سیب برخلاف فوایدش این عوارض را هم دارد!!!

سیب برخلاف فوایدش این عوارض را هم دارد!!!

سیب برخلاف فوایدش این عوارض را هم دارد!!!

خب خب این که سیب و خوردن روزانه آن فواید زیادی دارد امر بدیهیست.که چند تا از فوایدش را در قسمت زیر آورده ایم.و بعد به مضراتش پرداخته ایم.

 

ضد سرطان

سیب ،دارای توانایی های ضدسرطان قوی است ،که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه میدارد ؛ این، یکی از بهترین مزایای سیب است .دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم، موافق هستند که مصرف سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا 23 درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می دهد که پوست سیب هم پتانسیل رشد در برابر سلولهای سرطانی را دارد که، توسط محققان دانشگاه کورنل مشخص شده است. علاوه بر این ،سرطان کولورکتال را می توان با مصرف فیبر از بین برد بنابراین دفعه بعد که پوست سیب را در زباله می اندازید، به ارزش غذایی آن فکر کنید.

 

تقویت ایمنی بدن با سیب

سیب ،دارای آنتی اکسیدان است که در سیب های قرمز خوشمزه بیشتر یافت می شود.این آنتی اکسیدان ،سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، تا دفاع طبیعی بدن را ایجاد کند.سایر مواد مغذی موجود در سیب، ویتامین c است که دارای خواص ضد التهابی می باشد به همین دلیل است که سیب به عنوان تقویت کننده های ایمنی بالا شناخته شده است.

جلوگیری از آلزایمر با خوردن سیب

آزمایش انجام شده بر روی موش ها نشان داد که مصرف منظم سیب در رژیم غذایی، باعث افزایش دوز بالای انتقال دهنده های عصبی به نام استیل کولین می شود.همچنین در آلزایمر، سلول های عصبی مغز آسیب می بینند و آب سیب که حاوی فلاونوئیدها است، به بهبود سلول های آسیب دیده کمک می کند بنابراین، نوشیدن آب سیب می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد و می تواند در برابر کوچک شدن و نابودی مغز مبارزه کند.

عوارض مصرف بیش از اندازه سیب + فواید سیب

درمان دیابت با سیب

یکی دیگر از فواید سلامتی مهم سیب این است که، با رادیکال های آزاد بی اکسیژن که باعث دیابت می شوند، مبارزه می کند.سیب ،غنی از فیبرهای محلول است، کلیدی برای تغییر نوسانات قند خون. میزان بالای فیبر محلول، پکتین موجود در سیب، به وسیله انتقال قند به جریان خون به میزان کم، به کنترل قند خون کمک می کند.زنانی که حداقل یک سیب در روز می خورند، 28 درصد کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند، به نسبت افرادی که سیب نمی خورند.
سم زدایی کبد
ما به طور مداوم سم مصرف می کنیم، چه از طریق نوشیدنی ها و چه از طریق غذاها، و کبد ما مسئول تخلیه این سموم از بدن است.یکی از بهترین چیزهایی که می توانید بخورید و به سم زدایی کبد شما کمک می کند، میوه هایی مانند سیب است که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرهای بالایی هستند.

جلوگیری از پارکینسون

پارکینسون، یک نوع بیماری است که سلول های عصبی تولید کننده دوپامین مغز را می شکننند.آنتی اکسیدان های موجود در سیب، مانع از این شکستن ها می شوند. همه ما این جمله را شنیده ایم “خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند”. این گفته درست است زیرا سیب سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین C، فیبر و پتاسیم است. همه اینها در حمایت از سلامتی ما معجزه می کنند، اما تعداد زیادی از آن نیز می تواند بر سلامتی تاثیر منفی بگذارند. بله مصرف بیش از حد هر چیز خوب نیز می تواند بر سلامتی شما تاثیر منفی بگذارد. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا چند عارضه جانبی خوردن بیش از حد سیب آورده شده است.

 

-چند عدد سیب می توانید در روز بخورید؟

به طور متوسط یک فرد می تواند یک تا دو عدد سیب در روز بخورد. اگر بیش از این مقدار مصرف کنید می توانید عوارض جانبی خطرناک و ناراحت کننده ای را تجربه کنید.

 

-ارتباط خوردن بیش از حد سیب و مسائل گوارشی

فیبر سلامت دستگاه گوارش ما را بهبود می بخشد، اما مقدار زیادی از آن می تواند نتیجه معکوس دهد و منجر به ایجاد نفخ و یبوست شود. افراد بسته به سن و جنس خود بین 20 تا 40 گرم فیبر در روز نیاز دارند بالاتر از 70 گرم بیش از حد توصیف می شود.

اگرچه برای رسیدن به این سطح فرد باید 15 عدد سیب بخورد، مهم است منابع دیگر فیبر در رژیم روزانه خود را بخاطر بسپارید، بنابراین اگر رژیم غذایی سالم با بیش از دو عدد سیب در روز دارید می تواند به مشکلات گوارشی جدی منجر شود.

 

-ارتباط خوردن بیش از حد سیب و نوسان سطح قند خون

سیب بسیار غنی از کربوهیدرات است که می تواند انبوهی از انرژی را برای شما فراهم کند که باعث می شود سیب یک میان وعده کامل قبل از تمرین باشد، همچنین سیب باعث می شود احساس خوشبختی کنید زیرا به آزادسازی انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین کمک می کند، اما خوردن بیش از حد سیب می تواند منجر به افزایش قند خون شود زیرا سرشار از کربوهیدرات است. برای افراد مبتلا به دیابت قند بیش از حد حتی به صورت میوه نیز می تواند حساسیت به انسولین را بدتر کرده و در عملکرد داروها اختلال ایجاد کند.

 

-با خوردن سیب زیاد ممکن است بیش از حد سموم دفع آفات مصرف کنید

سیب در فهرست میوه ها و سبزی های با بیشترین پسماند آفت کش ها در هر سال قرار دارد. دی ‌فنیل ‌آمین یک سم دفع آفات است که به طور معمول در سیب یافت می شود به این معنی که خوردن سیب زیاد می تواند منجر به مصرف بیش از حد مواد شیمیایی شود.

 

-با خوردن بیش از حد سیب می توانید وزن اضافه کنید

سیب پر از کربوهیدرات است که انرژی فوری برای شما تامین می کند، اما متعجب خواهید شد اگر بدانید خوردن بیش از حد آن باعث افزایش وزن می شود. این به این دلیل است که بدن در ابتدا کربوهیدرات ها را می سوزاند، بنابراین خوردن سیب زیاد می تواند چربی سوزی بدن را هنگام نیاز به لاغری محدود کند.عوارض مصرف بیش از اندازه سیب + فواید سیب

-خوردن بیش از حد سیب می تواند به دندان ها آسیب برساند

سیب در گروه میوه های اسیدی قرار دارد، بنابراین مقدار زیادی از آن می تواند حتی بیشتر از سودا به دندان ها آسیب برساند. با جویدن سیب با دندان های پشت می توانید از این امر جلوگیری کنید یا در کنار یک وعده غذایی به عنوان میان وعده آن را بخورید، اما تا زمانی که بیش از حد سیب نخورید و به یک عدد سیب در روز بسنده کنید دیگر نیازی نیست نگران دندان های خود باشید.

 

-مصرف بیش از حد سیب می تواند فشار بیشتری به روده وارد کند

سیب برای افرادی که نفخ مکرر یا مشکلات معده دارند توصیه نمی شود. سیب در غذاهایی که دارای قند است و هضم آن دشوار قرار دارد.

جدیدترین مطالب سایت