شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

تابستان خود را با سفر به این شهرهای خنک دلچسب تر کنید

آیا میدانید در تابستان خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان کدام است؟ معمولا این سؤالی است که توریست‌ها و گردشگرانی که تابستان را برای تماشای زیبایی‌های شگفت انگیز شمال ایران در نظر گرفته‌اند مطرح می‌کنند. شمال ایران بی‌شک گوشه‌ای از بهشت است، اگر می‌خواهید در روز و شب‌های گرم و سوزان تابستان مهمان این خطه از ایران زمین شوید.

 

به گزارش فراناز شهرهای زیادی در شمال کشور وجود دارند که زیبایی خاص و هوای دلچسب دارند که ما در این مطلب موارد خاص آن ها را برایتان جمع آور کرده ایم.با ما همراه باشید.شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

ماسوله

ماسوله

خانه‌هایی با معماری پله‌کانی که سبک معماری خاصی را به نمایش می‌گذارند و مه نسبتاً غلیظی که در محیط جریان دارد، شهر ماسوله را به یک جاذبه شگفت انگیز بی‌نظیر تبدیل کرده است.

 

ماسوله که در زمستان روز‌های پر برفی را شاهد است، هوایی خنک و دل‌انگیز در ایام تابستان دارد. همین موضوع سبب شده که توریست‌ها و مسافران هنگام بررسی خنک‌ ترین شهر‌های شمال در تابستان، ماسوله را به عنوان اولین گزینه در نظر داشته باشند.

 

برای رسیدن به این شهر زنده و تاریخی باید به سمت استان گیلان حرکت کنید. ماسوله درست در ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این شهر با فومن ۳۶ کیلومتر و با ماکلوان حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

ماسوله قدمتی حدود ۸۰۰ سال دارد و نام آن در بین فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد. با وجود این توصیفات، کمتر کسی می‌تواند چشمش را روی این همه زیبایی ببندند و سفر به ماسوله را در برنامه‌های تابستانی خودش قرار ندهد.

 

– هتل های خوب برای اقامت در ماسوله

پس از این که خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان را بررسی و برنامه سفر به ماسوله را تنظیم کردید، باید به دنبال مکانی برای اقامت در این منطقه رؤیایی باشید. ماسوله مانند دیگر نواحی گردشگری ایران دارای هتل‌های مختلفی است. با توجه به مواردی که مد نظر دارید می‌توانید یکی از این هتل‌ها را برای اقامت در نظر داشته باشید.

 

هتل آرام:

هتل آرام با سه ستاره درخشان در ماکلوان در یک ناحیه خوش آب و هوا واقع شده است. این هتل ۴ طبقه دارد و ۲۰ اتاق برای آن در نظر گرفته شده. توریست‌هایی که به ماسوله سفر می‌کنند می‌توانند در این هتل اقامت داشته باشند. از امکانات هتل آرام می‌توان به نظافت روزانه، کافی‌شاپ، رستوران دارای غذاهای محلی و ایرانی، پارکینگ و… اشاره کرد.
برای رسیدن به هتل آرام، کافی است به سمت گیلان حرکت کنید. این هتل در کیلومتر ده جاده فومن و در شهر ماکلوان قرار دارد.

 

هتل آپارتمان نوید:

هتل آپارتمان نوید یک هتل سه ستاره با بافت کاملاً سنتی است. اگر می‌خواهید در سفر به خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان در یک محیط بومی که معماری خاصی دارد سکونت داشته باشید و اندکی از زندگی شهری فاصله بگیرید، هتل آپارتمان نوید انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. از امکاناتی که مسافران هنگام اقامت در این هتل آپارتمان دریافت می‌کنند می‌توان به استفاده از رستوران، تلویزیون و آشپزخانه اشاره کرد. برای رسیدن به هتل آپارتمان نوید، کافی است به مرکز شهر ماسوله مراجعه کنید. این هتل آپارتمان در طبقه دوم بازارچه واقع شده است.

 

از دیگر اقامتگاه‌های ماسوله که می‌توانید در آن‌ها ساکن شوید می‌توان به هتل آریا ماسوله و هتل مهران اشاره کرد.

