طراحی هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود + عکس

طراحی هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود + عکس

طراحی هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود + عکس

 

بعد از اینکه ماشین ها الکترونیکی شدند و به تاکسی های پرنده تبدیل شدند حالا تحول عظیم دیگر باید در هواپیماها رخ دهد.

در این بخش از فراناز همراه ما باشید تا شما را با نسل جدید هواپیما ها آشنا کنیم.

به گزارش فراناز یک موسسه سوئیسی هواپیمایی جدید به نام “کلیپ ایر” طراحی کرده که شامل بدنه، کابین خلبان، و سه موتور، متصل به حداکثر سه محفظه – هر یک به وزن حدود ۳۰ تن – است و می‌توانند به عنوان کابین مسافر یا حمل بار مورد استفاده واقع شوند.

در طرح مؤسسه پلی تکنیک فدرال لوزان در سوئیس، این هواپیما دو بال بلند دارد و قادر به حمل ۴۵۰ نفر – هر محفظه ۱۵۰ نفر – یا ترکیبی از مسافر و کالاست. این میزان معادل فضای سه هواپیمای A320 است، در حالی که به نیمی از قدرت موتور آنها نیازمند است.طراحی هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود + عکس

 

در این هواپیما سه محفظه تعبیه شده به‌گونه‌ای طراحی شده تا بتواند به راحتی از بدنه جدا شده و اجازه چرخش سریع روی زمین را به هواپیما بدهند. از آنجا که این محفظه‌ها قابلیت حملروی تریلی را دارند، می‌توانند مسافران را به ایستگاه‌های قطار محلی یا مترو برسانند.

همچنین این محفظه‌ها می‌توانند مسافران را از ایستگاه مترو به فرودگاه برسانند و به هواپیما متصل شوند، بدون این‌که نیازی به پیاده شدن مسافران باشد. این انتقال یکباره نیاز به پایانه‌های فرودگاهی و صف‌ مسافران برای سوار شدن به هواپیما را از بین می‌برد.

این روش موجب انعطاف‌پذیر و کارآمد شدن مدیریت ناوگان و بارگیری سریع‌تر می‌شود. هواپیمای کلیپ‌ایر می‌تواند میزان زمان و هزینه سفر و احتمال انجام پروازهای خالی را به شدت کاهش دهد.

این سیستم همچنین نسبت به فناوری‌های موجود، سازگارتر با محیط زیست است، چراکه با سه محفظه در زیر یک مجموعه بال، تولید گازهای گلخانه‌ای کمتری را به همراه دارد و مصرف سوخت آن با سه هواپیمای تک با همان ظرفیت پرواز در ارتفاع و سرعت برابر است.

شرکت سازنده سوئیسی این هواپیما ایده استفاده از انواع سوخت پاک مانند هیدروژن مایع و سوخت‌های زیستی به جای بنزین سنتی را نیز دنبال می‌کند.طراحی هواپیمایی که به قطار تبدیل می شود + عکس

 

-سخن پایانی :

ایده بلندپروازانه ساخت این نوع هواپیما هنوز راه درازی در پیش دارد و نیاز بیشتری به شبیه‌سازی آیرودینامیکی پیشرفته برای تست عملی واقعی آن است.

هنوز سئوالات بدون پاسخ زیادی هستند که باید در این زمینه جواب داده شوند، مانند اینکه این پیکربندی چه تأثیری در روش‌های امنیتی مسافرت هوایی دارد.

هنوز هم کلیپ‌ایر دارای پتانسیل بسیار زیادی است که تیم پروژه تحقیقاتی آن باید روی امکان‌سنجی فنی این هواپیما در هر مرحله کار کنند. گرچه این هواپیما باید بتواند قبل از پرواز وسایل نقلیه مافوق صوت تبدیل به یک واقعیت شود.

به طور کلی از آنجایی که این پروژه هنوز در مرحله اولیه قرار دارد مشخص نیست چه زمانی ممکن است چنین هواپیمایی را در واقعیت ببینیم. شما فکر می کنید چنین ایده ای شدنی باشد ؟

جدیدترین مطالب سایت