گاوی که فکر میکند اسب است و طوطی تریاکی عجایب دنیای حیوانات + عکس

گاوی که فکر میکند اسب است و طوطی تریاکی عجایب دنیای حیوانات + عکس

گاوی که فکر میکند اسب است و طوطی تریاکی عجایب دنیای حیوانات + عکس

حیوانات عجیبی در دنیا وجود دارد که در این قسمت از فراناز دو نمونه از جالب ترین هاي‌ آن ها رابه شما معرفی خواهیم کرد.

 

نمونه اول گاوی که کارهای اسب هاي‌ مسابقه اي را انجام میدهد و دوم طوطی هاي‌ عجیبی که معتاد تریاک شده اند.

 

او یک گوساله نر است که در مزرعه کوچکی در فرانسه بدنیا آمده ؛ در اصل برای گوشتش پرورش یافته بود، اما پس از تشکیل یک پیوند با مربی اسب، او به یک گاو نر مسابقه اي تبدیل شد.

 

5 سال پیش، سابین رواس، مربی اسب اهل استراسبورگ، فرانسه، بتازگی اسبی را از دست داده بود که 20 سال از عمرش رابا او گذرانده بودو احساس میکرد که دیگر نمی‌تواند با اسبی پیوند برقرار کند.گاوی که فکر میکند اسب است و طوطی تریاکی عجایب دنیای حیوانات + عکس

بجای آن؛ او به خانواده اي از گاوها علاقه مند شد، که دریک مزرعه شیر ارگانیک، در ان حوالی زندگی می‌کردند. یکی از گاوها در ان زمان حامله بود، و سابین معتقد بود که این گوساله ممکن است به صدای او عادت کند، در حالی‌که هنوز هم در رحم مادرش است، و پس از تولدش هر وقت که اومی آمد گوساله به دنبال او بود.

 

متاسفانه، کشاورز علاقه اي به نگه‌داری گاو در مزرعه شیر نداشت، این گوساله در ان زمان M309 نام داشت و قرار بود تنها در سه ماهگی کشته شود ولی اجازه نداد چنین اتفاقی بیفتد.

گاوی که فکر میکند اسب است و طوطی تریاکی عجایب دنیای حیوانات + عکس

حرکاتی که این گاو انجام میدهد اسب هم به زور انجام میدهد

این مربی اسب وادار بود با کشاورز مبارزه کند، تا وی را از فروش گوساله نر به کشتارگاه منع کند، و زمانی که یک ساله شد، او و مادرش را پذیرفت و ان ها رابه اصطبل خودش منتقل کرد در همین حال، رواس کنار سامی بود« یم اسب پونی» و وی را بعنوان یک اسب مسابقه تربیت کرد.

 

این گوساله که به “استون” تغییر نام داده بود، بیشتر وقت خودرا با سامی بودو این دو واقعاً به هم نزدیک شدند. “سابین” به SWNS گفت:” من به سامی چند حقه اساسی آموزش داده بودم، و استون متوجهشان شده بود ؛ در ان زمان با او همراه نبودم، اما مثل پیروی از صدایم اینکار ها را نیز انجام میداد.

 

این زمانی بود که من ایده تلاش برای سوار شدن روی وی را ایجاد کردم.” استفاده از یک گاو 1.3 تنی کمی پیچیده بود، اما استون کاملاً پذیرا بودو سابین هم با او بسیار صبور بود. او با بکار بردن یک طناب نازک به دور سینه اش و یک پتو نازک روی پشتش شروع کرد و سپس از یک ماده کشسان به دور گردن کلفتش استفاده کرد.

 

یکسال طول کشید تا استون به اسانی با سابین در پشت خود احساس اسانی کند، اما او از ان زمان عده اي از حقه هاي‌ سوارکاری و پرش را هم فرا گرفت. “استون و سابین” حدود سه سال پیش شروع به اجرا در مراسم هاي‌ محلی کردند و خبر ورود گاو نر عظیم مانند بمب پخش شد.

