#دزد_و_سگها
#نجیب_محفوظ
#رمان
سعید مهران دزدی است که در ابتدای داستان از زندان آزاد می شود . به مرور و با پیش رفتن داستان متوجه می شویم که
سبب لو رفتن او همسر و همکارش بوده اند که بعد از آن نیز با هم ازدواج کرده اند . سعید که عاشق همسرش بوده شدیدا
عصبانی است و در پی گرفتن انتقام از همسر ، همکار و کسانی است که او را به این راه کشانده اند .
نجیب محفوظ در سال 1988برنده جایزه ادبی نوبل شده است تا اولین عربی باشد که این جایزه را دریافت می کند.
نجیب محفوظ رمان « دزد و سگها » را بعد از رمان « اولاد حارتنا » نوشت. در این دو رمان محفوظ به طور کلی ماجرای نزاع میان
خیر و شر را ترسیم میکند و مسأله ی نابودی، فروپاشی و تحول ارزش هایی را مطرح ساخته که هدفشان ایجاد زندگی پاک
برای بشریت است. به نظر میرسد این قضیه اندیشه ی نویسنده را سخت به خود مشغول داشته که پس از« اولاد حارتنا » بار
دیگر همین تفکر را در« دزد و سگها » و این بار از زاویه ی دیگری به آن پرداخته است.
***
نخستین عاملی که لازم است تا جهان را برای زیست قابل تحمل سازد، درک این حقیقت است که خودخواهی بشر امری
الزامی و اجتناب ناپذیر است.
تو از دیگران توقع از خودگذشتگی داری و این توقعی غیرمعقول است که انسانها می بایست برای تو و به خاطر تو امیال خود را
زیرپا گذارند. چرا باید این کار را بکنند؟
وقتی این حقیقت را پذیرفتی و با خود کنار آمدی که در این دنیا هرکس برای خودش زندگی میکند،
آنگاه از دیگران کمتر توقع خواهی کرد، آنان تو را مایوس نخواهند کرد و با عطوفت بیشتری به مردم خواهی نگریست.
انسانها تنها در جستجوی یک چیز و تنها یک چیز هستند و آن لذایذ خودشان است…!
پیرامون اسارت بشری | #سامرست_موآم
***
افرادی هم هستند که مزدور صفت به دنیا آمده اند و هیچ خوبی ای در حق دوستان و نزدیکان شان نمی کنند، چون این وظیفه
شان است؛ در حالی که با خدمت به غریبه ها خودستایی شان ارضا می شود : هر چقدر کانون عواطف شان به ایشان نزدیک
تر باشد، کم تر محبت می کنند؛ هر چقدر دورتر باشد، علاقه و توجه بیشتری نشان می دهند !
#بابا_گوریو
#اونوره_دوبالزاک
***
پرداخت پول بخار غذا
یک روز عربی از بازار عبور میکرد که چشمش به دکان خوراکپزی افتاد از بخاری که از سر دیگ بلند میشد. خوشش آمد. تکه
نانی که داشت بر سر آن میگرفت و میخورد.
هنگام رفتن صاحب دکان گفت: تو از بخار دیگ من استفاده کردی و باید پولش را بدهی.
مردم جمع شدند. مرد بیچاره که از همه جا درمانده بود بهلول را دید که از آنجا میگذشت. از بهلول تقاضای قضاوت کرد.
بهلول به آشپز گفت: آیا این مرد از غذای تو خورده است؟
آشپز گفت: نه ولی از بوی آن استفاده کرده است.
بهلول چند سکه نقره از جیبش در آورد و به آشپز نشان داد و به زمین ریخت و گفت: ای آشپز صدای پول را تحویل بگیر.
آشپز با کمال تحیر گفت: این چه طرز پول دادن است؟
بهلول گفت: مطابق عدالت است. کسی که بوی غذا را بفروشد در عوض باید صدای پول دریافت کند.
***
#سکوت_بره_ها
#توماس_آنتونی_هریس
#رمان_خارجی
معرفی کتاب
خلاصه داستان: «کلاریس استارلینگ»، دانشجوی جوان آکادمی پلیس، با همکارى جک کرافورد مأموریت می یابد که به پرونده
قتل های زنجیره ای و فجیع دختران جوانی که پوستشان پس از قتل کنده شده، رسیدگی کند، اما آنها متوجه می شوند تنها
یک نفر قادر به کمک آنهاست، و این شخص کسی نیست جز دکتری روانشناس “آدم خوار” به نام هانیبال(
شخصى به نام «جیم گامب» است که به خاطر علاقه به تغییر جنسیت، زنان را به قتل رسانده و از پوست تن وموی قربانیانش
لباس می سازد)
لکتر این کتاب دومین کتاب از سه گانه هانیبال لکتر می باشد. لازم به ذکر است که این سه گانه سه کتاب با سه ماجرای
جداست که تنها نقطه اشتراک آنها تکرار بعضی شخصیت ها مانند “هانیبال لکتر” می باشد.
