکوراسیون‌های با شکوه و پایدار هموار کرده است.

 

رنگ‌های خنثی، همان طور که از نامشان پیداست، رنگ‌های اساسی و مهمی هستند. این رنگ‌ها با دوام هستند و هیچ گاه شکوه خود را از دست نمی‌دهند.

 

در این گروه رنگ، می‌توان سفید را در کنار رنگ شتری ست کرد و در کنار آن‌ها، بدون رعایت نکته خاصی، رنگ‌هایی مثل سیاه، قرمز زرشکی و طوسی را آورد؛ آنهم بدون اینکه توازن دکوراسیون به هم بخورد.

 

زرد طلایی و نارنجی طلایی نیز از رنگ‌هایی هستند که زیبایی جهانی دارند و در کنار رنگ‌های خنثی، مثل سفید، سیاه و خاکستری، دکوراسیونی چشم‌نواز را ایجاد می‌کنند.

 

بنابرین، طبق پیشبینی‌های گروه پانتون، ترکیب این دو گروه رنگ، یعنی رنگ‌های اشتها آور، و رنگ‌های خنثی سفید و سیاه و خاکستری، آینده مد و دکوراسیون داخلی را در سال ۹۸ و سال ۲۰۱۹ رهبری خواهند کرد.
همچنین بخوانید: با رنگ های دکوراسیون سال ۱۳۹۷ خانه خود را زیباتر کنید

 

چند ماه پیش، قبل از این که رنگ سال جدید اعلام شود، در مورد رنگ لباس و مد و فشن سال 98 نوشتیم که:

یکی از سوالاتی که در رابطه با رنگ انتخاب شده برای سال 1398 پرسیده می‌شود، در رابطه با مد و لباس و مخصوصا رنگ مانتو سال ۹۸ است. در پاسخ به این سوالات بایستی بگوییم با توجه به این که هنوز رنگ 98 دقیقا از طرف موسسه پانتون اعلام نشده است، به طور قطعی نمی‌توان گفت که رنگ لباس سال ۱۳۹۸ و یا به صورت جزئی‌تر رنگ و مدل مو و رنگ و مدل مانتو در سال بعدی چه خواهد بود. اما با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در مورد رنگ سال آینده انجام شده، می‌توان گفت که رنگ مانتو، مد، مو و انواع لباس نیز از بین یکی از همین رنگ‌ها انتخاب خواهد شد، اما بایستی چند ماه دیگر هم صبر کنیم تا رنگ دقیق مد و فشن ۹۸ را بدانیم.

 

اما اکنون می‌توانیم به سادگی بگوییم که رنگ سال 2019 یا همان رنگ سال 98 رنگ مرجانی زنده است و می‌توانید با توجه به آن رنگ لباس و مانتوی خود را در سال جدید انتخاب کنید.

 

 

ویژگی های رنگ سال 98

رنگ ها، لنزهایی هستند که ما از طریق آنها واقعیات طبیعی و دیجیتال خود را درک می کنیم. رنگ نارنجی با یک تون طلایی، رنگیست که انرژی بخش بودن زندگی را تایید می کند. مرجان های زنده با محبت و گرما، ما را تغذیه می کند و آسایش را در محیط متغیر امروز به ارمغان می آورد. این رنگ، جنبه های انرژی بخش موجود در طبیعت را منعکس می کند.رنگ سال 98 | 2019 اعلام شد + عکس

 

چه رنگ هایی را با مرجانی ست کنیم؟

یکی از نکات مهم در پوشیدن لباس توجه به ترکیب رنگ هاست. ابتدا باید طیف رنگ ها را بشناسید تا بتوانید لباس هایتان را با هم ست کنید. از رنگ های زیر می توانید برای ست کردن لباس با رنگ مرجانی استفاده کنید.

طوسی روشن

سبز آکوا

زرد

صورتی

سورمه ای

سبز نعنایی

طلایی

سفید

مشکی

بنفش

نود (خنثی)

 رنگ سال 98 | 2019 اعلام شد + عکس

جدیدترین مطالب سایت