بتن پیش ساخته و افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن قابل استفاده

بتن پیش ساخته و افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن قابل استفاده

بتن پیش ساخته و افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن قابل استفاده

 

یکی از مهمترین مصالحی که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و وجود آن از اهمیت بالایی برخوردار است، بتن نام دارد. ساخت سازه با این متریال در دنیای امروز به دلایل مختلف بیشتر از سایر موارد محبوبیت دارد.

 

شما از بتن‌های پیش ساخته و موادی که در ساخت آنها استفاده می‌شود چه می‌دانید؟ باکسب اطلاعات بیشتر می‌توانید تصمیمات درست در موقعیت‌های مختلف داشته باشید. ما در این مطلب شما را با این محصولات و برخی از افزودنی‌های به کار برده شده در ساخت آنها از جمله انواع روان کننده بتن آشنا می‌کنیم.

 

بتن پیش ساخته و افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن قابل استفاده

 

بتن پیش ساخته چیست؟

بتن پیش ساخته نوعی بتن با کیفیت است که در محیط‌های کنترل شده و در کارخانه به شکل ویژه ساخته می‌شود. در مرحله بعد این محصول به محل کار مورد نظر انتقال می‌یابد و در آنجا نصب می‌شود. در حالت کلی می‌توان گفت این ترکیب سخت شده در یک مکان ثابت چون کارخانه‌های ویژه تولید و در نهایت به صورت آماده در مکان ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

این محصول برای اجزای مختلف چون سقف، تیر، ستون، دیوار، راه پله و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که در بیشتر ساختمان‌ها، بتن ستون را در محل کار و به حالت دستی طراحی می‌کنند؛ اما بتن مربوط به سقف، تیر و راه‌پله به‌صورت آماده و پیش ساخته تولید و به بازار عرضه می‌شود.

 

بتن پیش ساخته و افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن قابل استفاده

 

تاثیر مواد افزودنی شیمیایی روی بتن پیش ساخته

مواد شیمیایی افزودنی بتن برای بتن پیش ساخته جزو موادی هستند که غیر از سیمان، آب، سنگدانه و غیره به بتن اضافه می‌شوند. امروزه کارخانجات مختلف در زمینه ساخت این محصول فعالیت دارند. این تولیدکنندگان از مواد خاص مختلفی برای کاهش هزینه ساخت سازه استفاده می‌کنند.

 

علاوه بر این برای اصلاح کیفیت بتن، اطمینان از کیفیت آن، جاگذاری، حمل و نقل مناسب و … استفاده از این مواد افزودنی بتن شیمیایی بسیار حائز اهمیت است. معمولا استفاده از این نوع مواد افزودنی بتن به نحوه استفاده از روش بتن‌ریزی بستگی دارد.

 

به‌طورکلی بیشتر موادی که در ساختار این محصول محبوب مورد استفاده قرار می‌گیرند، به حالت مایع هستند و در کارخانه‌ها به بتن اضافه می‌شوند. اما برخی از مواد شیمیایی دیگر چون آب‏بند کننده، مواد منبسط کننده و … در مراحل دیگر به ترکیب اضافه می‌شوند.

 

به احتمال زیاد می‌دانید که اثربخشی مواد افزودنی شیمیایی در بتن‌های پیش ساخته به عوامل متعدد بستگی دارد. با توجه به نوع و میزان سیمان، مقدار آب، زمان اختلاط و غیره میزان اثربخشی آن تعیین می‌شود. در حالت کلی می‌توان گفت انواع این مواد در این محصول بسیار زیاد هستند که هر یک با هدف به خصوصی به کار برده می‌شود و تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی محصول دارد.

 

محصول دوغاب میکروسیلیس 500  Silurry یکی از محصولاتی  محسوب می‌شود که می‌توان از آن در ساخت بتن پیش ساخته استفاده کرد. در ادامه به انواع مواد مورد استفاده در این محصول اشاره می‌کنیم.

 

انواع افزودنی بتن مناسب برای بتن پیش ساخته

افزودنی‌های بتن شیمیایی که در ساختار بتن پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرند، در دسته‌های مختلفی قرار دارند که هر یک با هدف خاصی طراحی شده‌اند. برخی از این مواد پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز را برای آگاهی بیشتر شما در زیر می‌آوریم.

 

کاهنده آب یا روان کننده بتن

این نوع مواد روان کننده بتن در واقع با هدف کاهش میزان آب مورد نیاز برای اختلاط بتن و همچنین برای افزایش مقاومت و روانی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقاومت و استحکام بتن جزو ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود که با افزایش میزان آب، مقاومت آن تغییر خواهد کرد.

 

از این رو کاهنده آب با این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کیفیت و مقاومت بتن افزایش پیدا کند. در حالت کلی با استفاده از این ماده، مقاومت و روانی بتن افزایش پیدا کرده و از ترک خوردگی و جداشدگی پیشگیری خواهد شد.

 

محصول ابر روان کننده بتن CaapcoCrete SPC400 جزو بهترین روان کننده‌های بتن موجود در بازار است و می‌توانید آن را با بهترین قیمت از ما در شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی کپکو تهیه کنید.

