عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

 

عصر امروز 19 دی ماه 1395، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و رهبری معظم انقلاب دعوت حق را لبیک گفت.

 

براساس آنچه اعلام شده است ایشان حدود ساعت 18 امروز دچار عارضه قلبی شدند و پس از آن به سرعت به بیمارستان منتقل و در آنجا تحت احیا قرار گرفتند که متاسفانه عملیات بازیابی موفق نبود و ایشان حدود ساعت 20 دار فانی را وداع گفتند.

 

از همان ساعات اولیه جمعی از مردم و مسئولان به محل بستری ایشان رفتند و پس از درگذشتشان نیز پیام های تسلیتی صادر کردند که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

 

* حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور لحظاتی پیش با حضور در بیمارستان شهدای تجریش، بر سر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور یافت.

 

* حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: مراسم تدفین آیت‌الله هاشمی‌‌رفسنجانی روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه برگزار می‌شود.

 

* پیکر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به جماران منتقل شد.

 

* اخبار رسمی درباره مراسم تشییع و محل تدفین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هنوز اعلام نشده است با این حال برخی اخبار غیررسمی حاکیست که تشییع ایشان روز سه شنبه هفته جاری و تدفین ایشان در حرم امام خمینی(ره) خواهد بود.

 

* محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص اقدامات پزشکی انجام شده برای آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان در ساعت 18 امروز به طور ناگهانی دچار ایست کامل قلبی شدند. وی افزود: ایشان بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده و در اورژانس با حضور یک تیم کامل پزشکی و مجرب عملیات احیا آغاز شد.

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

 تجمع مردم مقابل بیمارستان

 

* حداد عادل با بیان اینکه آیت الله هاشمی از افراد نسل اول انقلاب اسلامی بود، افزود: پس از انقلاب اسلامی همواره در کنار امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشت و در شکل گیری شورای انقلاب، حزب جمهوری اسلامی، تشکیل خبرگان قانون اساسی در نماز جمعه، مجلس شورای اسلامی، جنگ، ریاست جمهوری و اداره مجمع تشخیص و در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت.

 

*  آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام و یاران دیرینه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب عصر امروز بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

 

برهمین اساس خبر درگذشت آیت الله هاشمی واکنش های فراوانی به همراه داشت و حتی رسانه های بین المللی به سرعت به بازتاب این خبر پرداختند.

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

* دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

تجمع مردم در جماران

* آیت الله جنتی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی نوشتند: خبر رحلت آيت الله جناب آقاي هاشمي رفسنجاني، مجاهد دوران نهضت اسلامي و يار ديرين حضرت امام خميني (ره)، موجب تالم و تاثر گرديد. آن سفر كرده، در دوران رژيم طاغوتي و وابسته پهلوي، رنج و محنت بسياري را متحمل شد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز با قبول مسئوليت هاي مهم همچون رياست مجلس شوراي اسلامي، رياست جمهوري، رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و نيز مجلس خبرگان رهبري، كوشا بود.

 

* حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و انتقال پیکر وی به حسینیه جماران، دقایقی پیش در حسینیه جماران حضور یافت.

 

همچنین، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، حجت الاسلام حسن خمینی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدلله نوری، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و . . . . هم‌اکنون در حسینیه جماران حضور یافته‌اند.

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

* رهبر انقلاب اسلامی در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیت صادر کردند.

 

در بخشی از این پیام آمده است:

با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم.

 

فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید.

 

هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب به شمار می‌آید. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از این تفاوت های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.
او نمونه‌ی کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و پر افتخار بود.

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

حضور همسر آیت‌الله هاشمی بر پیکر ایشان

*حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درپی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در صفحه شخصی خود پیامی صاردر کرد که متن آن به شرح زیر است:

 

روح بزرگ‌مرد انقلاب و سیاست، مظهر صبر و استقامت به آسمان عروج کرد.

 

* رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران به مناسبت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه ای را به شرح ذیل صادر کرد.

 

خبر درگذشت آیت الله  علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از یاران دیرین حضرت امام خمینی (ره) واز ارکان مبارزات انقلاب اسلامی طی چند دهه گذشته ضایعه ای عظیم وجبران ناپذیر برای عاشقان انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان  به ویژه  مبارزان فلسطین محسوب می شود.

 

* در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیات دولت بیانیه ای را بدین شرح صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عالم مجاهد ، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی ، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت . نام ، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود .

 

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی ، علما و مراجع بزرگوار تقلید ، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند و به مناسبت تجلیل از این یار دیرین امام و رهبری سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۵ را تعطیل عمومی اعلام می کند و ملت قدر شناس ایران را به شرکت باشکوه و تاریخی در مراسم تشیع پیکر پاک ایشان دعوت می نماید .

 

* محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امشب در حسینیه جماران و در جمع خبرنگاران درباره درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، گفت:

 

ایشان یکی از استوانه‌های اصلی انقلاب بود و ویژگی بارز آن مرحوم عشق به انقلاب و توسعه آن بود.

