دروغ های مالی در زندگی زناشویی | چرا همسرم بهم دروغ مالی میگه ؟

دروغ های مالی در زندگی زناشویی | چرا همسرم بهم دروغ مالی میگه ؟

دروغ های مالی در زندگی زناشویی | چرا همسرم بهم دروغ مالی میگه ؟

واقعا این یه سواله مبهمه که چرا بعضی آقایون مسائل مالیشون رو از همسرشون پنهان میکنند… اکثر مردان و زنان در زندگی مشترک درباره مقدار دستمزد و مسایل مالی شان تلاش می کنند مواردی را پنهان کنند و به هم ديگر نگویند. پنهان کردن پول! ما آن را خیانت مالی می نامیم زیرا این خلاف چیزی است که دونفر دریک ارتباط به هم وعده داده اند.

 

زنان هم درباره مسائل مالی دروغ میگویند ان ها هم با دلایل بخصوص خویش اینکار را میکنند؛ گاهی برای روز مبادا، گاهی برای پشتیبانی از خویش یا شخص دیگری و گاهی هم بخاطر ترس از اینکه دیگری بخواهد تمامی درامد را در اختیار خود بگیرد.

 

تنها راهی که برای حل این گونه پنهان کاری دارید این است که باورهایتان را تغيير بدهید، بنای ارتباط را بر اعتماد قرار دهید برای اینکار میتوانید باهم صحبت کنید اگر نگرانی خاصی وجوددارد که سبب این گونه پنهان کاری میشود نخست این نگرانی را برطرف کنید.

 

یکی از پیامدهای پنهان سازی های مالی در زندگی مشترک این است که فرزندان هنگامی که بزرگ تر میشوند هم به پدر نزدیکند و هم به مادر، در نتیجه زمانیکه این مسایل را بین والدین خویش مشاهده می کنند، یاد می گیرند که پنهان سازی داشته باشند و تمام آسیب ها از اینجا شروع می شود.

 

والدین سعی می کنند تا سرمایه مالی برای زندگی خویش جمع کنند، ولی با پنهان سازی هایی که در این زمینه انجام میدهند فرزندان یعنی سرمایه های عاطفی خویش را که بخاطر آنها تشکیل خانواده داده اند، از دست می دهند؛ برای این که فرزند طبق درک اندکی که دارد و هنوز به مرحله رشد و تکامل نرسیده یاد می گیرد خيلي از ارتباطات و کارهایی را که انجام می دهد، مخفی کند.

 

مردان چگونه مسائل مالی خود را پنهان میکنند؟

1-خرج کردن مخفیانه به ویژه در وجوه بالا

2-مخفی کردن مخارج پرداخت نشده

3-مخفی کردن قبوض و وام های پرداخت نشده

4-قرض دادن به افراد دیگر بدون آگاهی همسر

5-قرض گرفتن بدون آگاهی همسر

6-حساب های بانکی مخفیانه

7-مخفی کردن منبع درامد و شغل

 

راه مواجهه و مقابله با ایمن مشکل چیست؟

حل مشکل پنهان سازی مالی به زمان و کوشش زیاد در زندگی مشترک احتیاج دارد. با این حال، چنانچه دو نفر به یکدیگر علاقه داشته باشند، میتوانند از پس آن برآیند.دروغ های مالی در زندگی زناشویی | چرا همسرم بهم دروغ مالی میگه ؟

1-سعی کنید مشکل را بپذیرید:

سرتان را زیر برف نکنید. زمان آن رسیده که در خصوص مسایل مالی با همسرتان یک صحبت پر چالش و دشوار داشته باشید. چنانچه به پنهان سازی مالی همسرتان مشکوک هستید، علامت های خطر را بررسی کنید و شواهدی در این زمینه جمع کنید. این کار را بصورت حمله انجام ندهید تا همسرتان را در موضع دفاعی قرار دهید.

 

بلکه مسئله را اینگونه مطرح کنید که نگران هستید و دوست دارید بدانید اوضاع از چه قرار است و به چه دلیل اینگونه است. احیانا همسرتان عصبانی می شود. ولی هر چه مشکل را به تعویق بیاندازید، عصبانیت وی بیش تر خواهد شد. زمانی را برای گفت و گو انتخاب کنید که هر دو ارام هستید.

 

2-حتما احساستان را بگویید:

احساساتان در خصوص پنهان سازی مالی در ازدواج را با همسرتان در بین بگذارید. نگرانی ها، خشم، ترس، حس مورد خیانت قرار گرفتن ، خجالت، نومیدی و هر چیز دیگری را که احساس می کنید به همسرتان بگویید. شما باید شنیده شوید.

