روش تهیه ناگت سبزیجات عالی و خوشمزه

روش تهیه ناگت سبزیجات عالی و خوشمزه

روش تهیه ناگت سبزیجات عالی و خوشمزه

در این بخش از قسمت آموزش آشپزی سایت فراناز با آموزش و طرز تهیه و درست کردن ناگت سبزیجات در خدمت شما عزیزان هستیم.

 

موادی که برای تهیه و آماده سازی ناگت سبزیجات لازم دارید عبارتند از:

-هویج   3 عدد

-زردک   ۱ عدد

-سیب زمینی   ۲ عدد

-چغندر   1 عدد

-کلم بروکلی   ۱ دسته

-فلفل سبز تند   ۱ عدد

-روغن زیتون   ۱ قاشق غذا خوری

-نمک و فلفل   به میزان لازم

-تخم مرغ   ۳ عدد

-پودر نان   2 پیمانه

روش تهیه ناگت سبزیجات عالی و خوشمزه

روش آماده سازی و تهیه ناگت سبزیجات:

امیدوارم دستور آشپزی امروز نیز مانند سایر دستور آشپزی های قبلی مورد قبول و پسند شما دوستان واقع شده باشد .

شما نیز در منزل بتوانید این ناگت خوشمزه را تهیه کرده و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت ببرید و با دادن نظرات و پیشنهادات سازنده ی خود بنده را در ارائه ی هر چه بهتر دستورات آشپزی یاری بفرمائید.

 

برای آماده سازی و تهیه ناگت سبزیجات باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید که غذای فوق العاده ای در کنار خانواده میل کنید.با ما در فراناز همراه باشید.

 

1-برای تهیه ی ناگت سبزیجات ابتدا همه ی سبزیجات خود ( هویج، زردک، سیب زمینی، چغندر، کلم بروکلی، فلفل سبز ) را شسته و درون آبکشی ریخته تا آب اضافی آن ها خارج شود.

 

قابلمه ی مناسبی را انتخاب کرده و همه ی سبزیجات خود را به جز فلفل سبز را به صورت تکه های کمی درشت خرد کرده و درون قابلمه بریزید ( برای تهیه ناگت سبزیجات شما می توانید سبزیجات خود را پوست گرفته و یا این که با پوست استفاده کنید ).

 

درون قابلمه مقداری آب بریزید در حدی آب درون قابلمه آب بریزید که سبزیجات شما کاملا پخته و در انتها آبی درون قابلمه باقی نماند.

 

قابلمه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و برای این که سبزیجات شما سریع تر پخته شوند دری قابلمه را بگذارید کلم بروکلی نسب به سبزیجات دیگر سریع تر پخته می شود .

 

حدود دو الی سه دقیقه زمان می‌ برد ولی برای پخت باقی سبزیجات ده الی پانزده زمان لازم است سبزیجات شما در حدی باید پخته شوند که چنگال به راحتی در آن ها فرو برود.

 

2-بعد از این که سبزیجات شما کاملا پخته شدند و اب درون قابلمه کاملا تبخیر شد قابلمه را از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا سبزیجات شما کمی خنک شوند .

 

سپس همه ی سبزیجات خود را درون غذا ساز ریخته و کاملا با یکدیگر ترکیب کنید تا کاملا یکدست و له شوند و اگر به غذا ساز دسترسی ندارید می توانید با استفاده از گوشت کوب سبزیجات خود را بکوبید تا کاملا له شوند.

 

سپس فلفل سبز را کاملا خرد یا رنده کنید و همراه نمک و فلفل به سبزیجات خود اضافه کرده و همه ی مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید.

 

مایه ی ناگت خود را درون سینی پهن کنید در این مرحله مایه ناگت شما کاملا چسبنده است ولی در عین حال که چسبنده می باشد شکننده نیز است بنابراین به مدت بیست الی سی دقیقه مایه ی ناگت خود را درون یخچال قرار دهید.

 

3-تخم مرغ ها را درون ظرفی شکسته و با استفاده از چنگال زرده و سفیده ی تخم مرغ ها را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید پودر نان را نیز درون طرف جداگانه ی بریزید مایه ی ناگت را از یخچال بیرون آورده و با استفاده از قالب های شیرینی پزی و در صورت عدم دسترسی به قالب با استفاده از یک لیوان ناگت های خود را قالب بزنید.

 

بعد از از قالب زنی ناگت های خود را تک تک درون ظرف تخم مرغ فرو ببرید سپس در ظرف پودر نان قرار داده و کاملا به پودر نان آغشته کرده و درون سینی بچینید.

 

ناگت ها هنگام سرخ شدن باید درون روغن کاملا شناور باشند بنابراین برای این کار نابه ی منابی را انتخاب کرده و به اندازه ی لازم درون تابه روغن بریزید.

 

تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید اجازه دهید تا روغن درون تابه کاملا داغ شود سپس ناگت ها را به آرامی درون تابه قرار دهید تا ناگت ها درون روغن کاملا سرخ و طلایی شوند.

 

ناگت ها را بعد از سرخ شدن از درون تابه بیرون آورده و درون صافی و یا بر روی کاغذ حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن ها خارج شود.

 

در این مرحله ناگت سبزیجات شما کاملا آماده می باشد می توانید ناگت ها را درون ظرف مناسبی چیده و به همراه سالاد شیرازی، سالاد فصل و یا انواع سس ها و یا هر نوع چاشنی که دوست داشتید سرو کرده و میل کنید.

روش تهیه ناگت سبزیجات عالی و خوشمزه

توجه داشته باشید این دستور پخت مخصوص  8 نفر است.مدت زمان آماده سازی  30دقیقه و تهیه  50دقیقه است.

جدیدترین مطالب سایت