تعبیر خواب مرده چیست؟

تعبیر خواب مرده چیست؟

تعبیر خواب مرده چیست؟

 

«خواب» و «رؤیا» دو پدیده پیچیده و شگفتی است که از آغاز آفرینش و پیدایش انسان تاکنون، اندیشه بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده و همچنان مبهم باقی مانده است.پیوند این دو با زندگی هر یک از ما و تجربیات گوناگون ما از هر یک، احساسی خاص به انسان بخشیده، به گونه ای که نوعی انس و نزدیکی بین ما و خواب و رؤیا به چشم می خورد. بارها برای افراد بسیاری اتفاق افتاده است که از رهگذر رؤیای خویش از باطن اعمال گذشته، چگونگی فعالیتهای فعلی و حتی عاقبت تصمیمات آینده خود باخبر شده اند و در پی آن آگاهی و هوشیاری شایسته ای یافته اند.در این مطلب با استفاده از علم تعبیر خواب بزرگان در عرصه تعبیر خواب به تعبیر خواب مرده پرداخته ایم .تعبیر خواب مرده چیست؟

امام جعفر صادق می فرمایند:

اگر فردی در خواب که دید مرده او را در كنار گرفت،دلیل تندرستی بود. اگر مرده را از اهل خود شادمانه بیند، تاویلش به خلاف این است. اگر دید مرده از اهل او با وی مناظره كرد یا روی از وی بگردانید، دلیل است وصیتی كه كرده بود به جای نیاورده باشد. اگر بیند كه مرده خندان پیش او آمد، دلیل كه كافر مرده بود. اگر دید مرده در نماز بود، دلیل كه آن مرده در دنیا استغفار بسیار كرده باشد.

 

دیدن كفن مرده درخواب بر سه وجه است.

اول: مال.

دوم: ظاهرشدن مشكل.

سوم: فساد دین.

اگر دید مرده زنده شد و معروف بود، دلیل مال است.

اگر پادشاهی این خواب بیند، دلیل كه علم و حكمت آموزد و از شغلی كه طمع بریده بود باز یابد.

اگر در خواب ببیند با مرده جماع كرد و نطفه از او بیرون نیامد، منفعت می یابد.

اگر در خواب ببیند بازن مرده جماع كرد، حاجتش برآورده مى شود.

اگر در خواب ببیند با مادر یا خواهر خود كه مرده اند جماع كرد، از اموال مرده جیزى به او مى رسد.

اگر در خواب ببیند كه مرده اى را با شهوت بوسید، زن مى گیرد و به مرادش میرسد.

 

ابراهیم كرمانی میفرماید:

اگر دید مرده زنده شد. دلیل كه حالش نیكو بود. خاصه مرده را گشاده روی بیند. اگر زنده را مرده یند به خلاف این است. اگر پدر مرده خود را با جامه های نیكو دید و خرم، دلیل كه كارش ساخته و دولتش زیاد شود.

اگر زن مرده خود را بیند، دلیل كه درویش شود، اگر پسر مرده خود را دید، دلیل كه از غم برهد. اگر زنی بیند پسر مرده او زنده شد، دلیل كه غایبش از سفر بازآید. اگر دید مرده را زنده كرد، دلیل كه زنده رامسلمان كند.

 

همچنین محمدبن سیرین می فرماید:

اگر كسی مرده را دید و از او پرسید كه تو مرده بود او گوید كه من زنده ام، دلیل كه احوال مرده در آن جهان مرده در آن نیكو بود و حق از وی خشنود بود.اگر دید جامه خود به مرده داد، دلیل غم و اندوه است. اگر دید مدره ای قران به وی داد یا كتاب فقه، دلیل بر توفیق یافتن طاعت بود. اگر بیند مرده ای جامه می فروخت دلیل كه از آن نوع جامه گران شود. اگر در خواب مرده را نالان دید، دلیل كه آن مرده بدكردار بوده در دنیا. اگر دید مرده از درد سر می نالید، دلیل كه در دنیا با مردم تكبر كرده باشد. اگر دید مرده از درد چشم می نالید، دلیل كه غیبت مردم باشد. اگر دید از درد دندان می نالید، دلیل كه فحش بسیار به مردم داده باشد اگر از پهلو می نالید، دلیل كه با زنان بدكردار بوده باشد. اگر از درد شكم می نالید، دلیل كه حرام خورده باشد.

 

حضرت دانیال میفرماید:

اگر بیند مرده او را چیزی داد از متاع دنیا، منفعت بود از جائی كه امید ندارد. اگر دید مرده چیزی خوردنی به وی داد، دلیل كه روزی حلال یابد.

 

جابرمغربی میفرماید:

اگر بینداز درد پشت می نالید، دلیل كه زنان بسیار كرده باشد و با پدر و خویشان بدی كرده باشد. حضرت امام جعفر صادق فرماید: اگر بیند بامرده مجامعت كرد و اب منی از وی جدا نشده. دلیل منفعت است اگر از وی جدا شد بد بود.اگر بیند با زن مرده مجامعت كرد، دلیل كه از مال مرده چیزی به ویرسد. اگر دید مرده را به شهوت بوسه داد، دلیل كه زن خواهد و به مرادها برسد.

 

ابراهیم كرمانی می گوید:

اگر دید از پس مرده شد، اگر آن مرده مصلح بود، دلیل كه راه او گزیند، اگر مفسد بود، دلیل كه بیمار شود و شفا یابد.
محمدبن سیرین گوید: اگر بیند مرده جامه های نیك پوشیده بود، دلیل كه با ایمان از دنیا رفته باشد. اگر مرده را با جامه های سفید بیند، دلیل كه در آخرت حال او نیكو بود. اگر مرده را جامه های سیاه بیند به خلاف این است و جامه زرد و كبود، دلیل معصیت است. اگر مرده را جامه پوشانید، دلیل كه اجلش نزدیك است.

 

منوچهر مطیعی تهرانی می گوید:

مرده دوست و مهمان است و یدنش علتی برای ترس و وحشت در خواب نیست . اگر در خواب مرده ای را ببینید دوستی را ملاقات می کنید یا مهمانی برای شما می رسد. اگر مرده را در لباس خوب و چهره بشاش ببینید هم برای بیننده خواب خوب است و هم نشان آن است که روح مرده در آرامش به سر می برد. اگر مرده در لباس ژنده و پاره و چهره اش عبوس و گرفته باشد خواب ما می گوید غم و ناراحتی برایمان پیش خواهد آمد و گرفتار سختی و تنگی می شویم. اگر مرده در این حالت چیزی به شما بدهد خوب است ولی اگر چیزی از شما بگیرد و ببرد خوب نیست. اگر مرده شما را دعوت کند و شما همراه او بروید خوب نیست. وقتی که یک زنده را مرده ببینیم و آن زنده آشنا باشد نشان طول عمر و سلامت او است. اگر در خواب ببینید کسی که مرده آمد و کنار شما نشست خوب است ولی اگر مرده شما را دعوت کرد و نزد خود نشاند خوب نیست و اگر دست بر گردن شما افکند بدتر است. اگر کسی در خواب ببیند لباس خود را به مرده می دهد خوب نیست و نشان آن است که سلامتش به خطر می افتد و زیان می بینید و به آبرویش لطمه وارد می آید. اگر بر عکس ببینید از مرده لباس می گیرید خوب است چرا که حرمت و عزت و احترام و آبرو به دست می آورید.

جدیدترین مطالب سایت