***
#شنل
#نیکولای_گوگول
#رمان_خارجی
نیکلای واسیلویچ گوگول نویسندهٔ بزرگ روسی, متولد یکی از شهرهای مرکزی اکراین است. او درامنویسی طنزپرداز بود و
بنیانگذار مقولاتی در ادبیات روسیه بود که به نقد واقعگرایانه معروف شد. انتشار رمان «نفوس مُرده» در ۱۸۴۲ او را به اوج
شهرت رساند. آنچه نثر گوگول را در میان سایر آثار منثور بارز میسازد بازیهای زبانی اوست که به عنوان یکی از شگردهایش
در نویسندگی محسوب میشود. گوگول اواخر عمرش تحت تأثیر کشیشی متعصب، پدر کنستانتینفسکی، قرار گرفت و دنبالهی
نفوس مُرده را سوزاند؛ آنهم فقط ده روز پیش از مرگش. او در ۴ مارس ۱۸۵۲ در آستانهی جنون درگذشت.گوگول داستانهای
کوتاه واقع گرایانه مینوشت و داستان «شنل» او را آغازگر سبک واقع گرایی دانستهاند و اشارهٔ داستایوسکی به داستان
«شنل» او ناظر به همین معناست که “همه ی ما از زیر شنل گوگول بیرون آمدهایم!”
داستان شنل سرگذشت غمانگیز کارمند حقیری است که پس از سالها محرومیت موفق میشود شنلی تهیه کند تا خود را گرم
نگه دارد، اما در نخستین روز استعمال آن را از او میدزدند و از این غصه بیمار میگردد. وصف بینوایی مرد بیچاره و فداکاریهای او
برای خرید شنل، شبهایی که در تاریکی بسر میبرده و چراغ روشن نمیکرده، مقدار غذایی را که از برنامه زندگی حذف کرده و
چشم پوشیهای او از خرید چیزهای ضروری زندگی، همه اینها چنان است که خواننده را به نوعی تشویش دچار میکند.
آکاکی کارمندیست که هیچیک از همکارانش او را نمیفهمند. مسخرهاش میکنند و مثل یک دلقک به وی خندیده و با او رفتار
میکنند. تا جایی که آکاکی تصمیم میگیرد خودش را زیر یک شنل نو مخفی کرده و با توسل جستن به شنل احترام جامعه را
بهخود جلب کند! در شنل، تنها کسی که خواننده نمیتواند با او همزاد پنداری کند، آکاکیست. البته این ترس و یا مسخرگی
آکاکی نیست که به داستان نمود میدهد بلکه موقعیت شغلی و محیط کارمندی اوست که حقیر و سیاه جلوه میکند. آکاکی
التماس میکند تا همکارانش او را اذیت نکنند. برای رهایی خود از موقعیت و لحظهای که طبیعت و یا سرنوشت برای او پیش
آورده التماس میکند.
***
#و_آنگاه_نبودم
#اوشو
#فلسفه
باگوان شری راجینش (Bhagwan shree Rajneesh) که امروز با نام«اوشو» (OSHO) در جهان شناخته شده است، در ۱۱
دسامبر ۱۹۳۱ م در هند زاده شد و در ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ م کالبد خاکی خود را ترک کرد. بنا به گفته خودش او این نام را از واژه ی
اُشنیک (oceanic) به معنای “پیوسته به آب دریا و یکی شده با آن” برگرفته که برای نخستین بار در آثار ویلیام جیمز آمریکایی به
کار رفته است. از آنجا که واژه ی اشنیک(دریاگون) تنها به توصیف تجربه می پردازد و شامل شخص تجربه کننده نمی شود،
راجینیش واژه ی(اوشو) را برای خود برگزید. اوشو خود این گونه توصیف می کند:
“اوشو واژه ای بسیار زیباست؛ باید آن را به واژگان هر زبانی افزود. در وهله ی اول همان صوتش زیباست:اوشو. این واژه احترام،
عشق، حق شناسی و شکر را نشان می دهد. فقط یک واژه خشک مثل«عالی جناب» نیست. واژه ای بسیار دوست داشتنی
و آشناست. تقریبا حال و هوای محبوب را دارد.”