 

امروز این زوج برای نمایشگاه هاي‌ سوارکاری پرشی در سراسر اروپا سفر می‌کنند، و حتی اگر استون گاهی کمی عصبی شود، زیرا دوست ندارد بیش از حد از سامی دور باشد، سابین میگوید خیلی خوشحال است.

 

اگر چه او هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارد، اما در حال حاضر بر حقه هاي‌ سوارکاری مانند یورتمه رفتن، تازیدن، عقب رفتن و چرخش بر روی فرمان تسلط دارد، و باوجود جسم عظیمش، می‌تواند از موانع 1 متری با سابین بر پشتش بپرد.

 

*********************************

 

مطلبی عجیب که باعث بهت همه ی شد کشاورزان خشخاش در ایالت غربی، ایالت مادیا پرادش هند, وادار به محافظت از مزارعه شان در روز و شب هستند. باران هاي‌ پراکنده در حال حاضر بر تولید خشخاش در منطقه نیماچ تاثیر گذاشته اند.

 

اما کشاورزان این جا میگویند که افزایش تعداد طوطی هاي‌ معتاد به تریاک که محصولات ان ها رابه صورت روزانه چپاول میکنند, اوضاعشان را خراب کرده اند.ایده ي استفاده از بلندگو و آتش بازی برای دور کردن پرنده ها شکست خورده است و مردم هیچ انتخابی ندارند،جز این که روز و شب از مزارع خشخاش خودشان محافظت کنند.

 

کشاورزی گفت:” یک گل خشخاش درحدود 25 – 20 گرم تریاک تولید می‌کند اما یک گروه بزرگ از طوطی ها در طول روز در اطراف این گیاهان تغذیه میکنند و برخی حتی با غلاف خشخاش فرار میکنند.

 

این اتفاق، بر تولیدمان تاثیر می‌گذارد. یک پرورش دهنده دیگر خشخاش به خبرنگاران گفت:” این طوطی هاي‌ معتاد به تریاک، باعث خرابی و آسیب شده اند. ما سعی کرده ایم صداهای بلندی ایجاد کنیم و حتی از آتش بازی برای ترساندن پرندگان استفاده کنیم. اما هیچ فایده اي نداشتند. “

 

عکسهای ویدئویی منتشر شده توسط انها، نشان میدهد که طوطی ها بطور دیوانه وار شاخه خشخاش ها را باز میکنند تا به دانه ها برسند و حتی از ساقه گیاه فاصله می‌گیرند و با کل غلاف پرواز میکنند. گفته میشود که پرندگان معتاد به تریاک یاد گرفته اند که چگونه به مزارع خشخاش سر بزنند تا توجه کشاورزان را جلب نکنند.

 

گزارش ها حاکی از ان است که این پرندگان باهوش گاهی منتظر کشاورزان هستند تا غلاف خشخاش را باز کنند، تا کارشان آسان تر شود و بتوانند به شیرابه گل قرار بگیرند که غنی از مورفین است.گاوی که فکر میکند اسب است و طوطی تریاکی عجایب دنیای حیوانات + عکس

پزشک “آر.اس. چونداوات” یک متخصص تریاک در هند, به دیلی میل گفت که مواد مخدر در دانه هاي‌ خشخاش تاثیر یکسانی بر طوطی دارند، همان طور که قهوه و چای سبز بر انسانها تاثیر می گذارند و به ان ها یک انرژی فوری میدهند.

 

همانند انسانها , زمانی که طوطی ها این احساس را تجربه می‌کنند, به سرعت معتادش می‌شوند.این نخستین باری نیست که کشاورزان خشخاش هندی باید با طوطی معتاد به تریاک مبارزه کنند.

 

سال گذشته, رسانه هاي‌ هند گزارش دادند که چنین پرندگانی به مزارع خشخاش در راجستان حمله می کرده اند. دانه هاي‌ خشخاش تنها چیزی نیستند که پرندگان می‌توانند ان را بالا ببرند.

مطالب داغ هفته اخیر