فواید پیاده روی و قدم زدن روزانه

فواید پیاده روی و قدم زدن روزانه

فواید پیاده روی و قدم زدن روزانه

مرگ را از خود دور کنید با 8000 قدم . این روزها با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از اپلیکیشن ها و دستگاه های قابل بستن به دور مچ دست می توانند تعداد گام های روزانه را نشان دهند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد برای زنان مسن 8000 گام در روز برای حفظ سلامت کافی است.

 

محققان بیمارستات زنان و بریگام بوستون دریافتند زنان مسنی که روزانه ۴۴۰۰ گام برمی دارند در مقایسه با زنانی که ۲۷۰۰ گام برمی دارند کمتر با ریسک مرگ روبرو هستند و هرچقدر تعداد این گام‌ها بیشتر شده و به ۷۵۰۰ برسد این خطر کمتر می‌شود.

 

به گزارش فراناز محققان در این مطالعه، بیش از ۱۶ هزار زن با میانگین سنی ۷۲ سال را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان به طور میانگین بیش از ۴ سال تحت نظر بودند و به ران پایشان، دستگاه شتاب سنج بسته شده بود.

 

آنها دریافتند شرکت کنندگان دارای کمترین میزان قدم‌های راه رفته در روز (میانگین ۲۷۰۰ قدم در روز) در معرض بیشترین خطر مرگ قرار داشتند و زنانی که میزان قدم‌های شأن تا حدودی بیشتر بود (میانگین ۴۴۰۰ قدم در روز) ۴۱ درصد کمتر در معرض مرگ بودند.

 

همچنین مشخص شد میزان سرعت برداشتن گام‌ها ارتباطی با خطر مرگ نداشت. محققان با وجود این نتایج بر پیاده روی و برداشتن بالغ بر ۱۰ هزار قدم در روز برای حفظ بهتر سلامت تاکید دارند. در ادامه چند تا از فواید پیاده روی را برایتان آورده ایم.با ما همراه باشید.

 

قدم زدن سایز کمرتان را کم میکند

اگر متوجه شده‌اید که سایز دور کمرتان بزرگ‌تر شده‌است، با یک پیاده ‌روی تند و سریع روزانه می‌توانید از شر چربی‌های این ناحیه خلاص شوید. با یک برنامه‌ی پیاده‌روی منظم خیلی زود سایز دور کمرتان کم خواهد شد. مهمترین چیزی که باید در یادتان بماند این است که روش پیاده ‌روی باید صحیح باشد. سر خود را بالا نگه دارید، مستقیم به جلو نگاه کنید، نه به زمین.

 

گردن، شانه‌ها و پشت‌تان نباید منقبض شده باشد. پیاده‌روی در صورتی که بدن‌تان شق و رق باشد خیلی دشوار است و بعد از آن بدن‌درد خواهید گرفت. دست‌های‌تان را به طور طبیعی و در حالی که آرنج‌تان کمی خم است در کنار بدن‌تان تاب بدهید. فقط کمی عضلات شکم‌تان را سفت کنید. نفس عمیقی بکشید و لذت ببرید.

 فواید پیاده روی و قدم زدن روزانه

 پیاده ‌روی روزانه سلامت قلب شما را بهبود میبخشد.

ثابت شده‌است که پیاده ‌روی روزانه شانس ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای‌ روی ۲۲۹ زنان یائسه انجام شد به این ترتیب که آنها به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه روزانه یک مایل پیاده‌روی می‌کردند و گروه دیگر کارهای همیشگی‌شان را طی روز انجام می‌دادند. پس از گذشت ۱۰ سال، این مطالعه نشان داد در گروهی که به طور منظم پیاده‌روی می‌کردند، خطر ابتلا به بیماری قلبی ۸۲ درصد پایین‌تر بود. بعضی از آدم‌ها از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند که تعداد گام‌های آنها را هر روز شمارش می‌کند. اگر این کار را بکنید و هر روز ده هزار قدم بردارید، تاثیر مثبتی بر روی قلب خود خواهید گذاشت.

 

پیاده روی درد آرتریت (التهاب مفاصل) را کاهش می‌دهد.

اگر هر روز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده ‌روی کنید، به طور طبیعی درد آرتریت در شما کاهش خواهد یافت. پیاده‌روی باعث کاهش التهاب و سفتی در مفاصل شما می‌شود. وقتی شروع به پیاده ‌روی می‌کنید، ابتدا آرام قدم بردارید و بعد به‌تدریج گام‌هایی سریع‌تر و بلندتر بردارید. مطمئنا احساس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت!

 

پیاده روی نگرش ذهنی شما بهبود خواهد یافت.

ثابت شده‌است که پیاده‌روی روزانه تاثیر مثبتی روی نگرش ذهنی آدم‌ها دارد. پیاده‌روی از طریق تنفس در هوای تازه و نزدیک شدن به محیط زیست چند دقیقه‌ای به شما وقت می‌دهد افکار منفی را که در سر دارید از بین ببرید.|فواید پیاده روی

 

پیاده روی وزن اضافی‌تان را کاهش می‌دهد.

یکی از آشکارترین مزایای پیاده ‌روی روزانه این است که شما می‌توانید به‌تدریج وزن اضافی خود را کاهش دهید. اگر شما سرعت مناسبی داشته باشید، و هر روز دست کم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه راه بروید، متوجه خواهید شد که لباسهای‌تان کمی گشادتر شده‌اند. همین‌طوری ادامه بدهید و ممکن است به یک سری رخت و لباس جدید نیاز داشته باشید.

 

پیاده روی فشار خون بالا را کنترل می‌کند.

گزارش شده است که پیاده ‌روی روزانه می‌تواند به طور طبیعی فشار خون را کاهش دهد. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که برای یک پیاده‌روی روزانه به مدت ۳۰ یا ۴۵ دقیقه وقت ندارند. خبر خوب این است که مطالعات جدید نشان می‌دهند که چند بار پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند به اندازه‌ی یک پیاده ‌روی طولانی مفید باشد. صبح‌ها به مدت ۱۰ دقیقه پیاده ‌روی کنید. یک پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای در زمان ناهار داشته باشید و بعد از کار هم ۱۰ دقیقه‌ی دیگر پیاده‌روی کنید.

 

پیاده روی به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

گفته‌ می‌شود که ورزش تقریبا به اندازه‌ی رژیم غذایی در کنترل دیابت نوع ۲ اهمیت دارد. پیاده ‌روی یکی از بهترین شکل‌های ورزش است که می‌توانید انجام دهید. این ورزش آسان، بدون دردسر و موثر است. شما از قدم زدن برای کنترل دیابت بیش از یک فایده خواهید برد. پیاده‌روی برای سلامتی خوب است و سبب شادابی و سرزندگی شما می‌شود. هنگامی که هوا خوب است بیرون از خانه پیاده ‌روی کنید. هنگامی که این امکان وجود ندارد، در داخل یک مرکز خرید این کار را انجام بدهید.

 

پیاده روی تعادل و هماهنگی شما را بهبود می‌دهد.

فعال بودن به تعادل و هماهنگی شما کمک می‌کند. شما باید از عضلات خود کار بکشید تا آنها خوب عمل کنند. پیاده ‌روی یک راه عالی برای فعال نگه داشتن عضلات، به ویژه عضلات پا و دست‌تان است.

 

پیاده روی استخوان‌های شما را تقویت می‌کند.

استئوبلاست‌ها سلول‌هایی در استخوان‌های شما هستند که استخوان‌های جدید می‌سازند. آنها در برابر فشار اضافی واکنش مثبتی نشان می‌دهند. این بدان معنا است که اگر پیاده ‌روی جزو برنامه‌ی زندگی شما نبوده‌است و آن را شروع کنید، استخوان‌های‌تان قوی‌تر می‌شوند، زیرا شما با پیاده‌روی در واقع فشار روی آنها را زیاد می‌کنید. راه رفتن بهترین راه برای اضافه کردن این فشار است. اگر درحال‌حاضر پیاده ‌روی انجام می‌دهید، باید چیزی به آن اضافه کنید. شاید اضافه کردن چند دقیقه به مدت پیاده‌روی‌تان تاثیر خود را بگذارد.

 فواید پیاده روی و قدم زدن روزانه

پیاده روی سایز باسن شما را کم می‌کند.

بدیهی است انجام هر گونه تمرینی که عضلات پشت شما را درگیر می‌کند، باعث می‌شود که آنها کمی سفت شوند و به این ترتیب باسن‌تان فرم بهتری می‌گیرد. در نهایت ممکن است لازم باشد شلوار جدیدی بخرید.

 

پیاده روی چربی بدن را کاهش می‌دهد.

پیاده ‌روی باعث کاهش میزان چربی بدن‌تان می‌شود. بسیاری از آدم‌ها چندان به چربی بدن فکر نمی‌کنند و بیش‌تر به وزن‌شان اهمیت می‌دهند. اما چربی بدن هم چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید. پیاده‌روی روزانه قطعا میزان چربی بدن را کاهش می‌دهد و عضلات‌تان را حجم می‌دهد.

 

پیاده روی طول عمر شما را افزایش می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهند که پیاده ‌روی روزانه عمر شما را زیاد می‌کند و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. پیاده‌روی مزایای فراوانی دارد به طوری که قطعا زندگی شما را بهبود می‌بخشد. شما قادر خواهید بود برای مدت بیش‌تری بدون کمک کسی حرکت کنید.

 

پیاده روی استرس را از بین می‌برد.

امروزه استرس مشکل بسیاری از آدم‌های مشغول و گرفتار است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کنیم و با آنها مقابله کنیم، گاهی اوقات احساس می‌کنید تمام طول روز را مدام از موضوعی به موضوع دیگر می‌پردازید. تحقیقات نشان می‌دهند که روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌تواند استرس ذهنی را کاهش دهد. گفته می‌شود که پیاده ‌روی می‌تواند اثر مشابه با اثر یک داروی آرام‌بخش خفیف داشته باشد.

 فواید پیاده روی و قدم زدن روزانه

پیاده روی برای مغزتان فایده دارد.

ورزش سبب می‌شود که قدرت حافظه و توانایی فکر کردن در مغز بهبود بیابد. مطالعه‌ای که در دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شده‌است، نشان داد که تمرینات هوازی منظم باعث افزایش سایز هیپوکمپوس می‌شود. هیپوکمپوس بخشی از مغز است که روی حافظه‌ی کلامی و یادگیری موثر است. پیاده ‌روی صبحگاهی به مدت ۴۵ دقیقه یک ورزش هوازی محسوب می‌شود. پیاده‌روی خواصی مشابه با خواص استفاده از تجهیزات ورزشی دارد. این ورزش سبک راهی عالی برای پیشگیری از بروز زوال عقل است.

 

بخش‌هایی از مغز که تفکر و حافظه را کنترل می‌کنند در افرادی که ورزش می‌کنند در مقایسه با کسانی که ورزش نمی‌کنند، بزرگ‌تر است. اگر ورزش نمی‌کنید، شروع یک برنامه‌ی منظم پیاده‌روی می‌تواند به افزایش سایز مغز شما کمک کند، بنابراین برای شروع هنوز دیر نشده است.

 

پیاده روی پیاده ‌روی نوعی ورزش سبک است.

اگر مدتی است که فعالیتی نداشته‌اید، پیاده‌روی یک راه عالی برای شروع است. در واقع پیاده‌روی نوعی ورزش سبک است و به هیچ وجه آسیبی به بدن وارد نمی‌کند. به آرامی شروع کنید و سرعت را کم‌کم افزایش دهید. پیاده‌روی به اندازه‌ی کلاس تمرینات هوازی مفید است.

 

پیاده ‌روی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.

پیاده‌روی روزانه می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که اگر شما به طور مرتب ورزش ‌کنید می‌توانید تعداد دفعات سرماخوردگی‌تان را در طول سال کاهش دهید. پزشکان گزارش می‌دهند که ورزش منظم می‌تواند با تقویت سلول‌هایی که با باکتری‌های بد در بدن شما مبارزه می‌کنند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. برای به‌دست آوردن این فایده، باید هر روز پیاده‌روی کنید.

 

 پیاده ‌روی خطر افتادن را در آدم‌های مسن کاهش می‌دهد.

پیاده‌روی روزانه توانایی آدم‌ها را برای حرکت بدون دردسر افزایش می‌دهد. این فایده‌ی پیاده ‌روی می‌تواند از زمین خوردن آدم‌های مسن که ممکن است منجر به مشکلات بیش‌تری شود، جلوگیری کند. توانایی حرکت کردن آسان و راحت در آدم‌ها در هنگام بالا رفتن سن‌شان کاهش می‌یابد، بنابراین برای حفظ ثبات، حرکت و فعالیت ضروری است.

 

بسیاری از آدم‌های مسن بسیار بی‌تحرک می‌شوند و این باعث می‌شود که بدن‌شان تحلیل برود و از قوه‌ی بدنی‌شان کم شود. وقتی آنها تلاش می‌کنند راه بروند و حرکت کنند، ممکن است زمین بخورند، و این می‌تواند منجر به شکستگی استخوان‌ها و حتی مشکلات بدتر شود.

 

پیاده ‌روی به شما امکان بیشتر فکر کردن میدهد

پیاده‌روی شما را از خانه بیرون می‌کشد و زمانی را برای فکر کردن در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید تلفن همراه خود را خاموش کنید و از تلویزیون، کامپیوتر و سایر وسایلی که حواس‌تان را پرت می‌کنند، دور شوید. شما وقت دارید که به فعالیت‌های روزانه‌تان فکر کنید، به دنبال راه‌حلی برای برخی از مشکلات بشد و بسیاری دیگر.

 

بسیاری از آدم‌ها فقط برای دور شدن از همه چیز پیاده‌روی می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند فکر کنند و ریلکس شوند. هنگامی که شما در حال راه رفتن هستید، ذهن می‌تواند آرام شود، بنابراین پاسخ‌ها به مشکلات فرصتی برای پدیدار شدن پیدا می‌کنند.

 

پیاده ‌روی و مراقبه

اگر می‌خواهید مراقبه کنید، پیاده ‌روی زمان خوبی برای انجام آن است. شما می‌توانید موسیقی مخصوص مراقبه را در آی‌پاد خود بریزید و در هنگام این‌که راه می‌روید مراقبه کنید. با انجام این کار، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

 

پیاده روی قسمتی از  تنظیمات بدن است.

بشر برای راه رفتن آفریده شده است. راه رفتن تقریبا یک ضرورت برای بدن است. بدون آن، بدن بسیار افت می‌کند. جنبش و تحرک بخشی مهم در تنظیمات بدن انسان است. ما مفاصلی داریم که می‌توانند آزادانه حرکت کنند. عضلاتی داریم که از ما پشتیبانی می‌کنند. عدم استفاده از این بخش‌های بدن باعث می‌شود که آنها همه با هم دست از کار بردارند.

 

پیاده ‌روی و خلاقیت

هنگامی که به طور روزانه پیاده‌روی می‌کنید، خلاقیت شما افزایش می‌یابد. پیاده‌روی نه تنها بدن شما را به حرکت وامی‌دارد، بلکه مغزتان را نیز بیدار می‌کند. پیاده‌روی قبل از اتخاذ تصمیمات مهم کمک‌تان می‌کند که به نتایج بهتری برسید. پیاده ‌روی ایده‌ها را در مغزتان به جریان می‌اندازد، بنابراین تفکر خلاقانه را افزایش می‌دهد. پیاده‌روی و انواع دیگر ورزش‌های سبک باعث تحریک اتصال عصبی و انعطاف‌پذیری در هیپوکمپوس مغز می‌شود.

 

فیلسوفان و بسیاری از نویسندگان متوجه شده‌اند که رابطه‌ای شهودی میان راه رفتن، فکر کردن و نوشتن وجود دارد. از آن‌جایی که راه رفتن نیاز چندانی به فکر کردن ندارد، آزادی این را داریم که فکر کنیم. این حالت ذهنی است که با ایده‌های نوآورانه و بینش مرتبط است.

 

با پیاده روی پاها ظاهر بهتر پیدا میکنند و قوی‌تر میشوند

قدم زدن به صورت روزانه به زیبا شدن پاهای شما کمک می‌کند و سبب می‌شود که آنها ظاهری عالی داشته باشند و قوی‌تر شوند. پیاده ‌روی منظم کمک‌تان می‌کند از شر ناصافی پوست پا خلاص شوید و همین‌طور پوست‌تان را سفت می‌کند، و به این ترتیب سبب می‌شود که پاهای‌تان هم زیباتر شوند و هم قوی‌تر!

 

همان‌طور که بزرگ‌تر می‌شویم، بدن ما تونوس ماهیچه‌ای را از دست می‌دهد. پیاده‌روی یک راه خوب برای افزایش میزان عضلات پاها است. همچنین می‌توانید دست‌های خود را به عقب و جلو حرکت بدهید تا تونوس ماهیچه‌ای دست‌های‌تان هم افزایش بیابد.

 

 پیاده ‌روی باعث بیشتر حمام کردن می‌شود.

هنگامی که شما یک برنامه‌ی پیاده‌روی منظم به طور روزانه دارید، خیلی زود متوجه خواهید شد که حوزه‌های دیگر زندگی شما نیز منظم‌تر می‌شوند، ‌به خصوص حمام رفتن‌تان. منظم شدن حرکات روده نیز یکی دیگر از مزایای پیاده‌روی است. پیاده ‌روی هضم را تسریع می‌بخشد و بنابراین باعث می‌شود که مواد زائد مرتبا از بدن حذف شوند.

 

کسانی که سبک زندگی‌شان بدون تحرکی است، معمولا سیستم گوارشی بسیار کندی دارند. هنگامی که روده‌ی شما کند می‌شود، مواد زائد سفت می‌شوند و عبور آنها در روده دشوارتر می‌شود و به این ترتیب دچار یبوست می‌شوید. راه رفتن را شروع کنید و از شر داروهای رفع یبوست خلاص شوید. تمام جریان خونی که به عضلات شما می‌رود، از طریق ورزش سبک، می‌تواند مواد زائد را از بدن‌تان خارج کند.

 

پیاده روی در یک جاده سربالایی ماهیچه‌ی سرینی پا را سفت خواهد کرد.

بسیاری از آدم‌ها خیلی در مورد سایز باسن و ران‌های بیرونی خود نگران هستند. آنها دوست دارند که این قسمت‌های بدن‌شان سفت باشد. داشتن باسن و رانی نرم و شل چیزی است که از نظر بیش‌تر آدم‌ها هیچی زیبایی و جذابیتی ندارد. سفت شدن ماهیچه‌های سرینی سبب می‌شود که کل این قسمت بدن عالی شود! هنگامی که در حال انجام پیاده‌روی روزانه‌ی خود هستید، مدتی را صرف راه رفتن در یک مسیر سربالایی کنید. این کار سبب می‌شود که ماهیچه‌های سرینی و پاهای‌تان سفت شوند. به این ترتیب با گوشت شل و آویزان خداحافظی خواهید کرد!

 

پیاده ‌روی و تقویت حافظه

پیاده‌روی منظم روزانه یک نوع ورزش است که می‌تواند سایز مغز شما را افزایش دهد. این ورزش سبک سایز هیپوکمپوس را افزایش می‌دهد، ناحیه‌ای در مغز که برای حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی لازم نیست تمرینات سنگین انجام دهید، هر روز ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی منظم تمام چیزی است که شما نیاز دارید. با گذشت زمان، حافظه‌ی ما گاهی اوقات تنبل می‌شود.

 

به علاوه که در عصر اطلاعات امروز، ما چیزهای زیادی را باید به ذهن‌مان بسپاریم. برای این‌که از شر مغز مه‌آلود خلاص شوید و قادر باشید به توانایی یادآوری خود اعتماد کنید، هر روز از خانه خارج شوید و راه بروید.

 

پیاده ‌روی سریع می‌تواند مغز شما را از خواب عمیق خود بیدار کند. شما قادر خواهید بود به سرعت رویدادها را به خاطر بیاورید و اطلاعات را بسیار راحت‌تر به ذهن بسپارید.

 فواید پیاده روی و قدم زدن روزانه

پیاده روی و افزایش کارکرد ریه‌ها

پیاده ‌روی سریع فشار روی ریه‌ها را افزایش می‌دهد. اعصاب سمپاتیک عضلات تنفسی را تحریک می‌کنند تا سرعت تنفس شما افزایش یابد.

 

محصولات جانبی عضلات شما (هیدروژن، دی اکسید کربن و اسید لاکتیک) باعث تحریک اعصاب تنفسی در مغز می‌شود. این امر دوباره ماهیچه‌های تنفسی را تحریک می‌کند. کمی فشار خون را افزایش می‌دهد و جریان خون را به کیسه‌های هوایی بیش‌تری در ریه‌ها هدایت می‌کند.

 

کل این فرآیند، اکسیژن بیش‌تری را در خون تولید می‌کند. هنگامی که ریه‌ها اکسیژن بیش‌تری دریافت می‌کنند، تمام بدن شما اکسیژن بیش‌تری دریافت می‌کند.

 

پیاده روی و افزایش مهارت و چیره‌دستی

قدم زدن می‌تواند به شما در بهبود تعادل و مهارت‌های فیزیکی‌تان کمک کند. شما قادر خواهید بود که کنترل حرکات فیزیکی و هدفمند خود را افزایش بدهید. مهم است که بتوانید مهارت‌های فیزیکی خود را در هنگام بالا رفتن سن‌تان حفظ کنید.

 

از دست دادن مهارت فیزیکی می‌تواند منجر به زمین خوردن و سستی بیش‌تری شود. زمانی که در حال پیاده ‌روی سریع هستید، در هر دست‌تان یک وزنه‌ی دو کیلویی حمل کنید. این کار به افزایش مهارت فیزیکی دست‌های‌تان کمک می‌کند.

 

حمل کردن وزنه در هر دست همچنین سبب می‌شود که انگشتان، مچ دست و دست‌های‌تان انعطاف‌پذیرتر شوند. از دست دادن توانایی حرکت سریع و موثر، باعث می‌شود که افراد مسن قادر به مراقبت از خود نباشند. با تمرین دادن عضلات خود، توسط پیاده ‌روی روزانه و در حالی که وزنه در هر دست دارید، می‌توانید فرآیند از دست دادن توانایی حرکت سریع و موثر را کند کنید.

 

پیاده روی و بهبود هوش سیال

هوش سیال توانایی یادگیری ذاتی است. این نوع هوش بستگی به آموزش، تجربه یا یادگیری قبلی ندارد. بلکه به معنای توانایی فرد برای تفکر و پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات است.

 

هوش سیال توسط قشر کمبربندی قدامی و قشر پیش پیشانی جانبی-خلفی مدیریت می‌شود. این هوش در اواخر دهه‌ی ۲۰ زندگی به اوج خود می‌رسد و کم‌کم یک زوال پایدار را آغاز می‌کند.

 

این زوال با زوال مرتبط با سن در مخچه‌ی راست مغز ارتباط دارد. این اختلال اغلب در افرادی که مبتلا به اوتیسم و سندرم آسپرگر هستند دیده می‌شود.

 

ورزش باعث افزایش BDNF (فاکتور نورون‌زایی مشتق‌شده از مغز) می‌شود و ژن‌هایی را که به شناخت کمک می‌کنند، فعال می‌کند. هورمون ناشی از زوال نورون‌ها کورتیزول است که هیپوکمپوس را کوچک می‌کند. تصور بر این است که افزایش تمرینات هوازی با این مشکل مبارزه خواهد کرد.

 

پیاده ‌روی روزانه با سرعت بالا، نوع خوبی از تمرینات هوازی است. این تمرین به بهبود هوش سیال شما کمک خواهد کرد.

 

با پیاده ‌روی جوان تر به نظر برسید

راه رفتن سریع به طور روزانه با سفت کردن پوست شل شده و قوی‌تر کردن عضلات، قطعا سبب خواهد شد که جوان‌تر به نظر برسید. اگر پوست شما سفت‌تر باشد و پاها و باسن‌تان پر از پستی و بلندی‌های بدشکل نباشند، مطمئنا ظاهر و احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

 

راه رفتن روزانه همچنین جریان خون را در پوست شما افزایش می‌دهد، به این ترتیب چهره‌تان رنگ و لعاب و طراوت بیش‌تری خواهد داشت و و باقی قسمت‌های بدن‌تان نیز سالم‌تر و جوان‌تر به نظر خواهند رسید. بیرون رفتن به طور منظم و در هوای تازه سبب خواهد شد که ظاهری جوان‌تر پیدا کنید و به طور درونی نیز خود را جوان‌تر احساس کنید.

مطالب داغ هفته اخیر