بستنی بلوبری را اینگونه درست کنید

بستنی بلوبری را اینگونه درست کنید

یکی از خوشمزه ترین عصرانه های تابستانی تهیه بستنی با طعم های مختلف میوه ای است که یک دورهمی خاطره انگیز را برایتان رقم می زند می توانید به راحتی بستنی بلوبری خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

 

مواد لازم برای بستنی بلوبری :
شیر پرچرب      175 میلی لیتر (حدود دو سوم پیمانه)
 شکر     200 گرم
 پنیر خامه‌ای     125 گرم
 اسانس وانیل      یک دوم قاشق چایخوری
تخم مرغ     1 عدد درشت
خامه فرم گرفته     300 گرم
آبلیموی تازه     1 قاشق سوپخوری
بلوبری تازه     200 گرم
بیسکویت در صورت تمایل     20 عدد

 

 

طرز تهیه بستنی بلوبری :
شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت گرم کنید. آن‌گاه شکر، پنیر خامه‌ای، وانیل و تخم مرغ را در کاسه همزن برقی بریزید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

 

سپس شیر را به آن افزوده و مایه فراهم کرده را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا اندکی غلیظ شود (مراقب باشید مایه (کاسترد) نجوشد!). اینک بگذارید تا کاسترد کاملا سرد شود.

 

حالا خامه و آبلیمو را به آن بیفزائید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود. اکنون بلوبری را به آن بیفزائید و مایه بستنی را در ظرف مناسب و دردار بریزید و در فریزر بگذارید.

 

سپس به فاصله هر یک ساعت، مایه را بیرون آورید و با همزن برقی بزنید تا بستنی یخ نزند و ببندد. این کار را سه بار انجام دهید و بعد آن را یک شب در فریزر بگذارید تا کاملا فرم بگیرد.

 

در صورت تمایل می‌توانید یک اسکوپ از این بستنی را بین بیسکویت بگذارید و میل کنید. می توانید از دستگاه بستنی ساز هم استفاده کنید.

 

مطالب داغ هفته اخیر