علت خودارضایی مردان متاهل و نحوه رفتار با آنها برای درمان

علت خودارضایی مردان متاهل و نحوه رفتار با آنها برای درمان

علت خودارضایی مردان متاهل و نحوه رفتار با آنها برای درمان

 

کسانیکه متوجه شده اند که همسرشان خود ارضایی میکنند ولی هیچ راه حلی برای آن پیدا نکردند و نمیدانند چگونه رفتار کنند این مطلب را بخوانند.

 

علت خودارضایی مردان متاهل

این سوالی است که جواب دادن به آن بسیار سخت میباشد ، به دلیل آن که عوامل متعددی امکان دارد باعث به وجود امدن این رفتار انحرافی بشود و در مواردی هم ترکیبی از این عوامل وجود دارد که شرایط را براي تشخیص دشوارتر می نماید.

 

در ادامه به برخی از دلایل شاخص این عمل اشاره می کنیم:

بعضی از مردان به دلیل انجام خود ارضایی در زمان مجردی، حتی بعد از ازدواج نمی توانند از این رفتار انحرافی دست بردارند. در اینگونه موارد میتوان از اصطلاح« اعتیاد بخود ارضایی» استفاده کرد. متأسفانه این مردان با این دلیل اشتباه که« چنانچه ازدواج کنند، خودارضایی را ترک خواهند کرد»، اقدام به ازدواج ميکنند .

 

یکی ديگر از عوامل این رفتار،« کمال گرایی منفی» است. مردانی که در زمان مجردی و یا بعد از ازدواج عکس ها یا فیلم های جنسی تماشا ميکنند ، در اثر دیدن زنانی با بدن های ویژه( بسیار تحریک کننده ) و همچنين دیدن رابطه جنسی غیر عادی، نگاهی کمال گرایانه به زن و روابط جنسی پیدا کرده و ديگر با همسر خود که زنی معمولی میباشد و همچنين روابط جنسی با همسر خود که روابطه ی عادی میباشد ، ميزان تحریک لازمه را دریافت نکرده و لذت کافی را نمی برند.

 

در این موردهای متأسفانه، تنها روشی که آنان براي ارضاء حس کمال گرایی منفی خود می یابند! این است که با تخیل های خود، زنان و روابطهای جنسی آنچنانی را، در ذهن خود تصویر سازی کنند و با این تصویرها و خیالات بخود ارضایی بپردازند.

 

سومین عامل پرداختن مردان بخود ارضایی، نداشتن روابط دوستانه، عاطفی و رضایتبخش با همسر میباشد . مردانی که به هر علت از همسر خود راضی نبوده و از دیدن وی خوشحال نشده و از بودن در کنار وی حس ارامش ندارند، معمولاً با دیدن وی و تصور و خیال پردازی با وی، تحریک نشده و لذت نمی برند. درصورتی که مردی این چنین باشد، بعد از چند رابطه جنسی ناقص و کم لذت با همسر، خود ارضایی را ترجیح داده و به این انحراف روی می آورند.

 

عامل ديگر، وجود« اختلال ها جنسی» در مرد میباشد . مردانی به اختلال ها کارکردی جنسی مثل زودانزالی، دیرانزالی، بی انزالی، اختلال نعوظ،… گرفتارند، در اثر عدم توانایی برقراری یک روابط جنسی کامل با همسر، متأسفانه به جاي پرداختن به درمان، از همسر خود دور شده و بخود ارضایی روی می آورند.

 

یکی از عوامل دیگر که در این روابط میتوان نام برد، داشتن« همسر غیر جنسی» میباشد .

 

راه های درمان خودارضایی مردان متاهل :

زمانی که خانمی حس ميکند همسرش خودارضایی دارد، نخست باید از این ماجرا مطمئن شود. گاهی وقت ها خانم‌ها به اشتباه فکر ميکنند که همسرشان خودارضایی ميکند . قدم نخست براي حل بحران این است که از انجام این عادت توسط همسرتان بصورت قطعی آگاه شوید، در غیر این صورت چنانچه بخواهید مشکل خودارضایی اش را با وی در میان بگذارید و وی این کار را انجام نداده باشد، با مشکلات زيادي رو به رو می شوید.

 

در شرایطی مناسب و بدور از تنش در یک موقعیت روحی و عاطفی مطلوب با شوهر خود حرف بزنید و این مشکل را به وی یادآور شوید و از وی بخواهید چنانچه مشکلی در شما می بیند مطرح کند تا شما آن مشکل را برطرف کنید و یا این که در جهت رفع مشکل خود باشد.

 

قطعاً با ارامش و صبر و تامل میتوانید همسر خود را قانع کنید که این عمل وی باعث ضربه روحی براي شماست.

 

به وی متذکر شوید انجام این عمل در خلوت و پنهان باعث ميشود محبّت و عاطفه بین زوج کم شود و زندگی زیبای شما که به سفیدی برف باید باشد تیره و تار می گردد.

 

خانم ها باید تلاش کنند در زمان مناسب این مسأله را با همسرشان در بین بگذارند و بدون این که بخواهند به وی متلک بیندازند یا سرزنشش کنند اصل مسئله را همان طور که هست بیان کنند و دلیل های همسرشان را بشنوند.

جدیدترین مطالب سایت