همه چیز درباره تزریق بوتاکس و تاثیرش بر میگرن

همه چیز درباره تزریق بوتاکس و تاثیرش بر میگرن

همه چیز درباره تزریق بوتاکس و تاثیرش بر میگرن

 

خب حتما تا به حال نام بوتاکس به گوشتان خورده است و اطلاعاتی در این باره دارید اما خیلی کم پیش میاد کسی درباره تاثیر تزریق بوتاکس بر میگرن چیزی بداند.امروز با فراناز همراه باشید تا اطلاعاتتان درباره تزریق بوتاکس را کامل کنید.
اگر شما به میگرن مبتلا شده و اغلب سردردهای میگرنی دارید احتمال دارد از خود بپرسید آیا برای پیشگیری یا کاهش درد آن می توانید کاری انجام دهید؟ سم بوتولینوم یا بوتاکس در سال 2010 برای بزرگسالانی که به میگرن مزمن مبتلا هستند، تایید شد. این بدان معنی است که شما در گروه های زیر قرار داشته باشید:

 

-سابقه سردردهای میگرنی

-سردرد از نوع تنشی در بیشتر روزها 15 یا بیشتر در یک ماه که 8 مورد از آنها میگرن است.
-اگر شماهر ماه 14 روز یا کمتر سردرد بگیریدمیگرن دارید.

 

 

در ابتدا بدانیم که بوتاکس چیست؟

 

همه چیز درباره تزریق بوتاکس و تاثیرش بر میگرن

 

بوتاکس یک نوروتوکسین سمی است که توسط باکتری به نام کلوستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. اگر آن را در غذای فاسد بخورید می تواند یک واکنش مهلک به نام بوتولیسم ایجاد کند و باعث انسداد سیگنال های اعصاب می شود و عضلات را فلج می کند.

پزشکان دریافتند تزریق بوتاکس می تواند چین و چروک ها را صاف کند، همچنین به افرادی که دچار تیک و اسپاسم هستند به دلیل بیماری عصبی مانند فلج مغزی کمک می کند. هنگامی که افرادی که سردرد میگرنی داشتند از بوتاکس برای درمان چین و چروک خود استفاده می کردند به پزشکان خود گفتند سردردشان بعد از انجام بوتاکس بهتر شده است، بنابراین پزشکان شروع به مطالعه آن به عنوان درمان درد میگرن کردند.

 

 

میگرن دارید؟آیا بوتاکس برای سردردهای میگرنی موثر است؟

در مطالعه روی بزرگسالانی که دچار سردردهای میگرنی مزمن می شوند تزریق بوتاکس تعداد کل روزهای مبتلا به آنها یا حتی انواع دیگر سردرد را کاهش می دهد، همچنین آنها روزهای بدون درد بیشتری را تجربه کردند.

در مطالعه ای دیگر تقریبا نیمی از افرادی که دو بار تزریق بوتاکس دریافت کردند گزارش کردند تعداد روزهایی که از سردرد رنج می بردند در مقایسه با قبل از تزریق بوتاکس در هر ماه به نصف کاهش یافته است. پس از پنج دوره درمان این میزان به حدود 70 درصد در افراد نیز افزایش یافت.

پزشکان تصور می کنند بوتاکس برای سردردهای میگرنی کار می کند زیرا باعث مسدود شدن مواد شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی می شود که سیگنال های درد را از مغز شما حمل می کنند. بوتاکس در آن مسیر مانند سد یا مانع عمل می کند این مواد شیمیایی را قبل از رسیدن به انتهای عصب اطراف سر و گردن شما متوقف می کند.

 همه چیز درباره تزریق بوتاکس و تاثیرش بر میگرن

 

 

بدانید درباره درمان بوتاکس

هر 12 هفته یک بار چندین تزریق بوتاکس در اطراف سر و گردن خواهید گرفت تا سردردهای میگرنی را کمرنگ یا پیشگیری کنید. در کل ممکن است به 30 تا 40 تزریق نیاز داشته باشید و در هر طرف سر خود به تعداد مساوی دریافت خواهید کرد. اگر در یک نقطه خاص درد میگرنی دارید ممکن است به تزریق های بیشتری در آنجا نیاز داشته باشید. شما می توانید نتایج را 2 تا 3 هفته پس از نخستین تزریق مشاهده کنید. این نوع درمان بوتاکس را فقط باید از پزشکی دریافت کنید که آموزش دیده و در این زمینه تخصص دارد.

 

 همه چیز درباره تزریق بوتاکس و تاثیرش بر میگرن

 

بوتاکس علاوه بر تاثیرات مثبت اثرات جانبی و عوارضی هم به دنبال دارد که باید بدانید

گردن درد و سردرد رایج ترین عوارض جانبی در افرادی است که دچار سردردهای میگرنی مزمن شده و از بوتاکس استفاده می کنند. این عارضه نادر است، اما شما می توانید یک واکنش آلرژیک به بوتاکس داشته باشید. نشانه های آن می تواند کهیر، تنگی نفس یا تورم در قسمت پایین ساق پا باشد.

اگرچه مورد تایید شده ای وجود ندارد که اثرات جانبی بوتاکس به سایر قسمت های بدن گسترش یابد، اما ممکن است کشنده هم باشد. بهتر است برای انجام این کار با پزشک مشورت کنید و در صورت صلاحدید وی برای کاهش سردردهای میگرنی از بوتاکس استفاده کنید.

جدیدترین مطالب سایت