 

3-علت اینکار را بیابید:

مخفی کاری مالی در ازدواج اغلب حاصل وجود مشکل در جای دیگری از ارتباط است. گاهی به علت بی مسئولیتی یک نفر، مسایل مالی از وی مخفی می شود.

 

گاهی به علت کنترل بی اندازه و سخت گیری در امور مالی، به همسر در خصوص مخارج و درآمدها دروغ گفته می شود. درصورتی که مقصر این مخفی کاری شما هستید، مسوولیت خویش را در این ارتباط بپذیرید. معذرت خواهی کنید و تلاش کنید روش خویش را در زندگی و مسایل مالی تغيير دهید. با تغيير رفتار اعتماد همسرتان را جلب کنید تا مسایل مالی را با شما در بین بگذارد. این کار اندکی زمان می برد.

 

گاهی علت پنهان سازی مالی پیش بینی طلاق و وجود اختلافات زیاد بین زوج است. بدین ترتیب، تا زمانیکه مشکل اصلی حل نکنید، پنهان سازی ادامه می یابد. برای حل اختلافات زناشویی خویش از یک مشاور کمک بگیرید.دروغ های مالی در زندگی زناشویی | چرا همسرم بهم دروغ مالی میگه ؟

4-حتما مشاوره بگیرید:

گاهی علت پنهان سازی مالی واضح نیست. در این موارد کمک گرفتن از یک مشاور، چه بصورت شخصی یا مشترک، میتواند در تشخیص علت رفتار و برخورد با آن موثر باشد. مشاور میتواند عقیده ها و دیدگاه شخص به پول، تربیت او در بچگی، احتمال وجود مشکلی مثل اعتياد، خیانت، قمار یا ول خرجی و ديگر موارد مرتبط را بررسی کند و به شما در رفع مشکل کمک کند.

 

5-برای همسرتان اعتماد سازی کنید:

مخفی کاری مالی رشته های اعتماد را بین شما از بین می برد و قسمتی از حل مشکل به اعتمادسازی دوباره باز می گردد. درمیان گذاشتن تمام مسایل مالی از آن به بعد یکی از راهکارهای اعتماد سازی است. هر دو در کنار هم رسیدها، قبوض، مخارج و درآمدها را بررسی کنید.

 

حساب مشترکی باز کنید و هر دو در آن پس‌انداز کنید و در خصوص خرج کردن پول با هم تصمیم بگیرید. تفاوتی نمی کند کدام راه حل را برای اعتماد سازی انتخاب کنید، بازسازی رابطه اندکی زمان می برد. شخص مخفی کار به اندکی زمان برای تغيير عادات خویش و شخص قربانی هم به زمان برای اعتماد کردن احتیاج دارد. صبور باشید و به یکدیگر مهلت دهید.

 

6-خطر پنهان کاری های مالی در زندگی مشترک

یکی از موضوع هایی که اشخاص باید قبل از ازدواج، آنرا جدّي بگیرند، این است که حتماً در خصوص مسایل مالی با یکدیگر صحبت کنند و درصورتی که شبهاتی در این زمینه وجود دارد حتماً آنرا رفع کنند زیرا درصورتی که این قبیل مسائل حل نشده باقی بمانند، ممکن است بعد از ازدواج سبب پیدایش مشکلات بزرگ تری بین آن ها شود.

 

لازم است زن و شوهر در مورد درامد یکدیگر آگاهی کافی داشته باشند زیرا به عنوان مثال زنی که ميزان درامد همسرش را می داند هم اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند و هم میتواند ميزان دخل و خرج منزل را بسنجد و برای آن برنامه ریزی کند ولی هنگامی که مرد ميزان درآمدش را از همسرش مخفی می کند هم احساس نا امنی در زن به وجود می آید و هم رابطه شان سرد خواهدشد زیرا زن ديگر خود را رازدار همسرش نمی داند و از همین جا اختلاف ها بین آن ها شروع می شود.

 

از طرفی رابطه ای که در آن من و تویی وجود داشته باشد یک رابطه سالم نخواهد بود و نام آن ديگر زندگی مشترک نیست. به همین علت پیشنهاد می کنم که همسران تلاش کنند در این باره با یکدیگر به تفاهم برسند تا دلخوری ای بین آن ها وجود نداشته باشد. قطعاً میتوان با یک برنامه ریزی مناسب سختی های مالی خانواده را حل کرد. از یاد نبریم که پنهان کاری در یک ارتباط نه تنها خوب نیست بلکه آن ارتباط را به طرف تزلزل و نابودي سوق خواهدداد.

جدیدترین مطالب سایت