غذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

غذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

اگر میخواهید پوستتان شفاف باشد این مواد غذایی را بخورید

این روزها تقریبا همه خانم ها به دنبال این هستند که پوستی شفاف و آینه ای داشته باشند.پس اگر شما هم جزو آن دسته از خانم ها هستین حتما حتما این مطلب را دنبال کنید.در دنیای امروزه با پیشرفت های انجام شده سبب گردیده است تا محصولات زیادی از مراقبت پوستتان را در دسترس داشته باشید، اما راز داشتن پوست سالم در رژیم غذایی شما نهفته است.

 

بسیاری از غذاهای مفید برای پوست شامل موارد زیر هستند:

1-اسیدهای چرب امگا ۳

2-اسیدهای چرب امگا ۶

3-ویتامین E

4-آنتی اکسیدان ها

تحقیقات نشان می دهد که این محصولات و سایر مواد مغذی و ترکیبات موجود در مواد غذایی خاص می توانند برای پوست مفید باشند. همچنین، هیدراتاسیون برای سلامتی پوست به اندازه سایر بدن اهمیت دارد.

 

در حالی که محصولات خارجی می توانند به درمان شرایطی مانند آکنه کمک کنند، اما باید بدانید رژیم غذایی ممکن است نقش مستقیمی در تغذیه پوست و سالم نگه داشتن آن داشته باشد.تغییر رژیم فقط یک راه برای بهبود سلامتی پوست است. در اینجا با روش های دیگر برای تقویت سلامت پوست آشنا می شوید.

 

ماهی چرب بخوریدغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند برای پوست مفید باشند. برخی از شما که از مشکلات پوستی رنج می برید سعی دارید از غذاهای چرب دوری کنید با این وجود، لازم به ذکر است که همه چربی ها یکسان نیستند.

 

ماهی های چرب که در آب سرد رشد می کنند از جمله شاه ماهی، ساردین و ماهی قزل آلا سرشار از امگا ۳ هستند.

 

پژوهشگران در سال ۲۰۱۶ به پژوهش هایی دست یافتند که اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوما، به ویژه در افرادی که بیشترین خطر را دارند، کمک می کند.

 

محققان دریافتند که این اسیدها آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) و التهاب و عوامل سرکوب کننده سیستم ایمنی در پوست را کاهش می دهد. بنابراین رژیم غذایی سرشار از اسید امگا ۳ ممکن است به کاهش علائم التهابی کمک کند و باعث می شود پوست نسبت به اشعه ماوراء بنفش خورشید واکنش کمتری نشان دهد.

 

ماهی های چرب که سرشار از ویتامین E هستند، یک آنتی اکسیدان مهم را تأمین می کنند. همچنین ویتامین E از پوستتان در برابر التهاب و رادیکالهای آزاد مضر محافظت می کند.

 

از خواص گردو غافل نشویدغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

آجیل ها همان مزایایی را که برای ماهی های چرب وجود دارد، فراهم کند تا آنها علاوه بر رژیم غذایی، یک غذای عالی برای گیاهخواران است. براساس بررسی منتشر شده در سال ۲۰۱۲، گردو را یکی از ثروتمندترین منابع اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۳ و امگا ۶ معرفی کردند.

 

نویسندگان همچنین تخمین زده اند که ۹۵-۹۹ درصد از مردم در رژیم غذایی خود از اسیدهای چرب امگا ۳ استفاده نمی کنند. همچنین حفظ تعادل بین این دو اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ ضروری است. یک رژیم غذایی معمولی حاوی مقادیر بیش از حد چربی های امگا ۶ است، که می تواند باعث التهاب و بدتر شدن شرایط التهابی پوست مانند اگزما یا پسوریازیس شود.

 

بادام را فراموش نکنیدغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

بادام سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است و منبع خوبی برای ویتامین E هستند. بسیاری از دانه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که ممکن است به تقویت پوست سالم کمک کنند.

 

تخمه آفتابگردان و خواصش برای شفافیت پوستغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

تخمه آفتابگردان سرشار از روغنهای چرب محافظ است. طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده، دانه های آفتابگردان حاوی مقادیر قابل توجهی روی و ویتامین E هستند. هر دو ممکن است به محافظت از سلول های پوستی کمک کنند.

 

بذر کتانغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

دانه های کتان سرشار از یک اسید چرب امگا ۳ بنام اسید آلفا لینولنیک است. آسیاب کردن دانه های کتان تازه به صورت اسموتی یا داخل سالاد می تواند یک روش ساده برای اضافه کردن بیشتر چربی های امگا ۳ به رژیم غذایی و حفظ سلامت پوست باشد. پژوهشگران در طی مطالعه در سال ۲۰۱۱ مطالعاتی بر روی تعدادی از زنان دارای پوست حساس انجام دادند که در مدت ۱۲ هفته از مکمل روغن بذر کتان مصرف کنند، که بعد از اتمام آزمایش شواهدی مانند کاهش حساسیت به پوست، کاهش زبری پوست و افزایش هیدراتاسیون و پوست نرم و صاف مشاهده شده است.

