با این کارها سلامت بدن خود را تضمین کنید

با این کارها سلامت بدن خود را تضمین کنید

با این کارها سلامت بدن خود را تضمین کنید

 

سلامتی موهبتیست که داشتنش به چشم نمیاد و نداشتنش بزرگترین غم دنیا را دل در میگذارد.وقتی سالمیم قدر نمیدونیم اما خدا نکنه یه روز یه رگ ازمون بگیره اونوقته که زمین و زمانو بهم میدوزیم تا مثل قبل بشیم.پس بهتره همیشه حواسمون به تن و بدنمون باشه تا نخوایم عذاب بکشیم.البته روح رو یادتون نره….

 

اگه میخواین بدنتون سالم و سلامت و با طراوت باشه این کارها رو انجام بدید:

 

“روی” بخورید

برای داشتن پروستات سالم مصرف روی را فراموش نکنید. ماده معدنی روی، برای پیشگیری از مشکلات پروستات، ضروری است. از پزشک خود بخواهید که برایتان آزمایشی بنویسد، تا مقدار روی بدن شما مشخص شود. اگر آزمایش نشان داد که روی بدنتان کم است، بعد از هر غذا، یک قرص روی بخورید. بعد از سه ماه، آزمایش را تکرار و وضعیت خود را کنترل کنید.

بیش از دو هزار سال است که در غرب از زنجبیل استفاده می کنند. زنجبیل ، بدن را گرم می کند و برای کسالت های ناشی از مسافرت مانند کوفتگی یا بی حالی صبحها، بسیار خوب است. اگر حالت تهوع دارید، هر سه یا چهار ساعت یکبار، یک تکه زنجبیل بخورید و یا چای زنجبیلی بنوشید.

 

آب هویج مصرف کنید

سعی کنید، هر روز یک لیوان آب هویج بنوشید. هویج سرشار از آنزیم های طبیعی و بتاکاروتن است. این مواد به بدن کمک می کنند تا در برابر بیماریهایی مانند سرطان و مشکلات قلبی مقاومت کند.

 

طناب بزنید

رسیدن به تناسب اندام مطلوب، اغلب سخت و غیر ممکن به نظر می رسد، ولی چنین نیست. طناب بازی، یکی از سریعترین روشها برای افزایش ضربان قلب است، مهمتر اینکه نیازی به زمان زیاد، لباس ورزشی و تجهیزات گرانقیمت ندارد.

 

شام اجباری

کاناداییها رسم عجیبی دارند، آنها غروب جمعه ها «شام اجباری» می خورند. شام اجباری از تمام غذاهای مانده در یخچال تهیه می شود. نتایجی که از این کار حاصل می شود، یکی خلاقیت است و دیگری جلوگیری از اسراف و به هدر رفتن مواد غذایی. شما هم امتحان کنید.

 

با این کارها سلامت بدن خود را تضمین کنیدبا این کارها سلامت بدن خود را تضمین کنید

موز بخورید

موز، سرشار از پتاسیم و ویتامین ث، و منبعی مطمئن و شگفت انگیز از انرژی است. در ضمن موز خاصیت پاک کنندگی روده را نیز دارد. سعی کنید، روزی یک موز به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

 

مصرف آب را بالا ببرید

اگر به چنین مشکلی دچار هستید، به دقت مراقب سلامتی، تناسب اندام و میزان فشار روانی خود باشید. از مصرف تمام محرکها مانند قهوه، کوکاکولا و الكل خودداری کنید و به شیوه مصرف قرص های خواب و سردرد خود دقت کنید. سعی کنید، آب زیاد بنوشید. میانه رو باشید و زندگی را به خود سخت نگیرید.

 

تهویه فوری

اگر در اتومبیل خود سیستم تهویه مطبوع ندارید، ناامید نباشید. تکه یخی را در جایخی بیندازید و یخدان را روی صندلی عقب اتومبیل بگذارید. دریچه ها را باز کنید. یخ به تدریج هوا را سرد و رانندگی طولانی را خوش و قابل تحمل خواهد کرد.

 

 

سوپ بخورید

یکی از غذاهای ساده سوپ است. مقداری سوپ ساده بپزید، آن را سرد کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند. در مواقع لزوم آن را از فریزر در آورید، آب جوش روی آن بریزید و بخورید. ساده است؟

 

 

یک زبان دیگر یاد بگیرید

توانایی صحبت کردن به زبان دیگری غیر از زبان مادری، مهارتی است که ارزش فراگیری دارد. زبانی را که دوست دارید، انتخاب کنید و سطوح ابتدایی آن را بگذرانید. یا زبان کشوری را که قصد سفر به آنجا را دارید بیاموزید و هنگام اقامت در آنجا، تمرین کنید. خوب است بدانید که زبان خواندن از آلزایمر جلوگیری می کند .

 

پاهای خوشبو داشته باشید

برای برطرف کردن بوی بد پاهایتان، هر روز چند قطره عرق اکلیل کوهی و نعناع به درون کفش خود بریزید.

 

با موسیقی گوش دادن آرامش بگیرید

موسیقی می تواند در لحظات پر اضطراب آرامش ایجاد کند. زیبایی موسیقی در این است که می تواند با شما همراه باشد. اگر حس کردید موسیقی به شما آرامش می دهد موبایل و هدفون خود را در وسایل نقلیه عمومی، هنگام ایستادن در صف ها یا زمانی که پیاده روی یا دوندگی می کنید، همراه داشته باشید.

 

به گفته نیچه، فیلسوف بزرگ آلمانی، می گوید: زندگی بدون موسیقی اشتباه است .

 

 

برای دوستانتان هدیه بخرید

خریدن چند هدیه کوچک در سفر، یا به عبارتی سوغاتی فکر خوبی است، خریدن این هدایا، ثابت می کند که شما به فکر دوستانتان بوده اید. این کار ساده ای است که می تواند اثری ماندنی داشته باشد.

مطالب داغ هفته اخیر