توصیه هایی درباره مصرف چای سبز

توصیه هایی درباره مصرف چای سبز

توصیه هایی درباره مصرف چای سبز

چای سبز نسبت به چای قرمز که اکثر مردم مصرف می کنند از ترکیبات غیرطبیعی کمتری برخوردار هستند و در مصرف چای سبز نیز باید اعتدال را رعایت کرد و بیش از اندازه چای سبز ننوشید.

 

به گزارش فراناز یک متخصص طب سنتی در خصوص مصرف چای گفت: افراط در مصرف چای به دلیل اینکه حاوی آنتی اکسیدان است می‌تواند باعث عادت کردن بدن به این ماده و تعدیل منفی شود لذا توصیه می‌شود در مصرف چای اعتدال رعایت شود.

 

حسین رضایی زاده متخصص طب سنتی گفت: اعتدال در مصرف هر ماده غذایی مفید ضرری برای بدن ندارد و مصرف بی رویه هر ماده غذایی باعث آسیب به بدن می‌شود.

 

وی در خصوص مصرف چای گفت: مصرف چای از نظر طب سنتی هیچ مشکلی ندارد بلکه افراط در مصرف چای به دلیل اینکه حاوی آنتی اکسیدان است می‌تواند باعث عادت کردن بدن به این ماده و تعدیل منفی شود لذا توصیه می‌شود در مصرف چای اعتدال رعایت شود.

 

این متخصص طب سنتی افزود: عمدتا چای موجود در بازار یا رنگ طبیعی ندارد یا حاوی اسانس های غیر طبیعی است، و همین موضوع باعث از بین رفتن خواص چای می‌شود، از نشانه های طبیعی بودن چای می‌توان به دیر دم بودن و کم بودن رنگ و بوی آن اشاره کرد.

 

وی در خصوص خواص چای سبز توضیح داد: چای سبز دارای خاصیت چربی سوزی، رفع کننده خستگی و حاوی آنتی اکسیدان است، چای سبز نسبت به چای قرمز موجود در سطح بازار از افزودنی‌های کمتری برخوردار است، و توصیه می‌شود در مصرف چای سبز نیز اعتدال رعایت شود.

 

مرتبط »

خواص بی شمار چای سبز و سیاه برای زیبایی پوست

 

خطرات احتمالی چای سبز!

 

آیا چای سبز می نوشید؟

 

کسانی که چای سبز می خورند بخوانند

 

ارتباط چای سبز و سندرم متابولیک

 

اثرات جادویی چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

 

چای سبز یک نوشیدنی همه فن حریف!

 

کدام چای ها برای لاغری و کاهش وزن مفید هستند؟

جدیدترین مطالب سایت