او بعدها پی برد که این واژه از قدیم در میان ساکنان خاور دور رواج داشته و به معنای (شخص مقدسی که آسمان بر او گل می
افشاند) به کار رفته است. او به خودش، لقب «زوربای بودایی» داد که به معنای «ابرمرد» است.
***
#فرهنگ_عامیانه_مردم_ایران
#صادق_هدایت
#جامعه_شناسی
ﮐﺘﺎﺏ ” ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻋﺎﻣﯿﺎﻧﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ” ﻧﺘﯿﺠﻪ 20 ﺳﺎﻝ ﮐﻮﺷﺶ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻓﻮﻟﮑﻠﺮ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻋﺎﻣﯿﺎﻧﻪ
ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ .
ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﮐﺘﺎﺏ ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮐﺘﺎﺏ ، ﻋﮑﺴﯽ ﺍﺯ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺁﺧﺮ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﯿﺎﻩ ﻭ
ﺳﻔﯿﺪ ﺑﻪ ﭼﺎﭖ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻌﺪ ، ﻓﻬﺮﺳﺖ ﮐﺘﺎﺏ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ : ﻣﻘﺪﻣﻪ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻧﺪﻩ ،ﻧﯿﺮﻧﮕﺴﺘﺎﻥ ،ﺍﻭﺳﺎﻧﻪ ،
ﺗﺮﺍﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻋﺎﻣﯿﺎﻧﻪ ،ﻣﺘﻞ ﻫﺎﯼ ﻓﺎﺭﺳﯽ ،ﻓﻠﮑﻠﺮ ﯾﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﻮﺩﻩ ،ﻃﺮﺡ ﮐﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻭﺵ ﻓﻠﮑﻠﺮ ﯾﮏ ﻣﻨﻄﻘﻪ ،ﻗﺼﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﻫﺎ ( ﭼﺎﭖ
ﺍﻭﻝ ) ،ﺗﺮﺍﻧﻪ ﻫﺎ( ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ ) ، ﺍﻣﺜﺎﻝ ﻭ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﻣﺤﻠﯽ ( ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ ) ،ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ( ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ ) ،ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ( ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ ) ﺍﺳﺖ . ﮐﻪ ﺑﻪ
ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﻨﺎﻭﯾﻦ ، ﺯﯾﺮ 3 ﺑﺨﺶ ﺍﺻﻠﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ:
ﺑﺨﺶ ﺍﻭﻝ ﻧﯿﺮﻧﮕﺴﺘﺎﻥ
ﺑﺨﺶ ﺩﻭﻡ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﻮﺩﻩ ﻣﺮﺩﻡ
ﺑﺨﺶ ﺳﻮﻡ ﺁﺛﺎﺭ ﭼﺎﭖ ﻧﺸﺪﻩ
***
#شب_نشینی_باشکوه
#غلامحسین_ساعدی
#داستان_کوتاه
شب نشینی باشکوه اثری است از غلامحسین ساعدی نوبسنده معاصر ایرانی، شامل دوازده داستان کوناه که در سال ۱۳۳۹ نوشته شده است. عنوان داستانها عبارتاند از: چتر، مراسم معارفه، خوابهای پدرم، حادثه به خاطر فرزندان، ظهر که شد، مفتش، دایرهٔ درگذشتگان، سرنوشت محتوم، استعفانامه، مسخره نوانخانه، مجلس تودیع.
در یک مراسم تجلیل از ۲۴ کارمندی که اخیراً بازنشسته شدهاند معلوم میشود که فقط دو نفر در مراسم حضور دارند و بقیه یا مردهاند یا دچار اختلال حواس شدهاند. در ادامه برنامه نیز معلوم میشود دو نفری که در مراسم حاضرند یکی مبتلا به اختلال روانی است و دیگری با شرح خاطرهای از دوران کارمندیاش پوچی زندگیاش را بیان میکند. به طور کلی در این داستان به زندگی کارمندی و یکنواختی کار در ادارات پرداخته شده است.
***
#گرگی_در_کمین
#عباس_کیا_رستمی
#شعر
گرگی در کمین نام مجموعه شعر های عباس کیارستمی ست که به صورت دو زبانه ( فارسی و انگلیسی) می باشد که ترجمه
ی آن به انگلیسی با همکاری کریم امامی و مایکل بی یرد صورت گرفت. همینطور درانتشارات سخن در ایران منتشر شد.
درضمن نام این مجموعه شعری از همین کتاب است.