 

شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان
ماسال

ماسال

گزینه دوم  که به عنوان خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان مورد توجه توریست‌ها و گردشگران واقع می‌شود ماسال است. ماسال شهری در دامنه کوه‌های تالش واقع در استان گیلان است. این شهر ییلاقی خنک و سرسبز رؤیایی، راه رفتن روی ابرهای پنبه‌ای است را برای مسافران و توریست‌ها به حقیقت پیوند میزند.
اگر می‌خواهید در دل طبیعت شگفت انگیز گیلان تعطیلات تابستانی خود را سپری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به ماسال بزنید.

 

مکان هایی برای اقامت در ماسال

هر توریست و گردشگری هنگام سفر به یک شهر باید به فکر جایی برای اقامت باشد، افرادی که سفر به ماسال به عنوان یکی از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان را انتخاب می‌­کنند نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای سکونت در ماسال در طول مدت سفرتان گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

اتاقک‌ها یا کلبه‌های چوبی ماسال: اولین گزینه‌ای که می‌تواند سفر به ماسال را لذت بخش‌تر کند، اقامت در کلبه‌های چوبی است که در این منطقه قرار دارد. با اقامت در این کلبه‌ها روح و جانتان با طبیعت پیوند می‌خورد و لذتی وصف نشدنی را تجربه خواهید کرد. این کلبه‌ها دارای حمام و سرویس بهداشتی هستند و با وجود ظرفیت ۲۰ متری که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، یک خانواده سه نفره به راحتی می‌توانند درون کلبه اقامت داشته باشند.

 

– کلبه‌های چوبی ماسال

اقامت در ویلاهای ماسال:

افرادی که علاقه‌مند هستند در سفر از امکاناتی که برای یک خانه مسکونی کامل در نظر گرفته شده از جمله یخچال، تلویزیون، پارکینگ و… بهره‌مند شوند، بهتر است در ویلاهایی که در ماسال قرار دارند اقامت داشته باشند. ظرفیت پذیرش این ویلاها حدود ۱۲ نفر است و یک خانواده پرجمعیت می‌توانند هنگام سفر به ماسال در یک ویلای دوبلکس سکونت داشته باشند.شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

سواد کوه

 

سوادکوه

از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان که می‌توانید اوقاتی خوش را در آنجا سپری کنید می‌توان به سوادکوه اشاره کرد. سوادکوه از شهرهای مازندران است و در میانه البرز واقع شده. آنچه گردشگران را به سمت سوادکوه می‌کشاند تنها آب و هوای دل‌چسب این شهر نیست، بلکه جنگل‌های بکر و دست نخورده، چشمه‌هایی که از میان درختان سرسبز جاری هستند و جاذبه‌های فراوان این خطه سبب شده که سوادکوه به یکی از توریست پذیرترین شهرهای خطه شمال ایران تبدیل شود.

 

-شرایط اقامت در سوادکوه

اقامتگاه کلبه چوبی الیزه:

اقامتگاه کلبه چوبی الیزه شما را به دوران گذشته که زندگی در دل طبیعت سرسبز شکل گرفته بود می‌برد. با اقامت در این مکان می‌توانید اکسیژن تازه تنفس کنید و صبح را با تماشای چشم اندازی از جنگل زیبا آغاز نمایید. در اقامتگاه چوبی الیزه امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و حمام، تخت، تلویزیون، باربیکیو و… در نظر گرفته شده است. در نزدیکی اقامتگاه نیز فضای کافی برای پارک خودرو وجود دارد.

 

برای این که لذت سفر به یکی از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان را برای خود و خانواده‌تان چندین برابر کنید، این امکان برای شما مسافران فراهم شده که غذا و چای را از آشپزخانه و سفره خانه‌ای که نزدیکی اقامتگاه واقع شده سفارش دهید و غذای خود را در تراس کلبه که عطر شالیزار در آن به مشام می‌رسد نوش جان کنید.

