جاذبه‌های گردشگری کاشان؛ از تاریخ و فرهنگ تا طبیعت و گلاب

جاذبه‌های گردشگری کاشان؛ از تاریخ و فرهنگ تا طبیعت و گلاب

جاذبه‌های گردشگری کاشان؛ از تاریخ و فرهنگ تا طبیعت و گلاب

شهر کاشان باوجود آنکه چندان وسیع نیست، اما همواره همچون نگینی در استان اصفهان می‌درخشد. از سالیان دور تاکنون این شهر اهمیت به‌سزایی داشته و همین موضوع سبب برجای‌ماندن آثار تاریخی متعدد شده است. در هر گوشه از شهر زیبای کاشان می‌توانید یادگاری‌هایی از سلسله‌های‌ پادشاهی‌ مختلف تماشا کنید. ازسوی‌دیگر، طبیعت این خطه نیز نهایت لطف را به مردم کاشان داشته و مناظر بی‌نظیری را خلق کرده است. خرید بلیط قطار کاشان تنها کاری است که باید برای بازدید از جاذبه‌های فوق‌العاده این شهر انجام دهید. در این مقاله شما را با دیدنی‌های شهر کاشان آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

 

مروری بر زیباترین جاذبه‌های دیدنی کاشان

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت شهر کاشان، نزدیکی آن به پایتخت است. بسیاری از پایتخت‌نشینان در تعطیلات کوتاه و حتی آخر هفته، به این شهر سفر می‌کنند تا از تاریخ و طبیعت آن بهره‌مند شوند. فاصله تهران تا کاشان تقریباً ۲۴۴ کیلومتر است که با خودروی شخصی می‌توان آن را در زمان ۲ ساعت و نیم طی کرد. با تهیه بلیط قطار کاشان، اگرچه مسیرتان کمی طولانی‌تر خواهد شد، اما سفری بی‌نهایت راحت و آرام را تجربه خواهید کرد. بهتر است فهرستی از دیدنی‌های کاشان را تهیه و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید تا به‌محض رسیدن به مقصد، گشت‌وگذار را آغاز کنید. درادامه محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی کاشان را مرور خواهیم کرد.

 

باغ فین

باغ فین یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی کاشان است که در خیابان امیرکبیر قرار دارد. این باغ قرن‌ها تاریخ را بر دوش می‌کشد و یکی از زیباترین باغ‌های ایران نیز هست. جالب است بدانید این باغ جزو یکی از ۹ باغ ایرانی محسوب می‌شود که در فهرست آثار جهانی به‌ثبت رسیده‌اند. وجود درختان سربه‌فلک‌کشیده و فواره‌های بلند در کنار بناهای حیرت‌انگیز، از باغ فین جاذبه‌ای دیدنی می‌سازند که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. در این باغ می‌توانید زیباترین عکس‌ها را در قاب زندگی‌تان ثبت کنید.

جاذبه‌های گردشگری کاشان؛ از تاریخ و فرهنگ تا طبیعت و گلاب

خانه بروجردی‌ها

اگر به بازدید از خانه‌های قدیمی علاقه‌مندید، نباید خانه بروجردی‌ها را از دست بدهید. ساخت این خانه تاریخی از سال ۱۲۹۲ آغاز شده و تقریبا ۱۸ سال بعد، به‌ پایان رسیده است. آنچه که بیش از هر چیز باعث محبوبیت این خانه شده، معماری خاص و بی‌نظیر آن است. جالب است بدانید که مالکین این خانه، بروجردی نبودند؛ بلکه مراودات آن‌ها با تجار بروجرد، سبب معروف شدن خانه به این نام شده است. برای بازدید از این بنای تاریخی زیبا باید به محله سلطان میراحمد بروید.جاذبه‌های گردشگری کاشان؛ از تاریخ و فرهنگ تا طبیعت و گلاب

شهر زیرزمینی نوش‌آباد

شهر زیرزمینی نوش‌آباد می‌تواند یکی از جالب‌ترین جاذبه‌هایی باشد که در شهر کاشان تماشا می‌کنید. این جاذبه در پنج‌کیلومتری شهر کاشان واقع شده و دنیایی عجیب و اسرارآمیز است. در سال ۱۳۸۵ وقتی یکی از اهالی در حال حفر چاه در خانه خود بود، به‌صورت کاملا اتفاقی، شهری زیرزمینی را کشف کرد. این شهر زیرزمینی حداقل ۱۵۰۰ سال قدمت داشته و مربوط به دوره ساسانیان است. به نظر می‌رسد ارتفاع این شهر بین ۴ تا ۱۶ متر بوده و طول آن نیز بیش از ۴ کیلومتر است. بازدید از شهر زیرزمینی نوش‌آباد را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

