شمع درمانی یا تراپی با شمع چیست؟ (13 بهمن روز جهانی شمع)

شمع درمانی یا تراپی با شمع چیست؟ (13 بهمن روز جهانی شمع)

شمع درمانی یا تراپی با شمع چیست؟ (13 بهمن روز جهانی شمع)

به مناسبت روز جهانی شمع روشن کردن در این بخش با شمع درمانی یا شمع ترابی و فواید شمع درمانی آشنا خواهید شد. امروزه کلاس هاي‌ آرامش بخش مثل مدیتیشن، یوگا و شمع تراپی طرفداران بسیاری پیدا کرده اسـت. چراکه این کلاس ها باعث از بین رفتن انرژی منفی و آرامش روح و روان هر فرد می شود. ما دراین مطلب از سایت فراناز بـه مناسبت 13 بهمن روز جهانی شمع برای شـما همراهان عزیز مقاله اي در مورد شمع تراپی و فواید آن منتشر کرده ایم.

 

شمع درمانی یا تراپی با شمع چیست؟

شمع درمانی یا تراپی با شمع چیست؟

انرژی در مانی با شمع تاریخچه چند هزار ساله دارد. انرژی درمانی برای ارتباط جسم و روح اسـت کـه بـه شیوه هاي‌ مختلفی انجام می شود. یکی از شیوه هاي‌ مرغوب او تراپی با شمع اسـت. تراپی با شمع برای تقویت جسم، ذهن و روح بدن انسان اسـت. شمع تراپی برای جلوگیری از افسردگی بسیار مناسب اسـت. بعد از یک روز سخت کاری خیلی خوب اسـت کـه خودتان را بـه آرامش دعوت کنید و با روشن کردن شمع انرژی هاي‌ منفی را از خودتان دفع کنید.

 


مطالب مشابه: زیباترین مدل های جاشمعی پروانه ای در طرح های مختلف


 

انواع روش شمع تراپی

انواع روش شمع تراپی

شمع تراپی باعث از بین بردن استرس، تقویت اعصاب و مهربان شدن می شود. تراپی با شمع باعث اتحاد بین قدرت جسم، روح و ذهن اسـت و هر آیینی نوع و اعتقادات خاص خودرا درباره انرژی درمانی با شمع دارد. روش‌هاي‌ مختلف اینکار عبارتند از:

  • مدیتیشن و حذف استرس
  • انرژی درمانی
  • ریکی
  • ایجاد تعادل در چاکراها

 

تراپی با شمع چگونه انجام می شود؟

تراپی با شمع چگونه انجام می شود؟

برای دفع انرژی هاي‌ منفی زندگی‌تان و بعد از خستگی هاي‌ کاری حتماً از شمع تراپی برای آرامش بیشتر زندگی‌تان استفاده کنید. شمعی را روشن کنید و بـه شعله‌هاي‌ در حال سوختن آن نگاه کنید، سپس چند دقیقه نفس عمیق بکشید. حتی یک دقیقه روشن‌کردن شمع هم تاثیر زیادی روی تغییر حال‌ و هوا و دفع استرس دارد. مراحل این تکنیک عبارتند از:

 

  1. مکانی آرام و خلوت را انتخاب کنید کـه در آنجا احساس اسانی و آرامش می‌کنید.
  2. شمعی را روشن کرده و آنرا بالا بیاورید «تا ارتفاع سینه یا دورتر» و بـه شعله شمع نگاه کرده و متمرکز شوید.
  3. نفس عمیق بکشید و همان‌ گونه بـه شعله شمع خیره باشید.
  4. پس از چند ثانیه کـه احساس آرامش کردید، حالا نوبت بـه تصویرسازی اسـت. انچه را کـه دوست دارید مجسم کنید.
  5. برای جذب بیشتر انرژی می توانید از شمع‌هاي‌ رنگی هم استفاده کنید.

 

نماد شمع روشن در تراپی چیست؟

نماد شمع روشن در تراپی چیست؟

از گذشته هاي‌ دور شمع را نماد چهار عنصر طبیعت می‌دانستند بخاطر همین از شمع در اکثر مهمانی ها چه عزایی چه جشن استفاده می‌کردند تا انرژی هاي‌ منفی ازآن مکان دور شود و محیط را برای همه ی آرامش بخش کند. نور شمع نماد آتش پاک اسـت، خود جسم شمع نماد خاک اسـت، آن قطراتی کـه از شمع میریزد نماد خاک اسـت و تکان خوردن شعله ي شمع نماد باد اسـت.