 

برای رسیدن به اقامتگاه چوبی الیزه باید به حد فاصل بابل و شیرگاه بروید و نسبت به رزرو یکی از کلبه‌های جنگلی که در این منطقه واقع شده اقدام کنید.

 

اقامتگاه‌های بومگردی:

از دیگر مکان‌هایی که هنگام سفر به سوادکوه می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید می‌توان به اقامتگاه‌های بومگردی، مانند اقامتگاه بومگردی افضل سوادکوه اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید در ویلاها و کلبه‌های جنگلی که در این منطقه وجود دارد نیز ساکن شوید و یک زندگی بدون دغدغه را در محیطی سرشار از آرامش تجربه کنید.شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

تالش

 

تالش

تالش دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و یکی از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان است. کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت زنده و سرسبز تالش همیشه مورد توجه توریست‌ها واقع می‌شود و افراد زیادی این شهر شمالی را به عنوان مقصد نهایی سفر خود در نظر می‌گیرند. هم‌جواری شرق شهرستان تالش با دریای خزر سبب شده که‌ این منطقه از شهر، دارای آب و هوایی مرطوب در تابستان باشد. اگر نمی‌توانید هوای شرجی را تحمل کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در نواحی غربی تالش که با استان اردبیل هم‌جوار است و آب و هوایی خنک دارد در طول سفر اقامت داشته باشید.

 

-محل اقامت در تالش

هتل لیوادر تالش:

برای اقامت در هتل لیوادر تالش در سفر به تالش به عنوان یکی از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان باید به بلوار امام رضا (ع) در این شهر بروید. هتل لیوادر دارای پنج طبقه و ۲۲ اتاق است. چشم انداز بی‌نظیر اتاق‌های این هتل و تمیزی آن اولین گزینه‌ای که توجه مسافران را به خودش جلب می‌کند. اگر مشکلی با اقامت در هتل بدون آسانسور ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شهرستان تالش هتل لیوادر را برای سکونت در نظر داشته باشید.

 

هتل هدهد تالش:

یکی دیگر از اقامتگاه‌های تالش که در دل طبیعت شگفت انگیز این منطقه واقع شده، هتل هدهد می‌باشد. هتل هدهد در سال ۱۳۷۲ ساخته شده و پس از آن مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل سه ستاره دارای ۱۱ اتاق است و در ۲.۵ کیلومتری جاده اسالم به خلخال واقع شده.

 

از دیگر هتل‌های شهر تالش که می‌توانید در طول سفر به این شهر خنک و زیبا در آن‌ اقامت داشته باشید می‌توان به هتل قصر نگین تالش اشاره کرد.

 

شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

فومن

شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

قلعه رودخان

 

فومن و قلعه رودخان

فومن مرکز شهرستانی به همین نام در استان گیلان است. این شهر در قسمت جلگه‌ای این استان واقع شده و قدمتی چند هزار ساله دارد. در فومن هم جاذبه‌های تاریخی فراوان را می‌توانید مشاهده کنید و هم جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد را. با سفر به فومن به عنوان یکی از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان می‌توانید یک تعطیلاتی هیجان انگیز را سپری کنید. از جمله مکان‌هایی که می‌توانید در سفر به فومن از آن‌ها بازدید به عمل بیاورید می‌توان به قلعه رودخان، ییلاق آندره، رودخانه پلنگ ور و… اشاره کرد.

 

– محل های اقامت در فومن

هتل معین فومن:

هتل معین فومن یکی از بهترین مکان‌هایی است که هنگام سفر به فومن به عنوان سفر خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان می‌توانید در آن اقامت داشته باشید. این هتل زیبا دارای سه طبقه و ۶۲ واحد است و در مکانی بکر و سرسبز بنا شده.
با اقامت در هتل معین فومن می‌توانید لحظاتی خاص و شگفت انگیز را برای خودتان رقم بزنید و از شهر تاریخی ماسوله و قلعه رودخان بازدید نمایید. هتل معین فومن در کیلومتر چهار جاده ماسوله روبروی مدرسه امام رضا (ع) قرار دارد.

