افراد سیگاری بخوانند

افراد سیگاری بخوانند

افراد سیگاری بخوانند

مضرات سیگار بر هیچکس پوشیده نیست. سیگار کشیدن برای خود شخص و خصوصا اطرافیان فرد سیگاری بسیار خطرناک است. همین حالا بعد از خواندن این مطلب سیگار را ترک کنید.

 

به گزارش فراناز بر اساس مطالعه ای که در کنگره جهانی قلب ارایه شد، اسیدهای چرب امگا- 3 صدمات جسمی ناشی از استعمال سیگار را کاهش می دهند.

 

در این تحقیق که در سال 2015 در دپارتمان قلب دانشکده پزشکی آتن (یونان) انجام شد، تاثیرمصرف روزانه 2 گرم اسیدهای چرب امگا- 3 به مدت 4 هفته، بر دیواره شریان های افراد سیگاری مورد بررسی قرار گرفت.

 

نتایج نشان داد که مصرف کوتاه مدت اسیدهای چرب امگا- 3 توسط افراد سیگاری ، سخت شدن و تصلب شریان ها را کاهش داده و اختلال حاد در خاصیت ارتجاعی عروق در اثر مصرف سیگار را تعدیل می کند.

 

این یافته ها نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا- 3 اثرات زیان بار سیگار بر عملکرد شریان ها را که یک شاخص خطردر بیماری های قلبی- عروقی به شمار می رود، مهار می کنند. اثرات حفاظتی امگا- 3 بر قلب ناشی از هم افزایی بین مکانیسم های پیچیده ضد التهابی و ضد تصلب شرایین مربوط به این اسیدهای چرب است.

 

انجمن قلب امریکا توصیه می کند که افراد بدون سابقه بیماری های عروق کرونری قلب (عروق تغذیه کننده قلب) باید حداقل 2 بار در هفته ماهی (ترجیحا ماهی های چرب و غنی از اسیدهای چرب امگا- 3) مصرف کنند.

 

رییس فدراسیون جهانی قلب، اظهار می دارد که تنها راه محافظت بدن در برابر اثرات زیان بار سیگار، ترک این عادت مضر است. وی در ادامه به همه افراد به ویژه افراد سیگاری توصیه می کند که از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از اسیدهای چرب امگا- 3 پیروی کنند. ماهی ها به ویژه ماهی های چرب و روغنی (شاه ماهی، سالمون، ساردین، ماهی تن و قزل آلا)، دانه کتان، شاهدانه و گردو منابع غذایی اسیدهای چرب امگا- 3 به شمار می روند.

جدیدترین مطالب سایت