 

سویاغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

سویا حاوی ترکیباتی به نام ایزوفلاون است که ممکن است نقش مهمی در محافظت از پوست بخصوص برای خانم ها داشته باشد. پژوهشگران طی یک بررسی در سال ۲۰۱۷ استناد می کنند که شرکت کنندگان زن میانسال که بیشتر از ایزوفلاوونهای خاص موجود در سویا را مصرف می کردند، دارای چین و چروک های ریز و چسبندگی کمتری بودند.

 

همچنین آنها دریافتند که این ایزوفلاونها ممکن است در دوران یائسگی تأثیر قابل توجهی در هنگامی که کاهش سطح استروژن باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می شود، دارند همچنین توفو، تهیه شده از سویا به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

 

خواص باورنکردنی آووکادو برای پوستغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

آووکادو سرشار از چربی های سالم و ویتامین E است که از سلامت پوست حمایت می کنند.. چربی های موجود در آووکادو چربی های اساسی هستند که انسان باید آنها را مصرف کنند زیرا بدن نمی تواند آنها را تولید کند.

 

طبق تحقیقاتی در سال ۲۰۱۳ مصرف آووکادو را که حاوی ترکیباتی مانند لوتئین و زاکزانتین است معرفی کرده است، که به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش و آسیب دیدگی اشعه کمک می کنند.

 

روغن زیتونغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

در بین روغن های پخت و پز، روغن زیتون ممکن است سالم ترین انتخاب برای پوست باشد. در مطالعه سال ۲۰۱۲، نتیجه گیری گسترده تری در یک رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون دست یافتند که از خشکی و آسیب رادیکالهای آزاد محافظت می کنند.

 

مصرف چای سبزغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

چای سبز نوشیدنی سالم و پرانرژی حاوی ترکیبات خاصی است که ممکن است برای پوست مفید باشد. در سال ۲۰۱۱ محققان دریافتند که، چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است که باعث تقویت جریان خون به پوست می شود. افزایش جریان خون تضمین می کند که سلول های پوست بطور منظم از اکسیژن و مواد مغذی تازه دریافت می کنند که به حفظ سلامتی آنها کمک می کند.

 

طی یک آزمایش روی افرادی که به مدت ۱۲ هفته به طور مرتب چای سبز می نوشند، علاوه بر اینکه سلامت پوست را بهبود بخشیده اند، همچنین پوستشان از کشش بهتر و زبری کمتری دارد، همچنین تراکم پوست بهبود یافته است و آب سالم تری در پوست ایجاد می شود. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز همچنین می توانند از پوست در برابر اشعه UV مضر محافظت کنند.

 

شکلات تلخ یا تیرهغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

شکلات با کیفیت بالا و دارای کاکائوی بالا نیز ممکن است به محافظت از پوست کمک کند. در یک بررسی در سال ۲۰۱۴ محققان دریافتند که کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که خاصیت ضد التهابی بر روی پوست دارند. آنها همچنین در مورد استفاده از شکلات در پیشگیری و درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و پسوریازیس تحقیق کردند.

 

مصرف زیاد آب و خواص خارق العاده اشغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

آب از عملکرد هر سیستم در بدن حمایت می کند و از بسیاری جهات برای پوست مفید است. به عنوان مثال، از سلولهای پوستی در برابر صدمه محافظت می کند. همچنین هیدراتاسیون باعث می شود سلول های پوستی مواد مغذی را جذب و از سموم رها یافت. نوشیدن آب بیشتر ممکن است ساده ترین راه برای حمایت از سلامت پوست باشد.

 

کاروتن و بتاکاروتنغذاها و خوراکی های شفاف کننده پوست

آنتی اکسیدان هایی به نام کاروتنوئیدها دارای خواص درمانی زیادی هستند، که می توانند از پوست در برابر صدمات ناشی از رادیکالهای آزاد و قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت کنند. میوه ها و سبزیجات سبز، زرد، نارنجی یا قرمز سرشار آنتی اکسیدان می باشند. خوردن موارد زیر می تواند به افزایش تعداد کاروتنوئیدها در رژیم غذایی کمک کند:

-انبه

-پاپایا

-هویج

-سیب زمینی های شیرین

-فلفل دلمه ای

-اسفناج

 

عواملی که رژیم غذایی و شیوه زندگی شما می تواند به پوستتان آسیب برساند شامل موارد زیر می باشد:

*کافئین زیاد:

کافئین یک ماده محرک و ادرارآور است. مصرف مقدار زیادی کافئین به طور منظم ممکن است مقدار زیادی آب ناسالم را از بدن دور کرده و باعث خشک شدن پوست شود.

 

*مواد شیمیایی:

برای آرام کردن شعله ور شدن یا درمان آفتاب سوختگی، شما ممکن است از محصولات موضعی که حاوی مواد شیمیایی، مواد افزودنی یا عطر هستند استفاده کنید باید بدانید که این موارد می تواند شرایط پوستی شما را بدتر کند و ممکن است در بعضی موارد برای پوست حساس خطرناک باشد.

 

غذاهای فرآوری شده یا تصفیه شده:

مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی قند تصفیه شده و کربوهیدرات ممکن است روند پیری پوست را تسریع کنند. اگر شما جز افرادی که به دنبال محافظت از پوست خود هستند می بایست از مصرف این نوع غذاها خوددرای کنید.

از خوردن غذاهای فست فود و ناسالم بپرهیزد.

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی، به سلامتی پوست شما کمک می کند.

جدیدترین مطالب سایت