ترفند های عالی برای پاک کردن رنگ حنا از روی پوست

ترفند های عالی برای پاک کردن رنگ حنا از روی پوست

ترفند های عالی برای پاک کردن رنگ حنا از روی پوست

 

خب همونطور که میدونید استفاده از حنا براي ایجاد طرح و نقش موقتی روی پوست، یک شیوه بسیار خوب و جالب است که دردسرهای تتو را ندارد، ولی مشکل اینجاست که این طرح ها موقتی است و خيلي زود نقش و طرح اصلی آن از روی پوست پاک ميشود و چیزی که باقی می ماند، اصلا زیبا نیست. بدین ترتیب بهتر است شیوه های پاک کردن حنا از روی دست را هم بیاموزید…خب اینجا تو این قسمت از فراناز ترفند هایی رو به شما آموزش میدیم که یاد بگیرید چجوری حنای کمرنگ شده رو به صورت کلی پاک کنید.

 

1- آب و نمک

در یک ظرف قدری آب و قدری نمک دریایی بریزید و آن ها را خوب هم بزنید. بعد ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دست خود را داخل کاسه بگذارید . این شیوه را هر روز تکرار کنید تا نقش حنا بطور کامل از روی پوست پاک شود.باید مراقب باشید که آب نمک پوست دست را خشک نکند و حتماً پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

2-خمیر دندان

خمیر دندان براي از بین بردن لک های سمج مثل پلاک دندانی، لک های روی جواهرات و نقش حنا روی پوست بسیار خوب است. مقدار زيادي خمیر دندان را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود. بعد پوستتان را بسایید تا خمیر دندان از آن جدا شود.این شیوه براي نابود کردن حنا بسیار مؤثر است، ولی اگر با یک بار کاملاً پاک نشد، میتوانید مجدد امتحان کنید.

 

3-جوش شیرین

جوش شیرین هم مثل لیمو از ماده های سفید رنگ کننده طبيعي است که براي پاک کردن حنا از روی پوست مناسب میباشد .قدری جوش شیرین را با اندکی آبلیمو مخلوط کنید تا یک خمیر مطلوب ایجاد شود. این خمیر را روی پوستتان بمالید و تا زمانیکه خشک شود. بعد با یک لیف، آن را به صورت دورانی ماساژ دهید و با آب گرم بشویید و خشک کنید.اگر لازم بود، باز هم این عمل را تکرار کنید.

 

4- روغن زیتون

روغن زیتون یک امولسیون کننده براي ماده های مختلف است و میتواند ذرات حنا را د رخود حل کند و از روی پوست پاک نماید.قدری از این روغن را روی پوست بچکانید و با یک گلوله پنبه ای، پوست را با روغن زیتون آن قدر ماساژ دهید تا روغن زیتون کاملاً جذب پوست شود. این کار را چند دفعه در روز تکرار کنید تا خيلي زود نقش حنا از روی پوستتان پاک شود.

 

5-اسکراب

چنانچه به دنبال یک راهکار براي پاک کردن تند حنا از روی پوست هستید، لایه برداری از پوست یکی از شیوه های معمول مؤثر براي آن است.هر روز به مدت 3 تا 4 دقیقه پوستی که روی آن حنا گذاشته اید را با یک اسکراب به آرامی ماساژ دهید. دانه های موجود در اسکراب براي از بین بردن رنگی که حنا روی پوست ایجاد کرده است ، بسیار خوب عمل ميکنند .

 

6-لیمو

لیمو و عصاره آن دارای خواص سفید رنگ کنندگی طبيعي و بسیار خوب هستند که میتوانند براي از بین بردن نقش حنا از روی دست به شما کمک کنند..براي استفاده از لیمو میتوانید 2 شیوه را بکار گیرید. نخست این که یک عدد لیمو را نصف کنید و از قسمت برش خورده آن را به پوست خود بمالید و ماساژ دهید. دوم این که در یک ظرف قدری آب بریزید و دستتان را داخل آن فرو کنید و عصاره و آبلیمو را در آن بچکانید. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.ولی قبلا مطمئن شوید که در پوستتان خراش و بریدگی وجود نداشته باشد، برای این که لیمو ممکن است سبب سوزش و تحریک آن شود.

 

7-روغن زیتون و نمک

قدری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری نمک را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. بعد یک تکه پنبه را در مخلوط بخیسانید و به آرامی روی ناخن ها بمالید. این کار را تا جایی انجام دهید که رنگ حنا آغاز به محو شدن کند. براي زودتر پاک شدن رنگ حنا میتوانید هر روز و روزی دو بار این کار را تکرار کنید.

 

8- لیمو و جوش شیرین

نصف یک عدد لیمو را در یک ظرف بفشارید تا آب آن کاملاً بیرون شود.2 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آبلیمو اضافه کنید و خوب هم بزنید.یک تکه پنبه یا پد پنبه ای بزرگ را به داخل این مخلوط بزنید و آن را اندکی خیس کنید، به طوری تمام پنبه به مخلوط اغشته نشود.حالا پنبه را روی ناخن بگذارید و با نخ، آن را به دور انگشتان ببندید.دو ساعت بعد، پنبه را باز کنید، ولی اگر حنا خيلي تیره بود، بهتر است بیشتر بماند و یا این که این کار را چند بار تکرار کنیداکنون ناخن ها را با آب و صابون بشویید تا رنگ حنا پاک شود

 

نکته تکمیلی و حائز اهمیت:

بهتر است پس از شستشوی دست ها، به ناخن ها و پوستتان مرطوب کننده بزنید تا خشک نشود.

جدیدترین مطالب سایت