 

فواید شمع درمانی چیست؟

فواید شمع درمانی چیست؟

شمع فواید بی شمار زیادی دارد کـه مهم‌ترین آن از بین بردن انرژی منفی و ایجاد آرامش اسـت. البته شمع ها در رنگ ها و عطرهای متفاوتی وجود دارند کـه هر کدام از این رنگ ها اثر خاص خودرا دارد.

 

1. شمع درمانی باعث کاهش استرس می شود

شمع درمانی باعث کاهش استرس می شود

روشن شدن شمع‌هاي‌ معطر، حفره بینی و تحریک گیرنده‌هاي‌ مغزی فرد را تحریک می کند و موجب میشود کـه روان انسان را تحت تأثیر قرار دهد. بنابر این با تأثیر در خلق و خوی انسانی استرس افراد را کاهش میدهد و کیفیت خواب را التیام می‌بخشد.

 


مطالب مشابه : فال شمع


 

2. با شمع درمانی می شود افسردگی را از بین برد

با شمع درمانی می شود افسردگی را از بین برد

لیمو، دارچین و اسطوخودوس از جمله رایحه‌هایي اسـت کـه برای التیام افسردگی مفید هستند بنابر این توصیه میشود افراد مبتلا بـه افسردگی از شمع‌هایي کـه چنین رایحه‌هایي دارند، استفاده کنند.

 

3. با شمع درمانی می شود انرژی مثبت را افزایش داد

با شمع درمانی می شود انرژی مثبت را افزایش داد

شمع‌ها میتوانند انرژی زیادی بـه فرد منتقل کنند و ذهن و روح فرد را آرام کنند. روشن کردن شمع بـه فرد در تمرکز اعصاب کمک زیادی میکند. بـه همین دلیل روشن کردن شمع را نمادی از آزاد شدن انرژی‌هاي‌ مثبت در زندگی و افزایش سرزندگی می دانند.

 

نکاتی مهم در مورد شمع های درمانگر

نکاتی مهم در مورد شمع های درمانگر

حتماً شمع را قبل از استفاده تمیز کنید. برای اینکار می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. جهت و سمت روغن مالی شمع، بهتر اسـت از سمت پایین بـه سمت سر یا بالای شمع باشد. با اینکار انرژی هاي‌ منفی جذب شده بـه شمع بـه بیرون منتقل می‌شوند.

 

1. از شمع هاي‌ طبیعی باکیفیت خوب استفاده کنید. زیرا شمع هاي‌ مصنوعی دود و گازهای سمی تولید میکنند. پیشنهاد ما برای شـما استفاده از شمع هاي‌ طبیعی و دستساز اچ آن بی اسـت.

 

2. از هر نوع و رنگ شمعی کـه برای درمان استفاده میکنید، آن شمع را مجددا فقط و فقط برای همان منظور استفاده کنید.

 

3. بعد از پایان مدت زمان شمع درمانی تان، حتماً شمع را خاموش کنید. یادتان باشد کـه از فوت کردن برای خاموش کردن شمع استفاده نکنید.

 

4. آرزو کردن هنگام روشن بودن شمع، بـه زودتر برآورده شدن آرزو و حاجت کمک می کند. در سقاخانه ها، کلیساها و مراسم مذهبی از همین روش هنگام دعا کردن استفاده می شود.

 

5. با تمرکز بر روی شعله شمع می‌توان نیروی تمرکز را افزایش داد.

 

6. از شمع با رنگ هاي‌ مختلف می‌توان برای تقرب جستن بـه فرشته هاي‌ الهی و کمک خواستن از آنها استفاده می شود.

 

تاثیر رنگ شمع در شمع درمانی

تاثیر رنگ شمع در شمع درمانی

انتخاب رنگ شمع برای مراقبه، با اهمیت ترین نکته اي اسـت کـه باید درنظر گرفت،زیرا لرزش شعله ي هر رنگ متفاوت اسـت و این لرزش ها با انرژی هاي‌ شـما همگرا می‌شوند و بـه آشکار شدن میل هاي‌ شـما و متعادل شدن مراکز و هاله هاي‌ انرژی شـما کمک میکنند و از شـما در برابر انرژی هاي‌ منفی محافظت میکنند. با توجه بـه خواسته هایتان رنگ شمع را انتخاب کنید.

