چند ایده عالی برای شاداب کردن پوست

چند ایده عالی برای شاداب کردن پوست

چند ایده عالی برای شاداب کردن پوست

 اگر می خواهید پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید نکات ساده زیر را دنبال کنید:

 

زیاد آب بنوشید.

زمانی که کم آب می نوشید، پوست خشک و تیره به نظر می رسد. حتما سعی کنید در طول روز آب کافی نوشیده و از آب میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف نمایید. نوشیدنی های گازدار را کنار بگذارید.

 

شبها زود بخوابید.

داشتن یک خواب کافی و آرام بر سلامت و زیبایی پوست بسیار تأثیر گذار است. با کم خوابی چشم ها گود رفته و پوست رنگ زیبا و طبیعی خود را از دست می دهد. دمای پوست هنگام خواب افزایش می یابد و هرچه پوست گرم تر باشد مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می کند.

 

هرگز بر روی صورت و دمر نخوابید.

دمر خوابیدن موجب کاهش جریان خون شده و کم کم آثار چین و چروک بر روی پوست پدیدار می گردد.

 

به میزان کافی ویتامین C مصرف نمایید.

ویتامین C موجب کلاژن سازی می گردد. کلاژن باعث استحکام پوست می شود. از مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند پرتقال، کلم، کلم بروکلی و فلفل قرمز استفاده نمایید. کرم های حاوی ویتامین C نیز در بازار موجود هستند که می توانید از آنها بر روی پوستتان استفاده کنید.

 

گرما به نوبه خود دارای فواید زیادی برای زیبایی پوست است.

یکی از فواید گرما برای پوست این می باشد که گرما می تواند موجب افزایش گردش خون و آرامش پوست گردد. بنابراین، به استخر و سونا بروید اما بیشتر از ۲۰ دقیقه در سونا نمانید.

 

از غذاهای رنگی استفاده نمایید.

مواد غذایی رنگی در سلامت و زیبایی پوست بسیار مفید و مؤثر هستند. بنابراین، از مواد غذایی مانند هویج، سیب زمینی شیرین ، توت فرنگی، خیار و فلفل زرد مصرف نمایید.

 

چهره خود را شاد و خندان نگه دارید

زیرا پوست شما شاداب تر به نظر خواهد رسید. هنگامی که خوشحال هستید، جریان خون در پوست افزایش می یابد و باعث سرخ شدن و شادابی پوست می گردد.

 

نمک را به اندازه کافی مصرف نمایید

زیرا نمک زیاد موجب تورم، پف کردگی و کهیر و جوش بر روی پوست می شود.

 

به خال های خود توجه نمایید.

چنانچه تعداد خال های شما در حال ازدیاد است و یا رنگ و شکل عجیبی به خود گرفته اند حتما به متخصص پوست مراجعه نمایید.

 

روغن را از وعده های غذایی خود حذف نکنید

بلکه به میزان کافی از روغن های مفید مانند روغن زیتون، روغن آواکادوو، روغن کنجد، کره بادام زمینی و روغن های گیاهی استفاده نمایید.

 

و در پایان :

سعی کنید همیشه و در همه حال آرامش خود را حفظ نمایید زیرا استرس موجب کدر شدن، جوش و کهیر و بسیاری دیگر از آسیب های پوستی می گردد.

مطالب داغ هفته اخیر