زندگینامه هیث لجر و علت خودکشی هیث لجر + عکس

زندگینامه هیث لجر و علت خودکشی هیث لجر + عکس

زندگینامه هیث لجر و علت خودکشی هیث لجر + عکس

هیث لجر یکی از بازیگران معروف استرالیایی در هالیوود است که فیلم های او هم از نگاه منتقدان و هم از لحاظ تجاری با موفقیت های خوبی مواجه بوده است. در این قسمت در سایت فراناز قسمتی از زندگینامه و علت خودکشی وی را قرار دادیم.با ما همراه باشید.زندگینامه هیث لجر و علت خودکشی هیث لجر + عکس

 

دوران کودکی هیث لجر

در زندگینامه ی هیث لجر اینگونه آمده است که : هیث کلیف اندرو لجر معروف به هیث لجر در 4 آوریل 1979 در شهر پرت واقع در کشور استرالیا به دنیا آمد. پدرش کیم لجر، مهندس معدن و راننده ی ماشین های مسابقه ای بود. مادرش سالی لجر نام داشت و معلم زبان فرانسه بود. یک خواهر به نام کیت لجر داشت.

 

پدر و مادرش نام هیث و خواهرش کیت، را از روی شخصیت های اصلی رمان معروف «بلندی های بادگیر» اثر امیلی برونته برداشته بودند. او دو دارای خواهر ناتنی به نام های آشلی بل (فرزند مادرش) و اولیویا لجر (فرزند پدرش) نیز بود. زمانی که 11 ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند.

 

هیث تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی ابتدا در مدرسه mary’s mount و سپس در مدرسه ی Guild ford پشت سر گذاشت. لجر برای نخستین بار بازیگری را در مدرسه و در سن 10 سالگی تجربه کرد، و در نقش ستاره ی نمایش نامه پیتر پن ظاهر شد.

 

هیث لجر علاقه زیادی به بازی شطرنج داشت و زمانی که 10 ساله بود توانست در مسابقات قهرمانی شطرنج غرب استرالیا مقام کسب کند.زندگینامه هیث لجر و علت خودکشی هیث لجر + عکس

 

آغاز فعالیت (فیلمهای هیث لجر)

هیث لجر در 16 سالگی فارغ التحصیل شد و برای ادامه دادن به حرفه ی بازیگری درس و تحصیل را رها کرده و به همراه ترور دی کارلو یکی از صمیمی ترین دوستانش از شهر پرت به سیدنی مهاجرت کرد.

 

بعد از گذشت مدتی برای بازی در قسمت کوچکی از سریال تلویزیونی Clowning Around انتخاب شد و به شهر پرت برگشت. سپس در همان جا در سریال عرق کردن نیز بازی کرد.

 

از سال 1993 تا 1997 در چندین قسمت از سریال Ship to shore به ایفای نقش پرداخت. همچنین در فیلم Roar که فیلمی درام و تخیلی بود بازی کرد. پس از آن در فیلم تلویزیونی خانه و دوری، که تبدیل به یکی از موفق ترین فیلم های تلویزیونی استرالیایی شد، حضور داشت. اما با بازی در فیلم Black Rock موفق شد چهره ی بازیگری خود را به طور رسمی معرفی کند.

 

وی در اواخر دهه ی نود، با ایفای نقش در فیلم کمدی 10 things I hate about you و یک فیلم استرالیایی با نام Two hands مورد توجه و استقبال چشمگیری واقع شد و موفق شد به یک ستاره در عرصه ی بازیگری تبدیل شود.زندگینامه هیث لجر و علت خودکشی هیث لجر + عکس

 

زندگی حرفه ای هیث لجر

هیث لجر در سال 2000 تا 2005 به واسطه ی نقش آفرینی در فیلم هایی از قبیل: The patriot در نقش گابریل مارتی در کنار مل گیبسون، Monster’s ball در نقش سونی گروتسکی، The four feathers، A king’s A knight، The order، Tale، Lords of dogtown، Ned Kelly، جاکومو کازانو و برادران گریم، توانست به ستاره ای مشهور تبدیل شود.

 

هیث در سال 2005 از طرف انجمن منتقدین سانفرانسیسکو و انجمن منتقدین نیویورک، به خاطر بازی در فیلم «کوهستان بروکبک» در نقش «انیس دل مار» توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص دهد. وی برای بازی در این نقش موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره گلدن گلاب در ژانر درام کمدی شد، همچنین برنده جایزه آکادمی اسکار به عنوان بهترین بازیگر مرد شد. لجر با ایفای نقش در فیلم کوهستان بروکبک در مقام نهم جوان ترین نامزدهای جایزه اسکار جای گرفت.

 

پس از فیلم کوهستان بروکبک، هیث لجر به همراه هم وطن خود در فیلمی استرالیایی به نام Candy (آب نبات) که فیلم نامه ی آن برگرفته از رمانی در سال 1998 بود، که داستان جوانی را به تصویر می کشید که به خاطر عشق خود تلاش می کرد اعتیاد خود را ترک کند. او برای ایفای نقش در این فیلم موفق به دریافت سه جایزه به عنوان بهترین بازیگر نقش مرد شد.

 

پس از گذشت مدتی از اکران فیلم candy آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، برای عضویت از هیث لجر دعوت به عمل آورد.

 

هیث لجر در سال 2008 در فیلم «شوالیه تاریکی» در نقش هیولای معروف داستان های کمیک به نام «جوکر» ظاهر شد و در مقابل کریستین بیل قرار گرفت.

