خود ارضایی در پسران چه عوارضی دارد؟ +راهکارهای درمانی

خود ارضایی در پسران چه عوارضی دارد؟ +راهکارهای درمانی

خود ارضایی در پسران چه عوارضی دارد؟ +راهکار های درمانی

یکی از موضوعات بحث برانگیز برای پسران  درباره ی عوارض خودارضایی است .انجام عمل خود ارضایی در هر شرایط امکان‌پذیر است که با انجام اعمالی خاص باعث ارضاء شدن فرد می شود.

خودارضایی به عقیده برخی کارشناسان غیر طبیعی نیست اما به دلیل این که باعث ایجاد اعتیاد و عوارضی مانند اختلال نعوذ، زودانزالی و …می‌شود، توصیه شده تا افراد از آن دوری کرده و به رفتارهای سالم تر روی بیاورند.

در این مقاله از فراناز قصد داریم به عوارض خودارضایی در پسران و راهکار های درمانی آن بپردازیم.

خود ارضایی در پسران چه عوارضی دارد؟ +راهکارهای درمانی

خود ارضایی در پسران چه عوارضی دارد؟ +راهکارهای درمانی

 

*عوارض خودارضایی در پسران*

۱-به سختی ارضا شدن:

یکی از عوارض جانبی خودارضایی در پسران که به صورت علمی اثبات شده است، این است که این عمل می‌تواند باعث شود انزال بعدی شما بیشتر طول بکشد. به عنوان مثال فردی که قبل از رابطه جنسی چندین بار خودارضایی می‌کند، در زمان رابطه جنسی به سختی به اوج می‌رسد. باید قبل از رابطه جنسی، آلت تناسلی شما بتواند نیروی خود را بازیابی کند. حقیقت خطرناک دیگر در این رابطه می‌تواند این باشد که خودارضایی می‌تواند پس از مدتی باعث شود که مردان فقط به لمس کردن خودشان توسط خودشان واکنش دهند و نسبت به لمس دیگران این واکنش را از خودشان بروز ندهد. این موضوع باعث می‌شود که به اوج رسیدن و ارضا کمی سخت‌تر گردد.

 

۲- عدم استحکام طی انزال‌های متوالی:

از خطرناک ترین عوارض جانبی خود ارضایی در پسران میتوان به این موضوع اشاره کرد. با هر انزال، مردان شاهد کاهش استحکام نعوظ می‌شوند به صورتی که آلت تناسلیشان هنگام نعوظ نرم و شل می‌شود. با این حال، شواهدی وجود ندارد که اثبات کند نعوظ مکرر و زیاد باعث ایجاد مشکل در نعوظ‌های بعدی می‌شود که نتیجه آن ایجاد ناتوانی جنسی است و باعث می‌شود شما مجبور شوید به دنبال درمان ناتوانی جنسی بروید. یکی دیگر از عوارض جانبی خودارضایی، تورم و خراش در آلت تناسلی است.

 

۳- احساس گناه و خجالت :

از عوارض روحی خود ارضایی در پسران میتوان به احساس گناه و شرم اشاره کر د در واقع یکی از عوارض جانبی روانشناختی در خودارضایی این است که فرد پس از این عمل احساس خجالت و گناه با خود به همراه دارد. این موضوع می‌تواند نشأت گرفته از حیا، مذهب و مشکلات فرهنگی باشد که باعث می‌شود افراد به خودشان بیشتر سخت بگیرند. این موضوع در واقع جنگیست بین چیزی که از نگاه خود فرد شاید لذت‌بخش به نظر برسد اما از نگاه باورهای او یک کار اشتباه است و می‌خواهد از آن دوری کند. احساس گناه به طور کلی یکی از بدترین دشمنان عزت نفس، خودباوری و اعتماد به نفس است.

 

۴.  بوجود آمدن تغییرات در بدن و مغز:

خودارضایی مزمن باعث ایجاد مشکلاتی دربدن و شیمی مغز می‌شود. این مشکل یکی از بدترین عوارض خودارضایی در پسران است. خودارضایی باعث تولید بیش از حد هورمون‌های جنسی و حتی انتقال‌دهنده های عصبی می‌شود. نتیجه این اتفاق بین افراد متفاوت است. برخی افراد می‌گویند که تولید این هورمون‌ها در سطح زیاد باعث ایجاد خستگی، اختلالات بینایی، کاهش مو، درد بیضه، درد لگن و غیره می‌شود. اگر این علائم به وجود آمد و نمایان شد، سعی کنید تکرر خودارضاییتان را کاهش دهید تا شاهد کاهش چنین علائمی در بدن خود باشید. در صورتی که احساس کردید نیاز به ملاقات با یک دکتر دارید، حتما این ملاقات را ترتیب دهید.