***
#شوالیه_ناموجود
#ایتالو_کالوینو
#رمان_خارجی
داستان یک زره است! و شوالیه ای که آن را پوشیده اما وجود ندارد. وزن ندارد، گرسنه و تشنه نمی شود، خسته نمی شود،
اشتباه نمی کند و همه ی کارها را با دقت تمام انجام می دهد، منظم و مقرراتی است، احساسی هم ندارد. آژیلوف، همان
شوالیه ی ناموجود، به عنوان یک شوالیه امتیاز بزرگی برای هر ارتشی به حساب می آید؛ اما در مورد زندگی شخصی خودش…
شاید بهتر باشد بگویم او زندگی شخصی ای ندارد.
***
#خانه_عروسک
#هنریک_ایبسن
#نمایشنامه
#صوتی
هنریک ایبسن شاعر و نمایشنامه نویس توانای نروژی در بیستم مارس 1828 میلادی چشم به جهان گشود.
او از جمله نمایشنامهنویسان مدرن و تحولگرایی است که جان تازهای به کالبد ادبیات دراماتیک بخشیده و در آثارش، نگره
تازهای به انسان را مطرح کرده است. درامهای او حول محور انسان طراحی شده و دیدگاهها، آرمانها، حرمانها، کامیابیها و
ناکامیهای فردی و اجتماعی را در روند پرتلاطم حوادث اجتماعی به نمایش گذاشته و این مقولات را دست یافتنی و قابل باور
جلوه داده است.
به عبارت دیگر پس از شکسپیر و چخوف، ایبسن بیش از سایر نمایشنامهنویسان در ایران شناخته شده و آثارش به روی صحنه
رفته است. برخی نامها در عرصه تئاتر هیچگاه کهنه نمیشوند و مرور چندباره آنها خالی از لطف نیست. هنریک ایبسن یکی از
آنهاست.
او در نمایشنامههایش غالباً به روابط اجتماعی مردم کشورش هجوم برده و معایب و نواقص رفتار آنان را با کنایه و اشاره بیان
مینمود و همین امر سبب شد با بی مهری هموطنانش روبرو گردد. منظومه ی طغیان بر ضد هیئت جامعه نیز منتج این افکار
است. در سالهای 1852 تا 1857 با تحقیقات خود در باب تئاتر در کشورهای آلمان و دانمارک در فن نمایشنامه نویسی به درجه
استادی رسید و مسئول تماشاخانه ای در شهر بوگن شد. پس از آن به مدت 13 سال در ایتالیا به تحصیل علم فلسفه پرداخت
و نتیجه مطالعات وی منجر به نوشتن دو نمایشنامه “براند” و “پرگینت” شد که او را به شهرت جهانی رساند.
***
#رویای_ثروت
#موسی_توماج
#روانشناسی
#صوتی
در حال حاضر چقدر درآمد دارید؟ چه دلیلی دارد که نتوانید ۱۰ برابر این مقدار درآمد داشته باشید؟ آیا تاکنون به این مسئله فکر
کردهاید که چطور میتوانید ۱۰ برابر درآمد فعلیتان بهدست آورید؟ آیا به نظرتان کسی وجود ندارد که دقیقاً با همان شغلی که
شما دارید ۱۰ برابر شما درآمد داشته باشد؟ شما با آگاهی از برخی اصول و راهکارها و بهکارگیری آنها میتوانید ۱۰ برابر درآمد
فعلی خود و حتی ۱۰۰ برابر آن کسب درآمد کنید. اما همه اینها به آگاهی بر میگردد.
***
#چمدان
#بزرگ_علوی
#داستان_کوتاه
چمدان نام کتابی است از بزرگ علوی که مجموعهای از داستانهای کوتاه با نثری روان و ساده است. این کتاب در سال ۱۳۱۳
منتشر شد و بزرگ علوی در سال ۱۳۱۵ به زندان افتاد و تا پایان دوره رضاشاه در سال ۱۳۲۰ در زندان ماند.
***
#پرنده_کوچولو_نه_پرنده_بود_نه_کوچولو
#مهدی_موسوی
#شعر
سید مهدی موسوی (متولد ۱۳۵۵ در تهران -) از دیدگاه بسیاری از منتقدین، بنیانگزار غزل پست مدرن و جنبش شاعران پیرو
پست مدرنیسم در ایران است.مطرحترین کتاب او «فرشتهها خودکشی کردند» میباشد که بهصورت زیرزمینی در سال ۱۳۸۱
به چاپ رسیده و نایاب میباشد.
***
#یادداشتهای_زیرزمینی
#فئودور_داستایوفسکی
#رمان_خارجی
در میان آثار او، «یادداشت های زیرزمینی» آیینه تمام نمای روزگار ما و نقد حال انسان بیمار آخرالزمان است که بیماری تا عمق
وجودش ریشه دوانیده است، ولی او هم چنان از باور آن سر باز می زند. این حکایات از ارزش های از ارزش افتاده ای سخن می
دارد که منشأ بحران عالم غربی است.
