سبک کردن کامپیوتر و برطرف کردن کُندی سرعت آن

سبک کردن کامپیوتر و برطرف کردن کُندی سرعت آن

سبک کردن کامپیوتر و برطرف کردن کُندی سرعت آن

 اگر شما هم کامپیوتر یا لپ تاپی دارید که با سرعت خیلی کم و عذاب آور کار می کند بهتر است این مطلب فراناز را بخوانید.

 

کامپیوتر که کند وسنگین می شود با هیچ چیزی راه نمی افتد جز اینکه دست به کار شوید و بارش را کم کنید.اگر دلتان می خواهد این بار سنگین را از دوش کامپیوترهایتان بردارید با ما همراه شوید.

 

نرم‌افزارهای آنتی ‌ویروس

داشتن دو یا چند نمونه از این نرم‌افزارها که به طور همزمان اجرا می‌شوند روش مناسبی برای پیشگیری از آلوده شدن سیستم نیست. بنابراین اگر قصد دارید از یک آنتی ‌ویروس جدید استفاده کنید قبل از آن مطمئن شوید که آنتی ‌ویروس قدیمی‌ خود را غیرفعال کرده‌اید.

 

بارگذاری خودکار

کامپیوترها زمان بوت شدن لیستی از نرم‌افزارها را در سیستم‌عامل بارگذاری می‌کنند. می‌توانید برای غیرفعال کردن نرم‌افزارها در زمان بارگذاری سیستم‌عامل، از عبارت msconfig استفاده کنید. این عبارت را در منوی Start تایپ کنید . گزینه‌ای به نام system configuration ظاهر می‌شود. این گزینه را انتخاب کنید، سپس از پنجره ظاهر شده برگه Services را انتخاب کنید. در این قسمت شما می‌توانید به راحتی هر سرویسی را که تمایل ندارید تا در هنگام بارگذاری ویندوز به صوت خودکار اجرا شود، غیرفعال کنید.

 

افکت‌های ویژه

بار اضافی گرافیکی در سیستم‌عامل می‌تواند باعث کاهش کارایی و سرعت سیستم شود. می‌توانید استفاده از برخی از افزودنی‌های نمایشی را که غیرضروری هستند به حداقل برسانید. علاوه بر این می‌توانید به سیستم‌عامل بگویید تا کامپیوتر را بر اساس سرعت بهینه‌سازی کند، نه بر اساس ظاهر.

 

هارد دیسک نا‌منظم

هر چه میزان تراکنش اطلاعات در ‌هارد دیسک بیشتر باشد، این قطعه سخت‌افزاری نیز به همان نسبت اطلاعات را بیشتر منتشر می کند. این اموضوع در نهایت باعث می شود اطلاعات یکپارچگی خود را از دست داده و دچار پراکندگی شوند. نتیجه این پراکندگی اطلاعات نیز کاهش سرعت در بازیابی اطلاعات است. در حالی که برخی از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌ ویندوز به صورت خودکار عمل یکپارچه‌سازی یا Defragment را انجام می‌دهند، اما شما نیز می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار disk defrag در ویندوز این کار را زمان بندی کنید.

 

کثیف بودن کامپیوتر

بدون داشتن تهویه مناسب، کامپیوتر یا لپ تاپ شما می‌تواند برای خنک کردن خود دچار مشکل شود. برای این منظور تمام تهویه‌ها و دریچه‌های هوای دستگاه خود را چک کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در این زمینه با استفاده از فشار شدید هوا پره‌های فن و وروی‌ها و خروجی‌های دستگاه خود را تمیز کنید تا گرد و خاکی که منابع از تهویه هوا می‌شود از بین برود.

 

افزونه‌های متعدد در مرورگر وب

اگر کند شدن سیستم فقط مربوط به وب‌گردی است، دلیل این مورد می‌تواند نصب تعداد زیادی افزونه بر روی مرورگر شما باشد. این افزونه‌ها ممکن است توسط شما یا بدون آگاهی شما نصب شده باشند اما در هر صورت منابع سیستم را به خود اختصاص می‌دهند. برای حذف آن‌ها در مرورگر خود به دنبال برگه extensions یا add-on بگردید و هر افزونه را که نیازی به آن ندارید، غیرفعال کنید.

 

پر شدن فضای ‌هارد دیسک

هیچ‌وقت تمام فضای ‌هارد دیسک خود را با انواع و اقسام نرم‌افزارها پر نکنید. سعی کنید نرم‌افزارهایی را که مورد استفاده شما نیستند، پاک کنید، سطل زباله را خالی نمایید و اطلاعات غیر ضروری را به یک ‌هارد دیسک جانبی یا فضای ابری منتقل کنید.

 

اینترنت بی‌سیم

اگر در وب‌گردی مشکل دارید، ممکن است کسی در حال استفاده از پهنای باند شما باشد یا با استفاده از اینترنت شما مشغول استریم کردن باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود این مورد را توسط نرم‌افزارهای جانبی که در این زمینه وجود دارند مورد بررسی قرار دهید.

مطالب داغ هفته اخیر