طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه رستورانی و کم کالری

طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه رستورانی و کم کالری

روش تهیه سوپ کرفس رستورانی بسیار خوشمزه

دستور پخت سوپ کرفس در این مطلب مرور خواهیم کرد. همانطور که میدانید در فصل سرما هستیم و هر روز ممکن است بیدار شوید و ببینید که سرما خوردید. اما نگران نباشید امروزدر سایت فراناز سوپی را به شما آموزش میدهیم که علاوه بر کم کالری بودن می تواند به سیستم ایمنی بدنتان کمک کند.

 

سوپ کرفس یک سوپ ساده است که در بین موادش سیر نیز هست. سیر یکی از پر خاصیت ترین غذاهایی که می توانید در طول سرما خوردگی استفاده کنید. همچنین در این غذا سیب زمینی و شیر نیز هست که به خوبی بدنتان را تقویت می کند.

 

مواد لازم برای تهیه سوپ کرفس برای 4 نفر :

کرفس ۴ ساقه

پیاز ۱ عدد درشت

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

کره ۲ قاشق غذاخوری

شیر ۳ پیمانه

خامه ۱ پیمانه

لیمو ترش ۱ عدد

پیازچه ۲ ساقه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

 

طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه رستورانی و کم کالری

سوپ کرفس

 

روش پخت سوپ کرفس :

مرحله اول

برای تهیه سوپ کرفس رستورانی ابتدا یکی از سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازچه، کرفس و پیاز را هم خرد می کنیم و به همراه ۳ پیمانه آب و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

 

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۴۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود.

 

مرحله سوم

پس از اینکه مواد داخل قابلمه خنک شد، آنرا داخل مخلوط کن می ریزیم و به شکل پوره در می آوریم و کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی باقیمانده را خرد می کنیم و به همراه کره و شیر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

 

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان پوره را به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیاید، سپس درب قابلمه را می گذاریم.

 

مرحله پنجم

مجددا در این حالت ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا سوپ کاملا یکدست شود. پس از گذشت این زمان خامه را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یک ملاقه از سوپ به خامه اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن به قابلمه سوپ اضافه می کنیم.

 

مرحله ششم

پس از اینکه خامه را اضافه کردیم، فقط در حدی که مواد سوپ یکدست شوند آنرا روی حرارت هم می زنیم و اجازه نمی دهیم سوپ مجددا بجوشد. در پایان سوپ را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه لیمو ترش تازه سرو می کنیم.

مطالب داغ هفته اخیر