تکنولوژی پادجاذبه چیست؟

تکنولوژی پادجاذبه چیست؟

تکنولوژی پادجاذبه چیست؟

 

آیا کلمه پادجاذبه را شنیده اید و یا اطلاعاتی در این زمینه دارید که چه کاربردهایی دارد و چه نقشی در دنیای علم ایفا می کند؟

با خواندن مقاله ها و دانستنی های سایت فراناز از دانش بشری و یافته ها و کاربردهای جدید آن لذت ببرید.

 

تکنولوژی پادجاذبه به واقع می تواند انقلابی بی نظیر در عرصه اکتشافات فضایی و تولید انرژی به پا کند، می تواند تقاضا انرژی در بحث سفر و حمل و نقل را به حداقل برساند. چیزی که ما نیاز داریم، یک دگرگونی در درکمان از فیزیک و همینطور فهم این موضوع که گرانش این نیروی قوی چگونه کار می کند و چگونه می توان با آن مقابله کرد. دستیابی به تکنولوژی پاد جاذبه مانند هر سکه ای که دو رو دارد هم می تواند مفید و هم می تواند مضر واقع شود و این تکنولوژی قطعا بی خطر نخواهد بود.

 

به عنوان مثال در سال ۱۹۹۲ یک فیزیکدان روس به نام اوگنی مدعی به ساخت زره پاد جاذبه شد این آزمایش شامل یک دیسک معلق ابر رسانا بالای یک آهنربا بود. از آن زمان به مدت دو دهه حتی دانشمندان ناسا هم موفق به تکرار این آزمایش نشدند. در سال ۲۰۰۲ روزنامه نگار عرصه تحقیقات حمل و نقل هوایی نیک کوک با دید انتقادی تحت عنوان “تحقیقات پاد جاذبه نازی از شکست تا پیروزی” نوشت.

 

 

تکنولوژی پادجاذبه چیست؟

تکنولوژی پادجاذبه به واقع می تواند انقلابی بی نظیر در عرصه اکتشافات فضایی و تولید انرژی به پا کند

 

حال این سوال به ذهن می رسد که چرا پاد جاذبه موضوعی منع شده می باشد و یا چرا ناسا نام پروژه پاد جاذبه را پیش از شروع “فیزیک پیشرانش شکسته خورده” می گذارد، ناسا حتی کتابچه ای تحت عنوان “پاسخ مکانیک به پادجاذبه” نیز منتشر کرد تا به محققان آماتور و حتی حرفه ای کمک کند، بیشتر این تحقیقات که شمارشان حتی بیش از ۱۰۰ ایده در سال هم می باشد ماشین هایی بودند که به اشتباه تصور می شد اثرات پادجاذبه ای تولید می کنند.

 

تنها یک مورد جالب توجه این بود که آزمایشگاه جاذبه صفر ناسا با اصلاحاتی بر روی هواپیمای C-9 خود نه به عنوان ماشینی برای مقابله با جاذبه و نه حتی ماشینی شناور بلکه تکنولوژی ای که توانسته بود با اثر کازیمیر (اثری که در مکانیک کوانتومی باعث کنار هم ماندن اجزا می باشد) مقابله کند. پاد جاذبه شامل کاهش نیروی جاذبه وارد بر یک شی نیز می باشد. اکثر دانشمندان بر اساس چیزی که از هستی و قوانین حاکم بر آن معتقد که پاد جاذبه غیر ممکن می باشد و تمام شگفتی های پاد جاذبه فقط در فیلم های علمی – تخیلی خلاصه می شود. اما در آینده علم شاید راهی برای آن پیدا کند!

جدیدترین مطالب سایت