 

تپه سیلک

تپه سیلک کهن‌ترین بنای تاریخی کاشان است که تاریخچه آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد. برخی از آثار پیداشده در این تپه‌ها نشان می‌دهند که نخستین تمدن‌های بشری در این نواحی شکل گرفته‌اند. برخی از آثار مربوط به ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ سال پیش هستند. بدون شک قدم زدن در زمینی به قدمت بیش از پنج هزارسال، احساس عجیبی در شما ایجاد خواهد کرد.

 

مسجد آقابزرگ

یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی کاشان، مسجد آقابزرگ است که به دوره قاجاریه مربوط می‌شود. این بنا درواقع مسجد و مدرسه‌ای بود که در سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۰ ساخته شد تا محفلی برای مجالس درس و برگزاری نماز جماعت باشد. معماری این بنا بی‌شباهت به شاهکارهای دوران نیست و تماشای آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در این مسجد می‌توانید شاهد انواع هنرهای سنتی ایرانی نظیر گچ‌بری، مقرنس‌کاری، یزدی‌بندی و … در جای‌جای بنا باشید.

 

آبشار نیاسر

آبشار نیاسر را می‌توان مشهورترین جاذبه دیدنی کاشان دانست که در ۳۴کیلومتری شمال‌غرب این شهر واقع شده است. این آبشار از چشمه‌ای معروف به چشمه تالار یا اسکندریه سرچشمه می‌گیرد. نکته مثبت آبشار نیاسر این است که در یک محله تاریخی واقع شده و انواع گوناگونی از جاذبه‌های تاریخی دیگر نیز در اطراف آن قرار گرفته‌اند.‌

 

کویر ابوزیدآباد

اگر علاقه‌مند به کویرگردی باشید، حتما نام کویر ابوزیدآباد را نیز به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کویرها شنیده‌اید. این کویر بخشی از بیابان بزرگ بند ریگ است که در شمال‌شرقی شهر کاشان واقع شده است. تپه‌های شنی این کویر، زیبایی بی‌بدیلی دارند و شب‌های ستاره‌باران آن نیز روحتان را به پرواز درمی‌آورند.

 

قمصر

قمصر شهری زیبا و دیدنی در نزدیکی کاشان است که برای دسترسی به آن باید ۳۰ کیلومتر به سمت جنوب کاشان حرکت کنید. این شهر پایتخت گلاب‌گیری دنیاست و گلاب آن به‌قدری باکیفیت است که از آن برای شستشوی کعبه استفاده می‌شود. حتی اگر گوشه‌گوشه جهان را زیرورو کنید، باز هم خوش‌عطرتر از گلاب قمصر نخواهید یافت. علاوه‌بر گل محمدی، گل‌های خاص و فوق‌العاده جذاب دیگری نیز در شهر قمصر وجود دارند.

 

صفر تا صد سفر به کاشان را به فلای تودی بسپارید

مطمئن باشید که سفر به کاشان یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای زندگی‌تان خواهد بود. مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز کاشان، این گفته را تأیید می‌کنند. برای شروع باید وارد سایت فلای تودی شوید و بلیط قطار کاشان را تهیه کنید. البته اگر قصد دارید ابتدا به اصفهان و سپس به کاشان بروید، می‌توانید بلیط هواپیما تهیه کنید. علاوه‌بر آن لازم است اقامتگاهی را برای مدت‌زمان حضور خود در شهر کاشان رزرو کنید. این شهر پر از اقامتگاه‌های سنتی جذابی است که در سایت فلای تودی برایتان فهرست شده‌اند. به‌ همین راحتی می‌توانید اقدامات پیش از سفر را در کمترین زمان و با کمترین هزینه انجام دهید. با همراهی سایت فلای تودی، به هیچ مرجع دیگری برای سفرهایتان نیاز نخواهید داشت.

مطالب داغ هفته اخیر