تعریض ها و کنایات داستایوفسکی در این یادداشت ها همه به قدرتی است که قائمه عالم کنونی است و این عالم را راه برده
اما اکنون دچار تزلزل و بحران سهمناکی است که نشانه هایش در همه عالم پیداست. داستان «یادداشت های زیرزمینی»
گزارشی است از وضع بشر در دوره جدید، گزارشی که به جامه مبدل افسانه درآمده است.
ﺩﺍﺳﺘﺎﯾﻮفسکی ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ ” ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺯﯾﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ” ﺻﺮﺍﺣﺘﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻓﻌﻠﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺛﻤﺮﻩ ﻋﻘﻞ ﻭ
ﺧﺮﺩ ﻣﯽﭘﻨﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ، ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺩﭼﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﯾﺒﯽ ﺍﺳﺖ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﺳﺮﮔﺸﺘﮕﯽ ﻭ ﭘﻮﭼﯽ
ﺍﺳﺖ . ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﯾﯽ ﻭ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﺪ.
***
#حضور
#یرزی_کازینسکی
#رمان_خارجی
#صوتی
حضور، داستان مردی است به نام «شانس» که در خانهی پیرمرد ثروتمندی بزرگ میشود. پس از مرگ پیرمرد، شانس که خانه
و کاشانهاش را از دست داده، پیدرپی با خوش اقبالیهای عجیب و غریب روبرو میشود و حتی به عرصهی سیاست هم راه
مییابد.
رمان حضور یکی از بزرگترین رمانهای پس از جنگ دوم جهانی است که بیش از چهار میلیون نسخه از آن تاکنون در زبان
انگلیسی به فروش رفته و تقریباً همه زبانهای مهم دنیا ترجمه شده است. استقبال جهانیان از این رمان بزرگ به دلیل قدرت بی
نظیر نویسنده آن در توصیف آدمها و صحنه های زندگی آدمهاست. این رمان شعری است ناب، سفری است شاعرانه در روح
انسانها و حماسه خوابی است کابوس زده که هنوز بشریت به طور کامل از آن بیدار نشده است. علاوه بر اینها، این رمان یکی
از زیباترین رمانهای جهان است
***
#مغولان_در_ایران
#بهمن_انصاری
#تاریخی
#صوتی
« مغولان در ایران » اثریاست گرانسنگ از بهمن انصارى. این کتاب یکی از نخستین کتب تاریخی است که با شیوه خاص
بهمنانصاری، یعنی «بررسی ِتاریخی در عصر ِتکنولوژی»به رشته تحریر در آمده است.
نویسنده در مقدمه کتاب تعریف خود از تاریخ را اینگونه بیان میکند:
تاریخ و مطالعهتاریخ دیگر نه یک سرگرمی برای مفتخر گشتن به گذشته، بلکه یک علم مهم برای بررسی رویدادهای پیشین و
بهرهگیری از تجربیات تلخ و شیرین شکستهاوپیروزیها، برای ساخت فردای بهتر است.
بهمن انصاری در این کتاب نایاب در کنار ذکر رویدادها از جمله، پرداختن دقیق به مقاومتهای سلطانجلالالدینخوارزمشاه،
سنتشکنی کرده و با کنار گذاشتن «مطالعه سنتی ِرویدادهای عصر مغول»، اینبار با دید یک مورخ مدرن و به دور از احساسات
ملی/مذهبی، این برهه از تاریخ را به نقد کشیده و با بازیابی «نکات ِمثبت ِحضور ِمغولان در ایران»، به بررسی پیامدهای بعدی
آن و «فردای بهتری که به واسطه پذیرفتن این گذرگاه ِسخت، نصیب آینده کشور شد»، پرداخته است.
***
#چشم_دل_بگشا
#کاترین_پاندر
#روانشناسی
توانگری و فراوانی، پایه و اساس ذهنی و معنوی دارد. توانگری راستین، آرامش و تندرستی را نیز در بر می گیرد.
با رها کردن یا سپردن بار، این مجال را به خود می دهید که در آرامش، سایر امکانات و راه حلها را ببینید.
از استدلال و تقلا دست می کشید، تا از طریق تجسم خلاق به خواسته ها و ثمرات دلخواهتان برسید.
با تکرار عبارتهای تاکیدی، موانع درونی خود را از میان بر می دارید، تا راه دریافت آن فراوانی را که پیشاپیش برای شما مهیا
شده است بگشایید…