 

وی افزود: ایشان یار دیرین امام(ره) بودند و بعد از امام راحل نیز همواره در کنار رهبر انقلاب بودند.

 

* ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سینمای ایران در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام او به شرح زیر است:

 

انا لله و انا الیه راجعون

نمی‌شود از انقلاب اسلامی ایران‌ حرف زد، بی آنکه از آیت‌الله رفسنجانی یادی نکرد.

 

نمی‌شود برگ‌های تاریخ انقلابمان را ورق زد، اما نام آیت‌الله رفسنجانی را ندید.

 

حافظه‌ی تاریخ انقلاب، بی نام آیت‌الله رفسنجانی کامل نیست.

 

* به دنبال فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مهدی هاشمی که در زندان به سر می‌برد برای وداع با پیکر پدر و شرکت در مراسم وی از زندان اوین خارج شده است.

عکس العمل شخصیت ها به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

* علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی طی پیامی درگذشت جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.

 

در  این پیام آمده است:

 

ضایعه درگذشت  یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی که تکیه گاه کم نظیری برای انقلاب اسلامی بودند، موجب تاثر و تالم شدید است.

 

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد.

 

در پیام تسلیت سرلشکر باقری با اشاره به مجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران نهضت اسلامی آمده است:

 

«آن مجاهد سفر کرده در طول مبارزات انقلابی خود. در دوران رژیم ستم شاهی پهلوی رنج های بسیاری متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با قبول مسئولیت های خطیر نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشت.

 

اینجانب ضمن تسلیت ارتحال این مجاهد خستگی ناپذیر و مبارز روزهای سخت انقلاب به فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران و ارادتمندان و خانواده آن فقید سعید، از درگاه خداوند متعال برای رحمت و غفران واسعه مسألت می نمایم».

 

* وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

 

متن پیام تسلیت سیدرضا صالحی امیری به شرح زیر است:

 

انا لله و انا الیه راجعونارتحال یار دیرین امام و رهبری و استوانه مستحکم انقلاب اسلامی و مفسر قرآن کریم، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، خسرانی عظیم و ضایعه ای جبران ناپذیر است.

 

شخصیتی که عمر گرانقدر خویش را مصروف خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرد و از عنفوان جوانی تا آخرین دقایق زندگانی پرفراز و نشیب خود، لحظه ای از دغدغه حفظ ارزش ها و تحقق آرمان های ملت بزرگ ایران غافل نبود.

 

آیت الله هاشمی سرمایه ای عظیم برای انقلاب، پشتوانه ای تکرار ناپذیر برای ملت بزرگ ایران و یاری وفادار برای امام و رهبری بود و با عروج خویش همه دوستداران انقلاب و وفاداران به این مرزو بوم را به سوگ نشاند.

 

اینجانب این ضایعه اسفبار را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای و عموم هموطنان تسلیت عرض نموده و تسلای خاطر بازماندگان محترم بویژه همسر گرانقدر و خانواده گرامی و وابستگان ایشان از خداوند متعال مسالت دارم.

 

* آیت الله آملی لاریجانی در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

 

متن پیام رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال مرحوم آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأسف اینجانب گردید.

 

ایشان سالهای متمادی از مبارزان نهضت در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بودند و بعد از انقلاب نیز از موثرترین شخصیتهای نظام در کنار امام (ره) و مقام معظم رهبری در سمتهای مختلف به نظام اسلامی خدمت کردند.

 

رحلت این یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

 

* علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

 

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مرد بزرگی چشم از این جهان فرو بست که در چهره او شصت سال مبارزه با استبداد و استعمار، تلاش خستگی ناپذیر برای استقرار نظام اسلامی، مجاهدتی کم نظیر برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، کوششی مداوم برای عمران و آبادی کشور و همتی مستمر برای سامان دادن به امور تقنینی هویدا بود.

 

روحانی عظیم القدری که از دهه 30 با تبلیغ اسلامی و آگاهی بخش سیاسی سعی وافری در بیداری ملت نمود.

سال ها زندان همراه با شکنجه و آزار فراوان او را از پا نینداخت تا نهضت، به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست.

 

* عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.متن این پیام به این شرح است:

 

انالله و انا الیه راجعون

رحلت مجاهد نستوه و شاگرد صدیق حضرت امام راحل (ره) و یاور مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تاثر و تالم گردید. رجاء واثق دارم روح آن بزرگمرد انقلابی در جوار محبوب خویش امام امت و شهدای نهضت انقلاب اسلامی در آرامش خواهد بود. اینجانب رحلت آن مجتهد آگاه را به حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له فداه) و رهبر فرزانه و آگاه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و تمامی ملت شریف ایران و خانواده ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

 

* محمدباقر قالیباف شهردار تهران در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و رهبری را به همه آحاد ملت به ویژه محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده، بازماندگان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. خدمات ارزنده ایشان در طول دوران مبارزه و پس از انقلاب از خاطره‌ها محو نخواهد شد.

