پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

 

آرزوی خیلی از افراد فرق ندارد چه خانم چه آقا داشتن موهای زیبا و پرپشت می باشد ولی موی خیلی از افراد زیبا و پرپشت نیست ما در این بخش چند ایده و ترفند برای داشتن موهای زیبا و پرپشت داریم همه می دانند که مو باعث زیبای چهره می شود و اگر موهای سالم داشته باشید زیبا تر و جذابتر هم خواهید شد خیلی از آقایان و خانم ها همه راهها پرپشت شدن مو ها را امتحان نموده اند ولی نتیجه ای نگرفتند در ادامه ایده هایی برای حجم دادن به موها را در سایت فراناز خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

به خوبی می‌دانید که مو باعث زیبایی و خوش چهره شدن انسان‌ها می‌شود و خیلی‌ها برای داشتن موهای پرپشت و حجیم ممکن است دست به هر کاری بزنند و هیچ بعید نیست شما هم یکی از این افراد باشید! زنان هندی به داشتن موهای بسیار بلند و حجیم در دنیا معروف هستند و همیشه همه دوست دارند تا سر از کار زنان هندی در بیاورند و بدانند که چگونه زنان هندی همیشه موهای زیبا و حجیم دارند؟

 

مطمئناً شما هم فیلم‌های هندی را تماشا می‌کنید و همیشه بعد از دیدن زنان هندی موهای آنها چشم شما را خیره می‌کند؛ موهایی پرپشت و حجیم که چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند! زنان هندی راز داشتن موهای پرپشت و حجیم را در زیاد شانه کردن موهای خود می‌دانند و همواره در برابر سوالات در مورد موهای بی‌نظیر خود این گونه جواب می‌دهند که باید هر روز موها را به طور مدام شانه کرد.

 

اما این تنها راز موهای حجیم و بلند زنان هندی نیست بلکه محققان پی برده‌اند که زنان هندی قبل از استحمام، موهای‌شان را شانه می‌کنند اما مهم‌ترین کار را بعد از حمام کردن انجام می‌دهند. یعنی زنان هندی بعد از حمام کردن به هیچ عنوان موهای خودرا شانه نمی‌کنند و یا بهتر بگوییم تا زمانی که موهای‌شان به طور کامل خشک نشده است آنها را شانه نمی‌کنند. البته باید این نکته را هم دانست که زنان هندی اجازه می‌دهند که موهای‌شان به طور طبیعی خشک شود و امکان ندارد که با سشوار موهای خود را خشک کنند.

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

محققان می‌گویند زمانی که موهای سر خیس هستند بسیار شکننده می‌شوند و ریشه موها در این هنگام بسیار حساس‌اند و به هیچ عنوان نباید بعد از حمام کردن موها را شانه کرد. شاید بگویید که هنگام خیس بودن موها بهتر و راحت‌تر حالت می‌گیرند اما این دلیل خوبی برای خراب کردن ریشه موها و کم پشت کردن آنها نیست. حتی دیده شده که بعضی از افراد در هنگام حمام کردن موهای خودرا شانه می‌کنند تا به خیال خودشان باعث بهتر شدن موی سرشان شوند. بیشتر افرادی که موهای بسیار کم پشت و بد حالت دارند همیشه بعد از حمام کردن در هنگام خیس بودن موها، با برس شروع به شانه زدن موهای خود می‌کنند و همیشه برای داشتن موهای زیبا و پرپشت پول‌های کلانی خرج می‌کنند ولی هیچ وقت نمی‌توانند به مو دلخواه‌‌شان برسند.

 

راز روغن نارگیل

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

از دیگر دلایل حجیم بودن موی سر زنان هندی زیاد استفاده کردن از روغن‌ نارگیل است چون روغن نارگیل باعث مرطوب شدن پوست سر می‌شود و اجازه نمی‌دهد موها رطوبت لازم برای حجیم شدن را از دست بدهند. همچنین روغن نارگیل از ریزش موها و شوره سر جلوگیری می‌کند. هندی‌ها اعتقاد دارند که برای داشتن موهای خوب و حجیم باید هفته‌ای دو بار به موهای سرشان روغن نارگیل بزنند. دیگر اینکه هندی‌ها معتقد هستند که بوی خوش روغن نارگیل باعث شادابی روح انسان می‌شود. متخصصان پس از تحقیقات به این موضوع پی بردند که حق با هندی‌ها است چون روغن نارگیل خاصیت کرم‌های مرطوب کننده را دارد و به جز مرطوب کردن پوست سر، روغن نارگیل می‌تواند منافذ پوست سر که بر اثر روغن‌های مضر سر پوشیده شده‌اند را باز کند.

