مجازات سنگین غیبت کردن در این شهر + عکس

مجازات سنگین غیبت کردن در این شهر + عکس

غیبت در این شهر ممنوع است و مجازات دارد

یک شهر در فیلیپین ممنوعیت پخش شایعه را سفت و سخت انجام داد و افراد دستگیر شده در رابطه با پخش شایعات و غیبت درباره همسایگانشان و یا انجام مسائل موذیانه درباره همسایگان به سرعت تنبیه می شوند و یا در ملا عام با تمیز کردن خیابان ها مورد تحقیر قرار می گیرند.

 

” رامون گویکو” شهردار شهر بینالونان، فرصتی برای چنین گفتگوهای کوچکی به شهروندان نمیدهد و برای همین او شایعات را به عنوان هدر دادن زمان رد می کند و میگوید ” شما می دانید که مردم کار مهم تر و بهتری برای انجام دادن خواهند داشت.”

 

آقای گویکو 44 ساله که کارائوکه را از ساعت 10 شب به بعد ممنوع اعلام کرده است، به مجله وال استریت گفت که ممنوعیت شایعات – به بهبود کیفیت زندگی در شهر “مانیل” واقع در شمال پایتخت فیلیپین کمک خواهد کرد.

 

او توضیح داد که بدترین زمان برای گپ زدن در طول تابستان بود، زمانی که مردم زیر درختان جمع می شدند، تا از گرمای شدید فرار کنند و در یک گفت و گو شرکت کنند.

 

او گفت:بحث آن ها به سرعت به سخنان بدی در مورد اینکه چه کسی به شریک خود خیانت کرده یا مقروض است، تبدیل می شود و اینگونه است که صحبت ها و شایعات آغاز می شود برای همین این شهر یک خفقان قانونی بر آزادی بیان با معرفی یک قانون ضد شایعه قرار داده است.

 

دبلیو.اس.جی نوشت که محله مورنو اولین منطقه برای خفه کردن سخنرانی های آزاد از طریق ایجاد یک قانون ضد شایعات بود که دو سال پیش رخ داد. شکایت در مورد کسانی که متهم به نقض تحریم شایعاتی شده اند، توسط جوولین ماناویس، رهبر شورای محلی، مورد بررسی قرار گرفته است.مجازات سنگین غیبت کردن در این شهر + عکس

 

او تصمیم می گیرد که چه کسی را و چگونه جریمه کند و از تنبیه جمع آوری زباله در خیابان استفاده کند.خانم ماناویس به مجله گفت:” آن ها معمولاً پس از این تحقیر عمومی به صف می ایستند و ما دیگر مجبور نبودیم کسی را برای تکرار این جرم و برای بار دوم مجازات کنیم ؛

 

هیچ کس نمی خواهد به عنوان یک فرد شایعه ساز دیده شود.”شایعه ممکن است بخشی از نحوه تکامل انسان باشد و این به نقل قولی از انسان شناس معروف رابین دونبر در دانشگاه آکسفورد اشاره می کند و می گوید که انگیزه به اشتراک گذاشتن حرف های آبدار به افزایش قدرت مغز ما کمک کرده است،

 

چون انسان ها مهارت های زبانی خود را توسعه داده اند. این محقق می گوید که گفتن شایعه نیز به مردم کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.ممنوعیت غیبت، آزادی بیان را نقض می کند، و به حفاظت از مردم از تهمت کمک می کند.

جدیدترین مطالب سایت