تاثیرات ورزش به همراه موسیقی شاد + زمان مناسب برای ورزش

تاثیرات ورزش به همراه موسیقی شاد + زمان مناسب برای ورزش

تاثیرات ورزش به همراه موسیقی شاد + زمان مناسب برای ورزش

اگر ورزش کردن یا پیاده روی برایتان یکنواخت یا کسل کننده شده است این کار را با گوش دادن به یک موسیقی شاد برای خود هیجان انگیز کنید.به گزارش فراناز یک مطالعه جدید نشان داده است که گوش دادن به موسیقی با ضرباهنگ بالا در هنگام ورزش می تواند حواس شما را پرت کند و باعث می شود تمرینات شما با خستگی کمتری همراه شود و در نهایت باعث سودمندی بیشتر تمرینات شود.

 

افراد برای تمرین نکردن انواع و اقسام بهانه های خلاقانه را به وجود می آورند: خیلی خسته ام ، انگیزه ای ندارم، زمان کافی ندارم، ورزش بسیار خسته کننده است، زانوها و مفاصلم درد می کند و … اما تحقیقات فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد موسیقی می تواند ذهن شما را از این بهانه ها و ناراحتی ها پاک کند.

 

محققان ایتالیایی برای درک اینکه چگونه موسیقی روی تمرینات افراد تأثیر می گذارد، ۱۹ زن را که در فعالیت های استقامتی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و تمرینات قدرتی با شدت بالا مانند وزنه برداری یا پرس پا شرکت کرده بودند، ارزیابی کردند.تاثیرات ورزش به همراه موسیقی شاد + زمان مناسب برای ورزش

زنان تحت چهار شرایط مختلف ورزش می کردند: بدون موسیقی، با موسیقی آهسته، موسیقی با ضرباهنگ سریع و موسیقی بسیار سریع. محققان ضربان قلب آزمودنی ها را حین تمرین اندازه گیری کردند و متعاقباً از آنها سؤال کردند که نسبت به ورزش در انواع مختلف موسیقی چه احساسی دارند .آنها دریافتند افرادی که به موسیقی تمپو (سرعت بالاتر) گوش می دادند، بالاترین ضربان قلب را تجربه کرده، همچنین دشواری تمرین را کمتر گزارش کردند.

 

در مجموع نتایج نشان داد که اثرات مفید موسیقی به احتمال زیاد در ورزش های استقامتی بیشتر از تمرینات شدید قدرتی دیده می شود.

 

تعهد به ورزش می تواند برای بسیاری از افراد یک کار دلهره آور باشد اما موسیقی ممکن است به افراد کمک کند تا بیشتر از تمرینات خود لذت ببرند و به عنوان یک ابزار انگیزشی برای اینکه افراد بیشتر به باشگاه بیایند و تمرینات خود را انجام دهند، بکار رود.

 

*آیا میدانید چه زمانی برای ورزش کردن و کاهش وزن مفید است؟

بعضی از افراد برای کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر صبح ها در حالت ناشتا ورزش می‌کنند. ورزش کردن در حالت ناشتا ممکن است چربی سوزی بیشتری داشته باشد اما عوارضی نیز دارد.

 

به عنوان مثال، ورزش در حالت ناشتا باعث احساس خستگی بیشتری می شود و ممکن است باقی روز را با فعالیت کمتری بگذرانید و فعالیت های معمول روزانه را به سختی انحام دهید یا ممکن است در طی روز دچار سردردی شوید که ناشی از تولید کتون بادی ها به دنبال ورزش ناشتا است.

 

نکته مهم دیگر این است که ورزش به تنهایی و بدون محدودیت کالری مصرفی نمی تواند چربی سوزی را به میزان چشمگیری افزایش دهد. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که در حالت ناشتا ورزش می کند اما بعد از آن یک صبحانه پر کالری مصرف می‌کند در نتیجه در طی روز چربی های برداشت شده، مجدداً جایگزین و ذخیره خواهد شد.تاثیرات ورزش به همراه موسیقی شاد + زمان مناسب برای ورزش

بنابراین اگر شما در حالت ناشتا ورزش کنید اما محدودیت کالری دریافتی در طی روز یا بعد از ورزش نداشته باشید، چربی سوزی ایجاد شده، فایده ای نخواهد داشت و دوباره جایگزین می شود. حال برعکس این حالت را در نظر بگیرید؛ فردی که ورزش را در حالت ناشتا انجام نمی دهد اما کالری مصرفی روزانه را کاهش داده است در نتیجه در طول روز بدن وی برای تأمین کسری انرژی به سراغ منابع چربی می رود.

