کلاهبرداری میلیاردی از مردم با خرید و فروش خودرو در یک شرکت

کلاهبرداری میلیاردی از مردم با خرید و فروش خودرو در یک شرکت

کلاهبرداری میلیاردی از مردم با خرید و فروش خودرو در یک شرکت

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان مالکان یک شرکت خرید و فروش خودرو که اقدام به 50 میلیارد تومان کلاهبرداری از خریداران کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

 

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت از دادستانی کرج به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر فعالیت غیر قانونی یک شرکت خرید و فروش خودرو، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

 

وی افزود: جزئیات پرونده حاکی از آن بود که فردی در قالب تاسیس و راه اندازی شرکت خرید و فروش خودرو اقدام به ثبت نام از 400 نفر متقاضی خرید خودرو کرده و پس از دریافت وجوه از مشتریان، بدون آن که به تعهدات خود عمل کند متواری شده است.

 

سرهنگ نادربیگی افزود: با توجه به حساسیت موضوع اقدامات اطلاعاتی گسترده به منظور شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد تا این که نامبرده دریک عملیات غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های استان تهران شناسایی و ماموران پس از دریافت نیابت قضائی به آن شهرستان اعزام و در آن جا مطلع شدند که متهم با فردی که ظاهراً از شرکای وی است قرار ملاقات دارد.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: با تعقیب و مراقبت محل قرار متهم، نامبرده به همراه شریکش در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شدند.

 

سرهنگ نادربیگی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های ماموران ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری 50 میلیارد تومان از متقاضیان خرید خودرو، اقرار کردند که اقدام به ثبت نام تعداد 500 دستگاه خودرو داخلی و خارجی از محصولات شرکت‌های خودروسازی به 400 نفر از مشتریان کرده، اما به دلیل ناتوانی در عمل به تعهدات خود، توان تحویل خودرو ها در موعد مقرر برای آنها امکان پذیر نشد، بنابراین چاره‌ای جز متواری شدن نداشتند.

 

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که متهمان در حال حاضر در اختیار پلیس آگاهی البرز هستند گفت : مبلغ کلاهبرداری‌ها 50 میلیارد تومان برآورد شده است.

جدیدترین مطالب سایت