طرز تهیه کرم نسکافه و شکلات خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کرم نسکافه و شکلات خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کرم نسکافه و شکلات خوشمزه و مجلسی

کرم نسکافه و شکلات از انواع دسرهای پرطرفدار و خوش طعم بین المللی است که اصالت آن به کشور فرانسه می رسد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم نسکافه و شکلات در ادامه با پورتال فراناز همراه باشید.

 

مواد لازم کرم نسکافه و شکلات

شیر ۴ پیمانه

پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری

شکر ۱ پیمانه

خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

آب جوش ¼ پیمانه

پودر نسکافه ۲ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری

شکلات تلخ ۵۰ گرم

 

طرز تهیه کرم نسکافه و شکلات

مرحله اول

برای تهیه کرم نسکافه و شکلات خوشمزه در ابتدای کار خامه صبحانه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه خامه را به صورت مداوم هم می زنیم تا کاملا روان شود.

 

مرحله دوم

حالا شیر و شکر را به قابلمه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شود. در ادامه آب سرد را به همراه ژلاتین درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت بخار آب کتری بنماری می کنیم.

 

مرحله سوم

زمانی که ذرات شکر کاملا حل شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس ژلاتین بنماری شده را به آن می افزاییم. در ادامه مایه را به دو قسمت یکسان تقسیم کرده و به یکی از قسمت های مایه، پودر کاکائو را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کرم نسکافه و شکلات خوشمزه و مجلسی

مرحله چهارم

حالا پودر نسکافه را با آب جوش مخلوط کرده تا کاملا حل شود، سپس به مخلوط شیر باقی مانده می افزاییم و هم می زنیم تا بافت مایه یکدست شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب کرده و درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

 

مرحله پنجم

در این مرحله لایه نسکافه ای را درون قالب ریخته و قالب را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا نیم بند شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

 

مرحله ششم

حالا مایه شکلاتی را روی لایه نسکافه ای ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت کند تا ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس کرم نسکافه و شکلات را درون ظرف سرومان بر می گردانیم.

 

مرحله هفتم

در ادامه کرم نسکافه ای را به همراه ترافل های رنگی و گل تزیین می کنیم. در نهایت این دسر را به اندازه و فرم دلخواه برش زده، سپس سرو می کنیم. کرم نسکافه و شکلات را می توانید درون لیوان های تک نفره نیز درست کنید.

مطالب داغ هفته اخیر