 

۵-بر هم زدن تعادل بین نیازها و امورات زندگی:

به نظر می‌رسد نیاز به خودارضایی بر روی یک مرد تأثیر ناخوشایندی می‌گذارد. البته نباید فراموش کنید که ممکن است یک پسر با ۶ بار خودارضایی در روز احساس خوبی داشته باشد، اما فرد دیگری آن احساس را نداشته باشد. باید بتوانید بین نیاز‌ها و زندگیتان تعادل مناسب ایجاد کنید. اگر به این مهم دست نیابید، ارتباطات عاطفی، کار، وضعیت مالی، عزت نفس، حمایت اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر در زندگی شما تحت تأثیر منفی قرارگرفته و باعث ایجاد مشکل برای شما می‌شود.

 

۶- جایگزین نشدن با رابطه ی جنسی:

در واقع خودارضایی با رابطه جنسی موضوعی متفاوت است. وقتی خودارضایی موجب ایجاد تأثیرات منفی در زندگی جنسی شما باهمسر و شریک زندگیتان می‌شود یعنی یک مشکلی در حال به وجود آمدن است. در چنین حالتی است که توصیه می‌شود با یک پزشک متخصص در این باره مشورت کنید تا به شما راه‌حل های عملی ارائه دهد.

 

۷-مشکل زودانزالی:

یکی از علت‌های زودانزالی مردان خودارضایی زیاد است. خودارضایی مکرر باعث ایجاد آسیب به اعصاب بدن می‌شود که در انزال افراد تأثیر دارند. این آسیب‌ها باعث می‌شود که افراد دچار زود انزالی شوند. علاوه بر این موضوع خودارضایی زیاد باعث ایجاد انزال در خواب نیز می‌‌گردد که برای بسیاری ناخوشایند است.

 

۸- ایجاد مشکلات و تداخل در زندگی روزانه:

خودارضایی بیش از حد باعث ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود

نرفتن به محل کار، مدرسه و رویدادهای مهم اجتماعی
ایجاد اختلال در عملکرد عادی روزانه
ایجاد مشکل در انجام مسئولیت‌ها و روابط با دیگران
فرار از مشکلات در روابط عاشقانه و ایجاد جایگرین برای زندگی جنسی واقعی

 

۹. اعتیاد پیدا کردن نسبت به خودارضایی:

برخی از افراد به خودارضایی معتاد می‌شوند. همان‌گونه که گفته شد اگر بیش از حد به خودارضایی وابسته شده و معتاد خودارضایی شوید، شاهد محدود شدن فعالیت‌های روزانه، اختلال در تحصیل و کار، کنسل‌کردن برنامه‌های خانوادگی و دوستانه و عدم شرکت در رویداد‌های مهم اجتماعی توسط خودتان خواهید بود.

همچنین اعتیاد به خودارضایی زندگی عاشقانه و دیگر بخش‌های زندگیتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع تأثیر این عمل بر روی کار و درس، بهره‌وری شما را کاهش داده و موجب جلوگیری از پیشرفت شما می‌شود. ضربه‌ای که این عادت بر روی روابط شما با دیگران می‌گذارد باعث می‌شود شما زمان زیادی را با کسانی که دوستشان دارید نگذرانید و به نیازهای آنان توجه نکنید.

 

 

خود ارضایی در پسران چه عوارضی دارد؟ +راهکارهای درمانیخود ارضایی در پسران چه عوارضی دارد؟ +راهکارهای درمانی

 

*روش های ترک خود ارضایی*

*راه‏های درمان‏ برای اعتیاد به خود ارضایی بیمار گونه*

نخستین گام برای درمان خود ارضایی بیمار گونه، اعتقاد و ایمان به درمان‏ پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است.

-یکی از راههای ترک خودارضایی پسران پرهیز از مشاهده عکس ها و فیلم های محرک است.
– یکی از راههای ترک خود ارضایی در پسران انجام ورزش است. در واقع با انجام دادن ورزش های بسیار بسیار سنگین تا سر حد خستگی می توان خود ارضایی را به طور موقت درمان کرد.
– درمان خود ارضایی با روزه گرفتن و عدم اسفاده از غذاهای محرک مانند شکلات و موز و عسل …
– از جمله راههای پیشگیری از خود ارضایی در پسران که می توان ذکر کرد این است که باید از مشاهده فیلمها و عکسهای محرک پرهیز کنند.
– پسران باید از خواندن داستانهای محرک پرهیز کنند تا برای خود ارضایی تحریک نشوند.
– برای جلوگیری از خود ارضایی از تنهایی و تنها ماندن در یک اتاق پرهیز کنید.
– برای کاهش خود ارضایی یک رابطه عاطفی با جنس مخالف را ایجاد کنید.
– وقت خود را با کارهای مختلف پر کنید تا جایی که وقت بیکاری برای خیالپردازی شما نماند.
– برای جلوگیری از خود ارضایی با دوستانی که فکر و ذکرشان مربوط به مسائل جنسی می باشد معاشرت نکنید.
– پسران باید برای کاهش عمل خود ارضایی از نگاه کردن بر روی اندامهای بانوان پرهیز کرده و یا از صحبت کردن شهوت آمیز با جنس مخالف بپرهیزند.

 

مطالب داغ هفته اخیر