 

تجربه ی کارگردانی هیث لجر

هیث لجر همواره علاقه و اشتیاق فراوانی برای ورود به عرصه ی کارگرانی داشت. به همین دلیل چند موزیک ویدیو ساخت که در سال 2008 برنده ی جایزه ISP Robert Altman شد و تد هاینس یکی از کارگردان های معروف او را برای این کار بسیار مورد تحسین قرار داد.

 

موزیک ویدیوی «سگ سیاه چشم»، پس از مرگ هیث لجر در اینترنت به نمایش گذاشته شد و به عنوان کلیپ برگزیده در یوتیوب انتخاب گردید.

 

آخرین موزیک ویدیوهایی که لجر کارگردانی کرده بود، به نام های «شن روان» و «شاه خائن» برای نخستین بار در اوت 2009 به نمایش درآمد.

 

زندگی شخصی هیث لجر

هیث لجر با میشل ویلیامز (نقش مقابل او در فیلم کوهستان بروکبک) ازدواج کر. حاصل این ازدواج دختری به نام ماتیلدا رز است که در تاریخ اکتبر 2005 متولد شد. هم اکنون جیک جیلنهال (هنرپیشه معروف آمریکایی) و بزی فیلیپس پدرخوانده و مادرخوانده ی ماتیلدا هستند.

 

در سپتامبر 2007 پدر میشل با مجله ی سیدنی تلگراف مصاحبه کرد و خبر جدایی هیث و میشل را به طور رسمی تایید کرد.

 

علت مرگ هیث لجر

در 22 ژانویه 2008 پزشک قانونی اعلام کرد که مصرف بیش از حد قرص های مسکن و آرام بخش توسط هیث لجر موجب مرگ این بازیگر مشهور بیست و هشت ساله شده است.

 

عکس های هیث لجر

زندگینامه هیث لجر و علت خودکشی هیث لجر + عکسزندگینامه هیث لجر و علت خودکشی هیث لجر + عکس

نکات جالبی که شاید در مورد هیث لجر ندانید

نخستین فیلم سینمایی او به نام «10 چیز در مورد تو که من ازشون بدم میاد» بود که با کار زدن جاش هارتنت و آشتون کوچر موفق شد صاحب یکی از نقش های اصلی فیلم شود.

 

خبرنگاران در رسانه ها در مورد هیث لجر و بازی قوی او در فیلم کوهستان بروکبک نوشته بودند «لجر در فیلم چنان هنرمندانه و طبیعی بازی می کرد که در یکی از صحنه های فیلم نزدیک بوده، بینی بازیگر نقش مقابل، «جیک جینهال» را به صورت غیر عمد بشکند.

 

هیث لجر به عنوان جوان ترین بازیگری بود که در نقش جوکر به ایفای نقش پرداخت.

 

برای ایفای نقش در فیلم شوالیه تاریکی، از لوازم آرایشی و وسایل گریم استفاده کرد، که خودش برای نقش جوکر طراحی کرده بود!

 

در فیلم شوالیه تاریکی صحنه ای وجود دارد که مربوط به بیمارستان است و لجر در لباس یک پرستار زن ظاهر می شود. جالب است که نام ماتیلدا روی لباسش نوشته شده بود؛ که در حقیقت نام دختر هیث است.

 

برخی از حرکات عجیب و عادت های لجر در شخصیت جوکر، مثل چرخاندن زبان و … برگرفته از زندگی و عادات شخصی خود لجر بوده است.

 

وی برای به دست آورد‌ن آمادگی لازم جهت ایفای نقش جوکر، خود را در طول ماه ها در اتاق یک هتل محبوس کرده بود تا حس انزوا را در خود ایجاد کند.

 

زخم هایی که بر صورت شخصیت جوکر وجود دارد، به «لبخند گلاسکو» شهرت دارد.

 

نامزد شدن برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در کاراکتر جوکر، هم زمان با سالگرد مرگ هیث لجر اتفاق افتاد.

 

جالب است بدانید که پس از مرگ هیث لجر، دومین عبارتی که بیشترین جستجو را در موتور جستجو گوگل به خود اختصاص داده «کیت لجر» بوده است!!!

 

افتخارات هیس لجر

اسکار

۲۰۰۸ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – شوالیه تاریک (برنده)
۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کوهستان بروکبک (نامزد)

 

جایزه اکتا

۱۹۹۹ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، دو دست (نامزد)
۲۰۰۳ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، ند کلی (نامزد)
۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کندی (نامزد)

 

بفتا

۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کوهستان بروکبک (نامزد)

 

جوایز گلدن گلاب

۲۰۰۹ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – شوالیه تاریک (برنده)[۳۰]
۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد – کوهستان بروکبک (نامزد)

 

جایزه ایندیپندنت اسپیریت

۲۰۰۸ – جایزهٔ ویژهٔ رابرت آلتمن، من آن‌جا نیستم. (برنده)
۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کوهستان بروکبک (نامزد)

 

جوایز سینمایی ام تی وی

۲۰۰۶ – بهترین بوسهٔ سال، کوهستان بروکبک (برنده) *به همراهی جیک جیلنهال
۲۰۰۲ – بهترین بوسهٔ سال، قصهٔ یک شوالیه (نامزد) *به همراهی شنین سوسامون
۲۰۰۲ – بهترین صحنهٔ موزیکال، قصهٔ یک شوالیه (نامزد) *به همراهی شنین سوسامون
۲۰۰۰ – بهترین صحنهٔ موزیکال، ۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد (نامزد)

 

جایزه انجمن بازیگران فیلم

۲۰۰۶ – بهترین گروه بازیگران، کوهستان بروکبک (نامزد)
۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کوهستان بروکبک (نامزد)
۲۰۰۸ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، شوالیه تاریکی (فیلم) (برنده)

مطالب داغ هفته اخیر