درآمد دختران مدلینگ ایرانی چقدر است و چگونه می توان مدل شد ؟

درآمد دختران مدلینگ ایرانی چقدر است و چگونه می توان مدل شد ؟

درآمد دختران مدلینگ ایرانی چقدر است و چگونه می توان مدل شد ؟

صنعت مدلینگ در تمام جهان، صنعت مطرح، پول ساز و محبوبی است. اغلب جوان ها به دلیل درآمد بالا و محبوبیتی که این شغل برایشان به ارمغان می آورد، علاقمند هستند که در این صنعت فعالیت کنند.

 

مدلینگ عرصه های مختلفی را در بر می گیرد. حضور در نمایش های زنده، مدل عکاسی و ….
برای شرکت در نمایش های زنده، قد، وزن، جذابیت چهره و تناسب اندام اهمیت دارد. مدل ها باید اندامی ترکه ای داشته باشند. در اغلب کشور ها سایز کمر مدل نباید از یک سایز تعریف شده فراتر برود. اما در پروژه های عکاسی قد اهمیت چندانی ندارد و این جذابیت ظاهری و تناسب اندام فرد است که حرف اول را می زند.

 

مدلینگ در جهان در سال 2022

آژانس های مدلینگ در کشور های مختلف معیار های متفاوتی برای جذب مدل از میان دخترها و پسرهای علاقمند دارند. این معیار ها بر حسب میانگین قدی افراد تعین می شود. چیزی که در اغلب کشور ها به آن استناد می شود، این است که اغلب آقایان مدل باید قدی بین 180 تا 190 و خانم ها قدی بین 170 تا 180 داشته باشد.

 

وزن و لاغری بسیار اهمیت دارد. به طوری که بسیاری از مدل های معروف جهان پس از فعالیت مستمر در این صنعت، دچار بیماری می شوند. سوتغذیه و وسواس بسیار برای حفظ وزن ایده آل، که از سمت موسسه های مدلینگ اعمال می شود؛ فشار زیادی به فرد تحمیل می کند و همین امر صدمات جبران ناپذیری به جسم و روان مدل های معروف وارد می کند.

 

مدلینگ در ایران

صنعت مد و فشن در ایران جایگاه چندان محکمی ندارد. هیچ گاه از سوی نهاد های دولتی به رسمیت شناخته نمی شود و همین امر عرصه را برای فعالیت های زیر زمینی فراهم می کند.

 

گروه های مدلینگی که به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند، به جز عده ی کمی، اغلب دنبال راه های غیر قانونی و سواستفاده های مالی و غیره هستند. اغلب کلاس های آموزشی که برای جذب مدل در سطح کشور برگزار می شود، در صورتی که مجوز قانونی نداشته باشد، بعد از اخذ شهریه ی دوره از داوطلبان، برچیده می شود و آموزش دیدگان بدون معرفی به موسسه های تبلیغاتی که کار مدلینگ انجام می دهند، سرگردان خواهند شد.

 

درآمد مدل های ایرانی

در ایران اگر بتوان به طور رسمی و با فاکتور های پذیرفته شده کار مدلینگ را شروع کرد، روزانه چیزی حدود صد هزار تومان درآمد خواهید داشت. افزایش درآمد علاوه بر جذابیت ظاهری، به ملاک های دیگری نیز بستگی دارد، محبوب شدن، معروف شدن، مطالعه ی گسترده درباره ی صنعت مدلینگ، آگاهی و دانش فنی بالا و بیان قوی از عوامل اثر گذار در مطرح شدن یک مدل در سطح گسترده است. که باعث می شود درآمد فرد تا سقف سه میلیون تومان در روز افزایش بیابد.

 

به دلیل نوسانات گسترده ای که این صنعت در ایران تجربه می کند، توصیه می شود که مدل ها، این شغل را به عنوان منبع درآمد اصلی یا شغل اول خود انتخاب نکنند. چرا که هیچ امنیت شغلی در این حرفه وجود ندارد. اما می توان به عنوان یک علاقه یا یک شغل جانبی روی آن حساب کرد.

 

چگونه می توان مدل شد؟

در سطح بین المللی آژانس های مدلینگ نسبت به جذب مدل از بین علاقمندان اقدام می کنند. اگر ترجیح شما این است که در ایران فعالیت داشته باشید، بهترین روش مراجعه به سایت وزرات ارشاد و دسترسی به موسسه های مدلینگ دارای مجوز وزارت ارشاد است.

 

چرا که این موسسه ها از فیلتر های وزارت ارشاد گذشته و قابل اعتماد هستند. مشاهده ی فیلم های آموزشی و استفاده از تجربیات مدل های مطرح ایرانی هم پیشنهاد خوبی است و باعث می شود مهارت لازم را قبل از ورود به این حرفه کسب کنید.

 

برای ثبت نام مدلینگ و مدل شدن باید به کجا مراجعه کرد ؟

آموزش های مدلینگ:

در دوره های آموزشی ویزه ی مدلینگ، به افراد تمرینات گوناگونی داده می شود از جمله:
-ورزشی و بدن سازی برای حفظ سلامتی
-رژیم های غذایی مناسب برای حفظ تناسب اندام
-شخصیت سازی، حفظ فیگور، آشنایی با انواع مدل های تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی
-آشنایی با برند های مطرح جهانی و ایرانی
-آشنایی با مباحث تخصصی دنیای مد و فشن
– آموزش درباره ی نحوه ی مراقبت از بدن، مراقبت از پوست و سایر آموزش های بهداشتی و زیبایی
– آشنایی با اجرای زنده و شیوه های شرکت در آن ها
– آماده سازی فرد جهت شرکت در فشن شوهای بین المللی
– آشنایی با نحوه ی شیک پوشی، ست کردن لباس و ….

 

نکته ی مهم:

در ایران شو های مدلینگ بر پایه ی موازین ایرانی و اسلامی برگزار می شود؛ ولی در عین حال مدل های ایرانی مهارت و توان مندی شرکت در برنامه های جهانی را نیز کسب می کنند.

 

ورود به کار مدلینگ برخلاف چیزی که عموم مردم تصور می کنند، پروسه ی ساده و شغل راحتی نیست. مدل ها علاوه بر آموزش های تخصصی، دوره های فشرده ی بدنسازی و رژیم های سخت، برای انجام هر کار تبلیغی ساعت ها میکاپ، تست لباس و … را متحمل می شوند. برای ورود به این عرصه بعد از علاقمندی و کسب توانمندی، اقدام کنید.

جدیدترین مطالب سایت