روش تهیه سوپ ماست مخصوص سرماخوردگی و کرونا

روش تهیه سوپ ماست مخصوص سرماخوردگی و کرونا

روش تهیه سوپ ماست مخصوص سرماخوردگی و کرونا

 

خب خانومای خانه دار و کارمند فرانازی عزیز برای شما یه دستور سوپ فوق العاده آماده کردیم که امیدوارم دوست داشته باشید.برای تهیه سوپ ماست نیاز دارید به موارد زیر:

-هویج  2عدد

-قارچ  4عدد

-جو  2پیمانه

-کره  1 ق غ

-ماست  نیم کیلو

-تخم مرغ  1عدد

-سینه مرغ  3تکه

-آب مرغ  5پیمانه

-سیر  1حبه

-پیاز  1عدد

-نمک و فلفل  به مقدار لازم

-گشنیز  1پیمانه

-زردچوبه  به مقدار لازم

-آب  دو لیوان

 

روش تهیه سوپ ماست :

امروز می خواهیم در مورد یک غذای بسیار خوشمزه به نام سوپ ماست با هم صحبت کنیم. این غذا بسیار ساده و راحت می باشد و در سریع ترین زمان ممکن آماده می شود.

سوپ ماست یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که در شهرهای مختلف ایران پخت می شود. این غذا دستور پخت متفاوتی دارد که ما در این جا ساده ترین و راحت ترین طرز تهیه آن را با شما در میان می گذاریم.

برای تهیه سوپ ماست بهتر است که از مواد تازه و ارگانیک استفاده شود تا سوپ شما خوشمزه تر گردد. این سوپ بسیار مقوی می باشد و برای فصل سرما و درمان سرما خوردگی بسیار مناسب خواهد بود.

شما عزیزان می توانید با استفاده از مراحل زیر این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید و لذت ببرید.

 

*برای پخت و تهیه سوپ ماست باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.با ما همراه باشید.

 

1-در ابتدای کار باید برای درست کردن سوپ ماست سه تکه سینه مرغ را به خوبی بشورید و در یک قابلمه نسبتا بزرگ قرار دهید.

روی مرغ به اندازه دو لیوان آب ولرم بریزید. به طوری که آب روی مرغ را به خوبی بپوشانید. زیر قابلمه را روشن کنید و زمانی که مرغ نیم پز شد مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید تا مزه مرغ شما بهتر شود.

البته قبل از انجام همه ی کارها بهتر است جو را خیس کرده و حداقل به مدت یک ساعت در آب نگهداری کنید.

قبل از این که مرغ را در داخل قابلمه بپزید یک عدد پیاز را در آن به صورت نگینی خرد کنید تا مزه پیاز به خورد مرغ شما رود.
در این زمان جو پوست کنده شما را به همراه مقداری هویج و قارچ در داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید تا به خوبی پخته شوند. زمانی که هویج و جو پوست کنده و قارچ به خوبی پخته شد آن را به قابلمه اصلی اضافه کنید.

 

 روش تهیه سوپ ماست مخصوص سرماخوردگی و کرونا

 

 

2-بعد از این که هویج و قارچ و جو را به سوپ اضافه کردید آن را به خوبی هم بزنید و درب قابلمه را بگذارید تا این مواد به خوبی با مرغ پخته شوند. در این زمان مقداری آب مرغ به سوپ خود اضافه کنید تا مزه آن کاملا بهتر شود.

میتوانید بجای اضافه کردن قارچ به هویج و جو، آن را به تکه های کوچک تقسیم کنید و همراه با کمی روغن تفت داده و سپس به قابلمه ی اصلی سوپ ماست اضافه کنید.

در هردو روش قارچ ها سیاه نخواهد شد و زیبایی سوپ شما را کمتر نخواهد کرد.

اما اگر قرار باشد از قارچ فریز شده استفاده کنید. در این حالت قارچ های سیاه با ظاهر زشتی داخل غذا نمایان میشود.
درب قابلمه را بر روی آن بگذارید تا سوپ شما به خوبی پخته شود.

در این زمان گشنیز را به خوبی بشورید و به خوبی خرد نمایید. زمانی که گشنیز خرد شده خشک شد آن را به قابلمه اصلی سوپ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. زیر شعله را کم کنید تا سوپ شما به خوبی جا بیافتد.

 

3-امیدوارم تا اینجای کار خسته نشده باشید.در این مرحله بعد از این که گشنیز را به سوپ خود اضافه کردید، در یک ظرف مقداری ماست را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. استفاده از زرده تخم مرغ باعث می شود تا ماست در داخل سوپ نبرد و سوپ شما ماندگاری بیشتری پیدا کند.

به ظرف تخم مرغ و ماست کمی زردچوبه اضافه کنید تا سوپ طعم خوبی بگیرد.

این مواد را بر روی حرارات مستقیم قرار دهید و به صورت منظم هم بزنید. زمانی که ماست جوش آمد آن را به قابلمه اصلی اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید. در این زمان سیر را خرد کنید و به سوپ خود اضافه نمایید.

درب قابلمه را بگذارید تا سوپ به آرامی بپزد. برای خوشمزه تر شدن سوپ می توانید از مقداری کره آب شده استفاده کنید. برای این کار کره را بر روی حرارت قرار دهید و زمانی که آب شد آن را به سوپ خود اضافه کنید.

دقت داشته باشید که هر چند وقت یک بار سوپ خود را هم بزنید تا سوپ شما ته نگیرد.

این سوپ خوشمزه و لذیذ بسیار کم هزینه می باشد و در اسرع وقت آماده می شود. شما عزیزان می توانید سوپ ماست را به راحتی در منزل درست کنید و لذت ببرید. امیدواریم از این مطالب کمال استفاده را داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت