چگونه از تکراری شدن و یکنواختی زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

چگونه از تکراری شدن و یکنواختی زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

راه های جلوگیری از یکنواختی زندگی مشترک

این روزها بسیاری از زن و شوهر ها به دلایل پیش پا افتاده تصمیم به جدایی میگیرند. که اگر بدانند و فکر کنند میفهمند که مشکل کوچک و قابل حل است. زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت ها، کمتر به انگیزه های درونی که تا قبل از آن حرف اول را می زدند، توجه می کنند. قبل از ازدواج به هزاران دلیل عاشقانه، طرفین در تلاش هستند که دائم خود را با خواسته ها و تمایلات طرف مقابل تطبیق دهند و رضایت طرف مقابل را جلب کنند.

 

حتی اگر یکی از طرفین مصرانه روی خواسته هایش تاکید کند. طرف مقابل با گذشت از خواسته اش چشم پوشی می کند و در نتیجه روابط با روندی صعودی که روز به روز جذاب تر می شود، ادامه پیدا می کند. پس چه عواملی باعث می شود آن همه رعایت احترام، فداکاری ها و مهربانی های قبل، پس از مدتی به دلسردی و خستگی تبدیل شود؟

 

چه زمانی در رابطه دلسردی به وجود می‌آید؟

وقتی که نمی توانیم احساس یکدیگر را درک کنیم و هیچ اهمیتی به احساسات طرف مقابل نمی دهیم.

 

وقتی دلسردی به وجود می‌آید که با یکدیگر حرف نمی زنیم و زمانی را به همدلی با یکدیگر اختصاص نمی دهیم.

 

زمانی که شخصیت یکدیگر را زیر سؤال برده و تخریب می‌کنیم سردی روابط به مرور بیشتر می‌شود در حالی که به جای آن می‌توانیم به رفتار اشتباه یکدیگر اشاره کنیم.

 

اخطار دادن، توهین کردن، نصیحت های مداوم، نقش پدر و مادر رابه خود گرفتن و غیره به رابطه آسیب وارد خواهد کرد.

 

زمانی که صمیمیت، میل و تعهد در رابطه از بین می رود به مرور رابطه به سمت سردی و بی انگیزگی پیش خواهد رفت.

 

یکی از خطرناک ترین مواردی که زن و شوهر باید به آن توجه کنند غرغر کردن های مکرر و حرف زدن بدون فکر است به طوری که بعد از مدتی زن یا مرد دیگر تمایلی به شنیدن حرف های طرف مقابل نخواهد داشت.

 

زمانی که طرف مقابل احساس می کند همسرش او را حمایت نمی‌کند و در سختی های زندگی کنارش نیست، سردی در رابطه ایجاد می‌شود.

 

عدم احترام متقابل به یکدیگر در هر شرایطی، حتی زمانی که از یکدیگر به شدت ناراحت هستند.

 

خلاص شدن از یکنواختی زندگی

می توانید از ساده ترین لحظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید.

 

چگونه از تکراری شدن و یکنواختی زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

 

زندگی مشترک را احیا کنید

درست ترین عملکرد انسان زندگی کردن است نه وجود داشتن. هرگز نباید اجازه دهیم زندگی هر طور که می خواهد پیش برود. ما هستیم که به زندگی ریتم و روال می دهیم. برای آن که زندگی تان سرد نشود، سعی کنید مثل روزهای اول ازدواج، رابطه تان را گرم نگه دارید. به طور مثال تیپ زدن، پوشیدن لباس های متنوع در خانه یا دادن پیام های عاشقانه و از این قبیل کارها که امروز آن را لوس بازی(!) خطاب می کنید، لازمه متحول کردن زندگی مشترک تان است.

 

سراغ سرگرمی های هیجان انگیز بروید

هیجان و سرگرمی، برآورده کردن نیازهای دوطرف در زندگی مشترک مثل سفر رفتن، خرید کردن و حتی صحبت کردن با یکدیگر می تواند از عواملی باشد که نبودشان منجر به تضعیف رابطه می انجامد و سبب می شود تا هر کدام از همسران برای خودشان زندگی کنند و به نحوی دیگر نیاز خود را برطرف سازند.

 

در مشغله های روزمره غرق نشوید

همچنین غرق شدن در مشغله های روزمره می تواند یکی دیگر از این عوامل باشد. باید در زندگی زناشویی بین کار و زندگی تعادل را رعایت کرد و نگذاشت پرکاری باعث دوری و فاصله میان ما و همسرمان شود که همین موضوع یک روز باعث دور شدن زوجین از یکدیگر می شود.

 

از همسرتان بخواهید به شما نمره بدهد

از همسرتان بخواهید به زندگی تان نمره بدهد و اگر ضعف و کاستی در رابطه تان و نحوه برخوردتان با او وجود دارد آن را بیان کند. کاستی ها و کمبود هایی را که همسرتان نام می برد به خاطر بسپارید و در جهت برطرف کردن آن ها تلاش کنید.

 

به فکر ساختن خاطرات شیرین باشید

بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. می توانید از ساده ترین لحظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید. تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر رایگان در اختیار شماست. از آن ها لذت ببرید چون ممکن است یک روز که به عقب نگاه کنید متوجه شوید که هرکدام از آن ها در عین سادگی، فرصت های بی نظیری برای ساختن خاطرات شیرین بوده اند.

 چگونه از تکراری شدن و یکنواختی زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

 

در ادامه به شما یاد میدهیم که همسرتان را چگونه صدا بزنید. با ما در فراناز همراه باشید.

همه این کلمات باید با چاشنی پر رنگ احترام همراه باشد. احترام اصل اساسی اساسی اساسی زندگی مشترک است و همه چیز حتی صدا کردن همسر نیز باید تابعی از آن باشد.

 

امروز می خواهیم موضوعی ساده ولی در عین حال مهم در روابط همسران را بررسی کنیم: نحوه صدا زدن همسر. نحوه صدا کردن همسر می تواند در میزان ترشح هورمون های آرام بخش یا اضطراب زا موثر باشد و لذا ارتباط مستقیمی با سلامت روحی و جسمی و حتی طول عمر همسران دارد.

 

به این موضوع توجه کنید عنوانی که همسرتان را با آن صدا می کنید، جزو پرتکرار ترین واژه های زندگی مشترک تان محسوب می شود و بنابراین بسیار مهم است.

 

سه محیط عمده برای صدا کردن همسرتان وجود دارد :

1 – محیط عمومی

باید همسران توافق کنند که در اماکن عمومی، محیط کار و مهمانی ها چگونه همدیگر را صدا بزنند. مثلاً ممکن است توافق کنند که در مغازه و خیابان و … همدیگر را آقا یا خانم صدا کنند یا در محل کار به نام خانوادگی و در مهمانی های بسته به این که بستگان نزدیک حضور دارند یا خیر، از کلماتی مانند علی جان یا مهسا خانم استفاده کنند.

 

حساسیت های همسر باید در این خصوص جدی گرفته شود. بر اساس فرهنگ عمومی امروز ایران، اکثر مردان دوست ندارند همسرشان وارد محل کارش شود و در جمع همکارانش به او بگوید: سلام جوجوی من!

 

از همسرتان بپرسید دوست دارد در موقعیت های عمومی با چه نام یا عنوانی مورد خطاب شما قرار بگیرد و همان را عمل کنید.

 

2 – محیط خانواده

در محیط خانواده، که اکثر همسران بیشتر وقت مشترک شان را در آن می گذرانند، می توانید فضای رمانتیک تری را برای صدا کردن همدیگر داشته باشید.

 

اینجا هم باید از همسرتان بپرسید دوست دارد چگونه مورد خطاب شما قرار بگیرد ؛ همچنین به او بگویید که خودتان دوست دارید او را چگونه صدا کنید:

– ممکن است بگوید دوست دارم اسم خودم را صدا کنی.

 

– ممکن است همسری اسم شناسنامه ای اش را دوست نداشته باشد و بخواهد با نام جدیدی توسط همسرش صدا زده شود.