 

از طرفی مصرف کربوهیدرات قبل از ورزش به شما کمک می کند که با احساس خستگی کمتری ورزش کنید و قادر باشید در شدت های بالاتر و مدت طولانی تری ورزش خود را ادامه دهید.

 

*اصول پیاده روی

راه رفتن با مراقبه در بودیسم ریشه دارد و می تواند به عنوان بخشی از یک عمل ذهن آگاهی مورد استفاده قرار گیرد. این روش مزایای بسیاری دارد و ممکن است به شما کمک کند احساس زمینی تر ، متعادل تر و بی نظیری داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند تا نسبت به محیط، بدن و افکار خود آگاهی متفاوتی ایجاد کنید.

 

به طور معمول، در طول مدیتیشن راه رفتن در یک دایره، به عقب و جلو در یک خط مستقیم یا در یک هزارتوی راه می روید. همچنین می توانید مراقبه پیاده روی را در مسافت طولانی تری انجام دهید. سرعت گام ها آهسته است و با خودآگاهی یا تمرکز بر ذهن و بدن انجام می شود.  می توانید یک تمرین مراقبه پیاده روی را بین مدیتیشن های نشسته انجام دهید. می توانید این نوع راه رفتن را بین جلسات پیاده روی با هدف چربی سوزی بگنجانید یا به عبارتی استراحت فعال داشته باشید.تاثیرات ورزش به همراه موسیقی شاد + زمان مناسب برای ورزش

همه چیز درباره فواید مراقبه پیاده روی:

-باعث افزایش جریان خون میشود

مراقبه پیاده روی اغلب توسط افرادی که مدت طولانی می نشینند، استفاده می شود. پیاده روی به جریان خون به خصوص در پاها کمک می کند. اگر مدتی طولانی را برای انجام کارهای نشسته صرف می کنید، راه رفتن آگاهانه  راه بسیار خوبی برای بهبود گردش خون و بالا بردن سطح انرژی است.

 

-باعث بهبود هضم غذا خواهد شد

پیاده روی بعد از خوردن غذا یک روش خارق العاده برای تقویت هضم است، به خصوص اگر احساس سنگینی یا پر شدن می کنید. حرکت کمک می کند تا غذا در طول دستگاه گوارش شما حرکت کند و همچنین ممکن است از یبوست جلوگیری کند.

 

– بهبود خلق و کاهش اضطراب و افسردگی

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷  بر بزرگسالان جوان نشان داد که پیاده روی در ترکیب با مراقبه در کاهش علائم اضطراب مؤثر است. هر جلسه مراقبه با پیاده روی ۱۰ دقیقه بود. این افراد نسبت به کسانی که فقط پیاده روی می کردند کاهش اضطراب بیشتری را نشان دادند.تاثیرات ورزش به همراه موسیقی شاد + زمان مناسب برای ورزش

– کیفیت خواب را بهبود میبخشد

برای به دست آوردن مزایای ورزش، لازم نیست یک تمرین شدید انجام دهید. تحقیقات سال ۲۰۱۹ نشان داد که ورزش منظم با شدت متوسط بر کیفیت خواب تأثیر مثبت دارد. پیاده روی ممکن است به بهبود انعطاف پذیری و کاهش فشار عضلات کمک کند، بنابراین از نظر جسمی احساس بهتری خواهید داشت و آماده هستید تا هر شب خواب عمیق و راحتی را تجربه کنید.

 

-لذت بخش تر کردن ورزش توسط پیاده روی

ایجاد یک جنبه ذهن آگاهی در ورزش روزمره ممکن است ورزش را لذت بخش تر کند. محققان در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ دریافتند که افرادی که هنگام انجام ۱۰ دقیقه پیاده روی بر تردمیل به متنی از ذهن آگاهی گوش می دادند، این فعالیت را لذت بخش تر گزارش کردند. این نکته به این احتمال اشاره دارد که ذهن آگاهی ممکن است الهام بخش ارتباط با ورزش به روشی متفاوت باشد.

 

-پیاده روی و تاثیرش بر تقویت تعادل

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در مورد زنان مسن نشان داد که مراقبه راه رفتن می تواند تعادل بهتری ایجاد کرده، همچنین آگاهی و هماهنگی مچ پا را تحریک کند. این پاسخ، نتیجه آگاهی از حرکات پا و مچ پا هنگام آهسته راه رفتن است.

 تاثیرات ورزش به همراه موسیقی شاد + زمان مناسب برای ورزش

جدیدترین مطالب سایت