فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

در این قسمت از سایت فراناز درباره فواید گرفتن دست همسر صحبت میکنیم. هر زوجی نوع دست گرفتن خودرا دارند، بعضی انگشتان خودرا در هم قفل می کنند، بعضی انگشتان کوچک خودرا در هم قفل می کنند و بعضی بـه مانند دست دادن، دست هم را می‌گیرند، اما همه ی این‌ها چـه معنا و فوایدی دارند؟ اگر مشتاق بـه دانستن هستید این مطلب از سایت فراناز را از دست ندهید.

 

اعتماد به نفس را افزایش میدهد

چنانکه کـه گفته شد، زمانی‌کـه شـما دست همسر خودرا می گیرید، بـه صورت ناخودآگاه اعتماد بـه نفس شریک زندگی خودرا افزایش میدهید.

 

زمانی‌ کـه درحال قدم زدن در خیابان یا مشغول خریدکردن از فروشگاه خاصی هستید، همسر شـما بـه خوبی متوجه این مسئله خواهد شد کـه شـما با گرفتن دستش، وی را بعنوان شریک زندگی خود معرفی می کنید و این مسئله تاثیر قابل توجهی در اعتماد بـه نفس همسر شـما خواهد داشت.فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

 

هورمون اکسی‌ توسین را تحریک میکند

هورمون اکسی‌ توسین، از جمله هورمون‌هاي جنسی مخصوص پستانداران اسـت کـه در انسان‌ها هم بـه صورت قابل توجهی وجوددارد.

 

دانشمندان اظهار کرده‌اند کـه افزایش ترشح این هورمون، تاثیرات مثبتی بر لذت جنسی، شناخت اجتماعی، جفت‌پیوندی، اضطراب و رفتار‌هاي غریزی مادرانه دارد. از جمله عوامل برانگیزنده این هورمون، رفتار‌هاي احساسی و عاشقانه اسـت. گرفتن درست همسر میتواند برانگیزنده خوبی برای ترشح این هورمون باشد.فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

استرس را کاهش میدهد

از جمله هورمون‌هایي کـه باعث افزایش استرس و نگرانی میشود، هورمون کورتیزول اسـت. افزایش ترشح هورمون کورتیزول بـه صورت مستقیم بر افزایش استرس و بـه صورت غیر مستقیم بر سلامت قلب و مغز تاثیر‌گذار اسـت. شـما می توانید با گرفتن دست همسر خود، موجب پیشگیری از ترشح این هورمون شوید کـه نتیجه آن کاهش استرس و نگرانی در همسر شـما خواهد بود.

 

در نتیجه، همسر شـما استرس و نگرانی کمتری را تجربه خواهد کرد. از دیگر مزایای کاهش استرس، تنظیم فشار خون اسـت و تنظیم فشار خون، تاثیرات ثابت شده‌اي بر سلامت قلب دارد. هم چنین این مسئله بـه سلامت مغز هم کمک میکند و حس آرامش را در شخص افزایش می دهد.

 فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

 

درد کاذب را کاهش میدهد

از دیگر ویژگی‌هاي ترشح هورمون کورتیزول، افزایش درد بـه شمار می آید. البته این درد، با درد‌هاي فیزیکی مقداری متفاوت اسـت. یعنی افزایش ترشح این هورمون، احساس درد‌هاي کاذب را در اشخاص زیاد می کند.

 

از طرف دیگر، کاهش ترشح این هورمون، درد کاذب را از بین می برد و موجب آرامش‌خاطر اشخاص می شود. پس در مواقعی کـه همسر شـما درد خاصی را تحمل میکند فراموش نکنید کـه باید دستان وی را بگیرید.

 

 با ترس مبارزه و مقابله میکند

بار‌ها و بار‌ها در فیلم‌هاي سینمایی اکشن دیده‌ایم کـه شخصیت‌هاي فیلم برای کاهش ترس و تسلط بر خود، دست شریک عاطفی‌شان را محکم فشار می دهند.

 

درست اسـت کـه در زندگی روزمره، صحنه‌هاي فیلم‌هاي اکشن و موارد ازآن دست بسیار کم پیش می آید، اما این مسئله بـه این معنا نیست کـه افراد با زندگی‌هاي معمولی هیچ ترسی ندارند. هرکسی ترس‌هاي مخصوصی دارد کـه گاهی بـه سراغش می آید و ثبات فکری‌اش را بهم می زند. دراین‌ جور مواقع، گرفتن دست همسرتان را فراموش نکنید.

 فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

سطح ایمنی بدن را افزایش میدهد

افزایش هورمون کورتیزول کـه درباره آن صحبت کردیم، تاثیرات ویرانگر زیادی برای بدن دارد. از جمله تاثیرات این هورمون، کم‌کردن عملکرد سیستم ایمنی بدن بـه شمار می آید. یکی از راه‌هاي نظارت هورمون کورتیزول و پیش گیری از ضعف سیستم ایمنی، رفع تنش‌هاي ذهنی و انجام کار‌هاي آرامش‌بخش اسـت.

 

مثلاً مشاوران سلامت روان طبق معمول گوش دادن بـه موسیقی‌هاي آرامش‌بخش را برای افراد مبتلا بـه این مشکل توصیه می کنند. در دست گرفتن دست شریک زندگی، بصورت ناخودآگاه حس امنیت، عشق و آرامش رابه او منتقل میکند و این مسئله درحد کم ولی موثر، بر ترشح هورمون کورتیزل تاثیر می گذارد.

 

کاهش فشار خون

همان طور کـه قبلا گفته شد، در دست گرفتن دست دیگری تاثیراتی مثبت در زندگی بـه همراه دارد. اینکار احساس آرامش و امنیت رابه‌وجود می‌آورد و بـه این ترتیب فشار خون در بدن را کاهش می دهد.

 

کاهش فشار خون در بدن نیز موجب کاهش سطح استرس می شود و بـه این ترتیب میتوان گفت در دست گرفتن دستی دیگر ازآن جهت خوب اسـت کـه موجب تقویت سلامت بدن می شود. بنابر این، عمل در دست گرفت دست دیگری نه تنها برای سلامت ذهنی و روانی کـه برای سلامت جسمانی نیز خوب اسـت.

 فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

محافظت از سلامت قلب

یکی از فواید در دست گرفتن دست دیگری حفظ و نگه‌داری از سلامت قلب اسـت. این ویژگی با کاهش فشار خون در بدن در ارتباط اسـت. همانگونه کـه مـا می توانیم سطح فشار خون در بدن را بازرسی کنیم، پس چنین عملی برای کاهش خطرات بیماری قلبی نیز مفید اسـت.

 

در دست گرفتن دست دیگری سلامت قلب را حفظ میکند و از برخی مشکلات قلبی از قبیل سکته و حمله قلبی پیشگیری می کند. در دست گرفتن دستی دیگر می تواند خطر استرس کـه سهمی قابل توجه در مشکلات قلبی و از جمله سکته دارد را کاهش دهد.

 

سلامت مغز را افزایش میدهد

در دست گرفتن دست دیگری می تواند بخش هایي از مغز را فعال کند و بـه این ترتیب سطح استرس در بدن را کاهش دهد. اینکار بهترین مسکن و آرام‌بخش اسـت و احساس آرامش را در فرد بـه همراه خواهد داشت. با انجام اینکار همانگونه کـه خطر استرس را در خود کاهش می دهید سلامت مغز شـما نیز تقویت خواهد شد.

 

بعلاوه، احساس شادی و خوشحالی در نتیجه در دست گرفتن دست دیگری نیز برای سلامت مغز بسیار مفید و موثر اسـت. هم چنین، اینکار سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس کـه با بیماری هایي مثل بیماری‌هاي خود ایمنی و عفونت‌هاي جسمی در ارتباط اسـت را نیز کاهش میدهد.

 

افزایش کیفیت خواب

در حقیقت، در دست گرفتن دست دیگری میتواند احساس آرامش را در فرد بـه‌وجود آورد ودر نتیجه کیفیت خواب شبانه شـما را التیام میدهد. اگر میخواهید کـه خواب شبانه خوبی داشته باشید و بهترین اوقات استراحت خودرا تجربه کنید میتوانید قبل از ساعت خواب دست فرد محبوب و مورد علاقه خودرا در دستانتان بگیرید.

 فواید گرفتن دست همسر و قفل کردن انگشتان در هم

تقویت سیستم ایمنی

درحقیقت، سطح بالای کورتیزول می تواند سیستم ایمنی را تضعیف کند بطوریکه در دست گرفتن دست دیگری برای شـما بـه کاری ضروری تبدیل خواهد شد.

 

بهمین دلیل اینکار میتواند با پایین آوردن سطح کورتیزول سیستم ایمنی شـما را تقویت کند. در نتیجه، در دست گرفتن دست دیگری سلامت ذهنی را در شـما تقویت کرده و ازبدن دربرابر خطر بیماری هایي مثل عفونت‌ها و صدمات ناشی از رادیکال‌هاي آزاد محافظت می کند.

مطالب داغ هفته اخیر