 

– ممکن است القاب و عناوینی مانند عزیزم، عشقم، عمرم، نفسم، بانوی من، آقای من و … مطرح شود.

 

– بر اساس سلیقه و احساسات او، می توانید هر از گاهی کلماتی به کار ببرید که حس عاشقانه به او دست دهد: دلربای من، عسلی، شکلات من، ژلوفن من، آرامش، سرور من، نفس بانو و … .

 

– همچنین می توانید بر اساس ویژگی های های خاص او، گاهی عناوین دوست داشتنی درباره اش به کار ببرید: هنرمند من، چشم عسلی، کدبانوی بی نظیر من، ورزشکار من، دانشمند دوست داشتنی و … .

 

در یک تحقیق اینترنتی، مشخص شد که همسران ایرانی در محیط خانه از کلمات زیر و نظایر آنها برای خطاب عاشقانه همسرشان استفاده می کنند:

 

جیگر طلا، سفیدبرفی، عروسکم، پرنسس من، مهربونم، شیطونکم، بهترینم، گوگولی، ویتامین، شیطون بلا، فندقم، آرامشم، آرام جان، تاج سرم، موسیقی قلبم، میوه دلم، آقایی، خانومی،لُپ گلی، فِنچم، قناری من، مرغ عشقم، یکی یه دونه، دیوونه من، جوجو، جانان، خاتون، افتخار من، گل من، پیشی من، سفید برفی من، مربای هلو، زندگی، نفس، محبوبم، نیمه من و … .

 

نکته: نزد فرزندان تان نیز همدیگر را با القاب و عناوین عاشقانه – و غیر جنسی – صدا کنید تا هم حس اطمینان به فرزندان تان منتقل شود و هم آنها نیز نحوه رفتار با همسر را بیاموزند.

 

نحوه صدا کردن همسر می تواند در میزان ترشح هورمون های آرام بخش یا اضطراب زا موثر باشد‎

 

3 – محیط خصوصی همسرانه

وقتی همسران در اتاق خواب شان هستند و مهیای روابط زناشویی، می توانند برای خطاب کردن همدیگر از کلمات جنسی به طور آزادانه استفاده کنند تا لذتی جنسی شان بیشتر شود. همسران در این باره باید به 2 نکته توجه کنند:

 

– از کلمات یکدیگر نرنجند و دچار سوء تفاهم نشوند. اگر از کلمه ای هم خوششان نیامد، بعداً به همسرشان بگویند فلان کلمه را نگو.

 

– آنچه در آن حالت می گویند را در همان اتاق خواب جا بگذارند.

 چگونه از تکراری شدن و یکنواختی زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

 

چهار نکته در صدا کردن همسرتان را بدانید

الف) همه این کلمات باید با چاشنی پر رنگ احترام همراه باشد. احترام اصل اساسی اساسی اساسی زندگی مشترک است و همه چیز حتی صدا کردن همسر نیز باید تابعی از آن باشد.

 

ب) ممکن است کلمه ای نوعاً عاشقانه باشد ولی همسر شما از آن برنجد. مراقب این موضوع باشید.

 

ج) علاوه بر کلماتی که در خطاب کردن همسر به کار می برید، لحن و زبان بدن تان نیز باید با آن همسو باشد. تحقیقات نشان داده است که برای انتقال تمام عیار یک پیام، کلمات تنها 7 درصد نقش دارند و 93 درصد بقیه مربوط به لحن و زبان بدن است. به عنوان مثال، به کلمه ساده ای مانند “بله” فکر کنید و ببینید چند نوع می توانید آن را ادا کنید و هر کدام چه معنایی می تواند داشته باشد از تأیید مطلق تا سؤال و تردید و نفی و تمخسر و … .

 

د) نامی که همسرتان را با آن در محیط خانه صدا می کنید را روی گوشی تلفن همراه تان ذخیره نکنید. شاید همسرتان دوست نداشته باشد وقتی به شما زنگ می زند و شما در محیط کارتان هستید ، کلماتی مانند “مربای من” روی گوشی تان نقش ببندد و بقیه آن را ببینند.

مطالب داغ هفته اخیر