 

ایشان در خط مقدم مبارزه با رژیم ستم‌شاهی طاغوت و یاور بنیانگذار کبیر انقلاب در روزهای دشوار پیروزی انقلاب اسلامی بودند. در دوران دفاع مقدس نیز چنانکه بنده از نزدیک شاهد بودم در جایگاه فرماندهی نقش کلیدی داشتند و پس از آن در دوران سازندگی که بنده توفیق همراهی در قرارگاه خاتم الانبیاء را داشتم، تلاش مجدانه‌ای برای پیشرفت کشور به خرج دادند. آن مرحوم در سالیان متمادی بعد از انقلاب نیز مشاوری امین برای رهبری و دلسوز نظام بودند. هیچ گانه نقش محوری ایشان در این سی و هفت سال بعد از انقلاب فراموش نخواهد شد. علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

 

* سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده وی تسلیت گفت.

 

سردار دهقان در این پیام از نقش ممتاز و بی بدیل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در شکل گیری انقلاب اسلامی، دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی، استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عرصه ها و حوادث گوناگون و خطیر پس از انقلاب سخن گفته و تأکید کرده است: بی تردید ملت شریف، یار صدیق، باوفا و صمیمی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را فراموش نخواهند کرد و همواره یاد و نام او بر تارک تاریخ حماسی این مرز و بوم خواهد درخشید.

 

وزیر دفاع در پیام خود برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده، بستگان، همرزمان، همسنگران و همراهانش صبر و شکیبایی مسئلت کرده است.

 

* بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

دردا که جز به مرگ، نسنجند قدر مرد …

درگذشت ناگهانی و نابهنگام عالم جلیل القدر و سیاستمدار برجسته عصر حاضر ایران عزیز را تسلیت عرض می نمایم. آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی پر فراز و نشیب و پربار خود همواره منشاء تلاش و کوشش بی وقفه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و توانمندی و توسعه کشور بودند. ایشان همانگونه که در سنین جوانی به تحقیق و تالیف کتابی ارزشمند پیرامون زندگی قهرمان مبارزه با استعمار و نماد توسعه و پیشرفت کشور، میرزا تقی خان امیر کبیر پرداختند، خود نیز چون او در طول حیات طیبه خود سعی و تلاشی وافر برای توسعه و پیشرفت  هرچه بیشتر کشور و رفاه مردم ایران داشتند. آن مرد فکر و اندیشه، علاوه بر تمامی ویژگی های منحصر به فرد خود در زمینه های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی، در حوزه مسائل بین المللی و سیاست خارجی از درک و فهمی عمیق برخوردار بودند که با توجه به این ویژگی توانستند در برهه هایی حساس و بغرنج کشور را در مسیری سهل تر هدایت نمایند. ایشان همچنین علی رغم نگاه عمیق خود به امر خطیر مدیریت و مسائل اجرایی کشور، همواره در حوزه آموزش، پژوهش و تحقیقات نیز شخصیتی مشوق و پیگیر و کارساز بودند. فقدان این شخصیت کم شمار در تاریخ معاصر ایران ضایعه ای بس جبران ناپذیر برای تمامی آحاد مردم و فرهیختگان کشور،  به خصوص آنانی که در حوزه سیاست خارجی و مسائل بین المللی در جمهوری اسلامی ایران در حفظ و پیشبرد منافع ملی تلاش می نمایند، خواهد بود.

 

* سیدحسین هاشمی استاندار تهران شامگاه امروز (یکشنبه) در حسینیه جماران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی استوانه و ستون اصلی انقلاب بود.

 

وی افزود: من این ضایعه را به ملت ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گویم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور امام و رهبری بود و هیچ‌گاه انقلاب را تنها نگذاشت و در تمام مراحل انقلاب قبل و بعد از پیروزی انقلاب در کنار امام (ره) و انقلابیون ماند.

 

استاندار تهران خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در راه انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و مقام معظم رهبری امروز رفیق 59 ساله خود را از دست داده است بنابراین درگذشت رفیق برای هر رفیقی تلخ و جانسوز است.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

 

* «سید حسن‌ نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و اعلام کرد:

وی در طول مدت ۳۴ سال ، حامی مقاومت در لبنان بود.نصرالله تصریح کرد: آیت‌الله رفسنجانی به آرمان فلسطین و مقاومت در برابر صهیونیست‌ها ایمان داشت

 

* محمدفرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

 

در این پیام آمده است: «در گذشت مجاهد خستگی ناپذیر نهضت اسلامی و شخصیت برجسته و ممتاز انقلاب اسلامی ٬حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب٬ حضرت آیت الله خامنه‌ای، همسر گرامی٬ فرزندان و برادران آن فقید سعید ٬ ملت شریف ایران و جامعه دانشگاهی کشور تسلیت می‌گویم. سلام خداوند و اولیا الله ٬نثار روح بلند و تابناک او باد.

 

جامعه دانشگاهی کشور روز سه شنبه در کنار ملت بزرگ ایران با شرکت در مراسم تشییع ایشان٬ مراتب قدردانی خود را نسبت به این شخصیت بزرگوار به نمایش خواهند گذاشت».

جدیدترین مطالب سایت