روش تهیه غذای بسیار خوشمزه و لاکچری چیکن استراگانوف

روش تهیه غذای بسیار خوشمزه و لاکچری چیکن استراگانوف

روش تهیه غذای بسیار خوشمزه و لاکچری چیکن استراگانوف

موادی که برای پخت این غذای خوشمزه و لاکچری لازم دارید تا بپزید و در مهمانی ها بدرخشید و دست پختان زبانزد همه شود.

نصف سینه مرغ مکعب شده یا نواری باریک بریده شده

1پیاز متوسط

2 حبه سیر

200 گرم قارچ خرد شده

1 قاشق سرپر آرد گندم

1 و 1/2 پیمانه خامه ترش (یا اگه نیست یک و یک چهارم پیمانه خامه صبحانه و یک چهارم پیمانه شیر)

نمک فلفل ب مقدار لازم

 

 

مراحل پخت چیکن استراگانوف به مدت 60 دقیقه

برای اینکار لازم است مرغ یا گوشت رو از روز قبل یا از چند ساعت قبل توی مواد بخوابونید و بعد به حالت نیم پز درآورید و بعد توی غذا بریزید، اینجوری بوی بد و هورمونهای بدش از بین می ره. برای خوابوندن از زردچوبه یا زعفرون هم استفاده کنید اما چون استروگانف باید سفید باشه برای همین زردچوبه یا زعفرون لازم نیست و فقط توی همون سیر و پیاز رنده شده و دو قاشق سس مایونز و نمک و زنجبیل به مدت پنج ساعت بخوابونید و بعد با همون مواد بگذارید نیم پز بشه، بعد از صافی عبور بدید و مواد رو ازش جدا کنید و دور بریزید و روش آبجوش بریزید.

 

مرغ نیم پز رو جدا بگذارید کنار. سپس در یه تابه پیاز خلالی رو با نمک سه چهار دقیقه تفت بدید و بعد سیر رنده شده یا خلال شده رو اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگه تفت بدید، پیاز و سیر باید هنوز زنده باشن ، سپس مرغ نیم پز و فلفل رو اضافه کنید، با شعله ی خیلی کم و در بسته تفت بدید تا مرغ یکم پخته بشه.

 

وقتی از میزان پخت مرغ مطمین شدید یک ق سر پر آرد رو اضافه کنید کمی هم بزنید تا مخلوط شه ، مراقب باشید نچسبه و تغییر رنگ نده. و بعد قارچ هارو اضافه کنید.

 

قارچ رو خرد میکنیم ، و فقط دو سه دقیقه تفت میدیم تا نرم شن ولی همچنان زنده باشن. به محض اینکه قارچ شروع کرد به آب شدن ، خاموش میکنم و به غذا اضافه میکنم.

 

بعد از اینکه قارچ رو با مرغ یکی دو دقیقه تفت دادید خامه ی ترش رو اضافه کنید (من ترکیب خامه و شیر استفاده کردم، چون خامه ی ترش نداشتم) ، خامه نباید بجوشه باید فقط داغ بشه. بعد از یکی دو دقیقه ، حاضره و میتونید سرو کنید.

 

فتوچینی ها رو از قبل بریزید توی اب جوش تا بپزه و آبکشی کنید و با چیکن استروگانف نوش جان کنید. من هم به سس و هم به فتوچینی ها جعفری خردشده زدم، توی دستورش نیست اما ترکیب خامه و جعفری رو دوست دارم، و اینکه با لیمو سرو کردم چون خامه ترش نداشتم، میتونید همراه با خامه یک ق چایخوری سس خردل هم بهش اضافه کنید که کمی ترشش میکنه. توی دستورهای قدیمیش گاهی سس خردل اضافه میشه.

 

استروگانف، باید سریع سرو بشه، اگه میخواید از قبل درستش کنید ، و بعدا مثلا یکی دو ساعت دیگه سرو کنید، بهتره خامه رو اضافه نکنید و بذارید چند دقیقه قبل از سرو اضافه کنید. خیلی خوشمزه است. کلا به نظرم استروگانف غذای بی دردسریه و اینکه با هر پایه ی نشاسته ای که دوست داشته باشید مثل برنج یا سیب زمینی یا پاستاجات میتونید سرو کنید. نوش جان. 😋😁

جدیدترین مطالب سایت