 

از دیگر مکان‌هایی که در سفر به فومن می‌توانید در آن‌ها سکونت داشته باشید می‌توان به اقامتگاه سندی فومن اشاره کرد.شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

کلاردشت

 

کلاردشت

پوشش گیاهی خاص کلاردشت و آب و هوای بی‌نظیری که این شهر دارد آن را به یکی از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان تبدیل کرده است. با سفر به کلاردشت در تابستان هم می‌توانید از آب و هوای خنکی که این منطقه دارد لذت ببرید و هم از جاذبه های گردشگری کلاردشت از جمله دریاچه ولشت، دهکده مازیچال، رودخانه سردآبرود و… بازدید به عمل بیاورید.

 

-هتل برای اقامت در کلاردشت

هتل باران سبز کلاردشت:

اگر می‌خواهید در سفر به کلاردشت به عنوان یکی از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان در مکانی اقامت داشته باشید که جنگل و دشت‌ها زیر پاهای شما باشد و روبری‌تان را ابرها و کوه‌های سر به فک کشیده در بر گرفته باشند، به شما پیشنهاد می‌کنیم هتل باران سبز کلاردشت که در کیلومتر سه جاده عباس آباد و در ارتفاعات جنوبی طوئیدره واقع شده را مد نظر داشته باشید.

از امکانات این هتل سه ستاره می‌توان به یخچال، تلویزیون، وجود اینترنت در لابی هتل، پارکینگ و رستوران اشاره کرد.

 

هتل توکل کلاردشت:

هتل توکل کلاردشت یک هتل آپارتمان نوساز در این منطقه است که در سفر به کلاردشت می‌توانید در آن اقامت داشته باشد. این هتل آپارتمان در خیابان امام و جنب بیمارستان کلاردشت واقع شده و امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، پارکینگ، رستوران و کافی‌شاپ را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

از دیگر اقامتگاه‌های کلاردشت که در طول سفر می‌توانید در آن‌ها ساکن شوید می‌توان به هتل آپارتمان تخت جمشید کلاردشت و هتل مارال کلاردشت اشاره کرد.شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

آلاشت

شهرهای خنک و زیبا برای سفر در تابستان

آلاشت

 

آلاشت

آلاشت که به معنی خانه یا آشیانه عقاب‌هاست، شهری سرسبز در ۳۹ کیلومتری سوادکوه از توابع مازندران است. آلاشت به اندازه‌ای مرتفع است که ابرهای آسمان دشت‌های آن را در بر گرفته‌اند. به همین دلیل به محض این که وارد این شهر می‌شوید، حس می‌کنید قدم به شهری ناشناخته و سحرآمیز گذاشته‌اید. آبشارهای آلاشت و جاذبه‌های تاریخی که در این مکان وجود دارد و همچنین این موضوع که نام آلاشت در بین خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان به چشم می‌خورد سبب شده که این شهر در ماه‌های گرم سال پذیرای توریست‌های بسیاری باشد.

 

-شرایط اقامت در آلاشت

با توجه به این که آلاشت طبیعتی بی‌نظیر و خیره کننده دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای لذت‌بخش‌تر شدن سفرتان به این خطه در کلبه‌های چوبی ساکن شوید و پیوندتان را با طبیعت محکم‌تر کنید. همچنین برای این که امکانات رفاهی مناسبی در اختیار داشته باشید، امکان این که در منازل مبله‌ای که در این منطقه برای سکونت مسافران در نظر گرفته شده اقامت داشته باشید نیز وجود دارد.

 

و کلام پایانی:

خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان مسافران را برای سفرهای تابستانی به سوی خویش فرا می‌خوانند. از ماسوله تا ماسال و از تالش تا کلاردشت هتل‌ها و اقامتگاه‌های مناسبی برای سکونت مسافران در طول سفر در نظر گرفته شده است. مسافران می‌توانند هنگام سفر به این خطه در این مکان‌ها اقامت داشته باشند و روح و جانشان را در دل طبیعت جلا ببخشند و خستگی‌های زندگی شهری را از تن خود خارج کنند.

جدیدترین مطالب سایت