 

دیر به دیر حمام نکنید

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

از دیگر دلایل کم حجم بودن موها دیر حمام کردن است. یعنی اینکه اگر روزی یک بار حمام کنیم دیگر موهای کم حجم نخواهیم داشت و دچار ریزش مو نخواهیم شد. پوست سر دارای منافذ بسیار زیادی است که این منافذ برای دریافت اکسیژن است. ریشه‌های مو برای استحکام به اکسیژن نیاز دارند تا بتوانند مواد لازم برای پیازچه مو را فراهم کنند. هنگامی که ما حمام نمی‌کنیم پوست سر چرب می‌شود و منافذ پوست سر بر اثر چربی‌ها بسته می‌شوند و دیگر اکسیژن نمی‌تواند به ریشه موها برسد و موها دچار ریزش و کم حجم می‌شوند.

 

روغن استحکام‌ بخش بادام

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

از دیگر راه‌های حجیم کردن موهای سر، چرب کردن موها با روغن بادام است. روغن بادام باعث استحکام ریشه مو می‌شود زیرا این روغن دارای ویتامین‌های E و دارای پروتئین نیز هست. پروتئین و ویتامین E باعث جلوگیری از ریزش موهای سر و باعث حجیم شدن آنها می‌شوند. البته باید این موضوع مهم را دانست که قبل از حمام کردن به موهای خود روغن بزنید و بعد از هشت ساعت می‌توانید حمام کنید تا روغن‌های باقی مانده در سر کاملاً شسته شوند چون در صورت باقی ماندن روغن در پوست سر باعث گرفته شدن منافذ می‌شوند.

 

از دیگر اشتباهات متداول در بین مردم این است که فکر می‌کنند باید تنها موها را چرب کرد و نیازی به چرب کردن پوست سر نیست اما برعکس باید تنها پوست سر را با روغن بادام چرب کرد. موها نمی‌توانند مواد لازم در روغن بادام را به ریشه‌های موی سر برسانند و برای همین روغن زدن به موها هیچ فایده‌ای ندارد. بنابراین می‌توانید با کمی روغن زدن به نوک انگشتان دست، پوست سرتان را چرب کنید.

 

کلاه سر خودتان بگذارید!

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

حجم دادن به مو با سشوار,ماسکی برای حجم دادن به مو

 

یکی از دلایل حجیم نبودن موهای سر تابش نور خورشید به طور مستقیم به آنها است. نور خورشید به خصوص در تابستان بسیار شدید می‌شود و می ‌تواند به ریشه موها آسیب جدی وارد کند. به دلیل اینکه نمی‌توان به موهای سر مانند پوست بدن کرم ضد آفتاب زد، همیشه موهای سر آسیب می‌بینند. اگر می‌خواهید موهای حجیم داشته باشید، نباید به طور مستقیم موهای سرتان را در برابر تابش نور خورشید قرار بدهید زیرا نور خورشید پس از اصابت با پوست سر باعث خشک شدن پوست و همچنین باعث از بین رفتن ریشه‌های مو می‌شود. پس می‌توانید در هنگامی که آسمان آفتابی است از کلاه استفاده کنید تا از رسیدن نور شدید خورشید به پوست و موهای سرتان جلوگیری کنید.

 

صبح‌ها کنجد سفید بخورید

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

خوردن کنجد سفید برای حجیم کردن موهای سر بسیار مفید است چون کنجد سرشار از منیزیم، کلسیم، ویتامین E و پروتئین‌های بسیار مهم برای رشد و حجیم شدن موی سر است. کنجد سفید را باید قبل از صبحانه میل کنید تا بدن بتواند مواد لازم را بهتر به موهای سر برساند.

 

بفرمایید سبزیجات!

پرپشت کردن موها و حجم دادن به موها

برای داشتن موهای حجیم تا می‌توانید سبزیجات تازه میل کنید. سبزیجات تنها برای بدن مفید نیستند و برای داشتن موهای سالم تنها نباید به روغن‌ها و حمام کردن اکتفا کرد. بعضی از غذاها مانند سبزیجات می‌توانند شما را برای داشتن موهای حجیم و سالم یاری کنند. همیشه باید این نکته را دانست که اگر می‌خواهید موهای سالم را بدون خرج کردن پول‌های زیاد داشته باشید باید همیشه از موهای خود به خوبی مراقبت کنید. کسانی که موهای کم پشت دارند بدون اینکه دلیلش را متوجه شوند دست به کارهای خود سر می‌زنند که نه تنها موهای آنها بهتر نمی‌شود بلکه باعث می‌شود همان چند تار مویی که داشتند را هم از دست بدهند.

جدیدترین مطالب سایت