 

فوق روان کننده بتن

تفاوت این ماده با افزودنی‌های بتن کاهنده آب، این است که با استفاده از آن می‌توان مقدار آب مصرفی را کاهش داد. با استفاده از این مواد می‌توان مقدار آب مصرفی را ۱۲ تا ۳۰ درصد کاهش داد. از مهمترین مواردی که می‌توان به مصرف این مواد اشاره کرد، ساخت بتن‌های پیش ساخته است.

 

دیرگیر کننده بتن یا کندگیر کننده بتن

استفاده از این نوع مواد افزودنی بتن باعث می‌شود که سرعت گیرش اولیه سیمان تا حد بالایی کاهش پیدا کند. در کل این نوع ماده باعث می‌شود که مدت زمان گیرش نهایی بتن افزایش پیدا کرده و در فصولی از سال که دمای هوا بالا است، بتن با سرعت بالا سخت شود. امروزه از کلسیم، سولفات، نشاسته، فراورده سلولزی، شکر، نمک اسیدی و غیره به عنوان دیرگیر کننده استفاده می‌شود.

 

زودگیر کننده بتن یا تندگیر کننده بتن

برخلاف مواد کندگیر کننده، این نوع مواد افزودنی بتن سرعت گیرش اولیه بتن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و به عنوان ضد یخ بتن معروف است. در حالت کلی زودگیر کننده بتن باعث می‌شود که سرعت هیدراتاسیون سیمان و مقاومت اولیه بتن افزایش یابد.

 

در نهایت این مواد باعث می‌شوند که قالب‌برداری بتن با سرعت بالاتر انجام شود و زمان عمل آوری آن کوتاه‌تر باشد. تری اتانول آمین، کلسیم فرمات، سیلیکا فیوم، کلسیم کلراید، سیلیکا ژل و … جزو مهمترین زودگیر کننده‌ها هستند.

 

حباب هواساز بتن

هنگامی که مواد حباب هواساز به بتن پیش ساخته اضافه می‌شوند، معمولاً میلیون‌ها حباب در مخلوط پراکنده شده و در نهایت باعث می‌شوند که استحکام ترکیب افزایش پیدا کرده و عملکرد مناسب‌تری را در برابر ذوب و یخبندان از خود نشان دهد.

 

حباب هوا ساز علاوه بر اینکه عملکرد بتن را افزایش می‌دهد، ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری نیز دارد. استفاده از این مواد مانع جدا شدگی سنگدانه‌ها، آب انداختگی و … می‌شود.

 

قوام آور بتن

مواد قوام‌آور جزو موادی هستند که عملکرد خمیر سیمان را از طریق لزجت خمیر افزایش می‌دهد. از کاربردهای مهم این مواد، می‌توان به ساخت بتن پیش ساخته اشاره کرد. این مواد باعث می‌شوند که جداشدگی بتن کاهش پیدا کند و آب شستگی سیمان کمتر گردد.

 

آب بند بتن یا نم بند بتن

نوعی از مواد هستند که نفوذپذیری بتن را کمتر می‌کند و باعث می‌شود آب در درون بتن حرکت آزاد کمتری داشته باشد. مواد افزودنی بتن نم بند دافع آب هستند و نفوذپذیری بتن را تا حدی کاهش می‌دهند.

 

جمع شدگی

با استفاده از مواد افزودنی شیمیایی بتن جمع شدگی، معمولاً می‌توان رطوبت بتن در حین خشک شدن و حجم بتن را کاهش داد. جمع شدگی در زمان خشک شدن، باعث می‌شود که از ایجاد ترک و انحنا در بتن پیشگیری شود و فشار تاندون‌ها کاهش یابد.

 

همانطور که مشخص است می‌توان از محصولات مختلفی در ساخت این محصول استفاده کرد. امروزه برندهای زیادی در ساخت این محصولات فعالیت دارند.

 

بتن پیش ساخته و افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن قابل استفاده

 

خرید افزودنی بتن

با توجه به اهمیت این محصولات در دنیای مدرن و ساخت سازه‌های مقاوم، تقاضای آنها نیز رو به افزایش است. برندهای مختلفی این مواد را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که باید در بین آنها یک برند معتبر را در نظر گرفت و یک مجموعه قابل اطمینان خرید کرد.

 

برای خرید افزودنی‌های بتن مختلف از جمله انواع روان کننده بتن می‌توانید با ما در شرکت همگرایان تولید (کپکو) در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های مشاورین ما بهره‌مند شوید. در هر کاری لازم است از متخصصین کمک گرفت تا کیفیت انجام کار در حد بالایی باشد.

 

جمع بندی

بتن‌ها جزو پرکاربردترین مواد ساخت و ساز هستند که به تنهایی بیشتر از سایر مصالح دیگر در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بتن پیش ساخته جزو با کیفیت‌ترین بتن‌ها محسوب می‌شود که از مواد افزودنی شیمیایی خاص ساخته شده است.

 

شرکت همگرایان تولید (کپکو) جزء معتبرترین شرکت‌ها است که در زمینه فروش افزودنی بتن پیش ساخته فعالیت دارد. شما می‌توانید برای آشنایی با قیمت افزودنی‌های بتن و روان کننده بتن، با این مجموعه ارتباط برقرار کنید و با شماره تماس ۰۲۱۸۹۳۳۱ با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

مطالب داغ هفته اخیر