 

1. شمع سبز

نماد پول و ثروت، خوشبختی و وفور نعمت اسـت. شفا بخش می‌باشد و باعث رشد و تحرک و تعادل بین جسم و ذهن می شود. شمع سبز بر چاکرای قلب تاثیر می گذارد کـه مربوط بـه احساس عشق و ارتباط با دیگران اسـت و بر گردش خون تاثیر خوبی دارد.

 

2. شمع سفید

نشان از اقتدار، پاکی و خلوص اسـت. این رنگ آرامش بخش درکنار هر رنگی قرار بگیرد قدرتش چند برابر می شود. دود حاصل از شمع سفید انرژی هاي‌ منفی را پاک می کند و هنگامی کـه شمع خاموش شود تمام انرژی هاي‌ منفی از بین رفته اند.

 

3. شمع قرمز

سمبل عشق،اشتیاق و علاقه شدید اسـت‌. شمع قرمز روح و روان را تقویت کرده و بـه موفقیت و دستیابی بـه آرزوها کمک میکند. روی کم خونی و سو هاضمه اثر خوبی دارد و ارتعاشات تقویت کننده و درمان کننده دارد.

 

4. شمع زرد

باعث تقویت تفکر و یادگیری می شود و حافظه را تقویت میکند.شادی را افزایش داده و انرژی هاي‌ منفی را دور میکند. شمع زرد قدرت شفابخشی دارد و برای درمان دیابت و نظارت چاقی موثر اسـت.

 

5. شمع آبی

نماد درک معنوی، نشانه بخشش،شفا و آرامش اسـت. شمع آبی مشکلات روحی را التیام بخشیده و بر روی ناراحتی هاي‌ عصبی تاثیر مثبتی می‌گذارد.

 

6. شمع نارنجی

نماد دوستی و جاذبه، خلاقیت و سرزندگی اسـت. شمع نارنجی اعصاب را تسکین می دهد و باعث التیام معاملات کاری می شود.قدرت ارتباطی، دفع خشم و بازرسی بر خویشتن را متعادل می کند و مسائل مربوط بـه هضم غذا و گردش خون را تنظیم می کند.

 

7. شمع صورتی

نماد عشق و موفقیت، قصد و نیت خالصانه و جامه عمل پوشاندن بـه آرزوها می‌باشد.

 

8. شمع بنفش

نماد قدرت، موفقیت و جاه و جلال اسـت. شمع بنفش بر مشکلات و موانع غلبه میکند، هوشیاری ذهن را افزایش می دهد و بـه ارتباط با معنویت کمک می کند. رنگ بنفش بـه ویژه سایه هاي‌ روشن آن باعث آرامش روحی و روانی افراد می شود و عزت نفس و اعتماد بنفس را در آنها افزایش می دهد.

 

9. شمع قهوه ای

قوه ي یقین و تشخیص شـما را بیدار میکند. مراقبه در نور این شمع بـه شـما کمک میکند اشیا گمشده ي خودرا پیدا کنید.

 


مطالب مشابه : تزیین دکوراسیون خانه با شمع برای چیدمان شیک و لاکچری + عکس


 

عوارض استفاده از شمع های معطر برای شمع تراپی

عوارض استفاده از شمع های معطر برای شمع تراپی

بـه طور کلی استفاده از شمع هاي‌ معطر برای شمع تراپی بخاطر عطرشان و دودی کـه دارد نمیتواند کاملا بدون عوارض باشند پس باید برای استفاده از آنان دقت لازم انجام شود. اگر شمع ها بـه صورت مداوم روشن هستند بهتر اسـت آن مکان مجهز بـه تهویه باشد کـه باعث سر درد برای اطرافیان نشود.

 

جوش، آسم، انواع سوزش هاي‌ پوستی و حساسیت ها و همچنین تهوع، از عوارض جانبی استفاده از شمع هاي‌ معطر می‌باشد. بـه همین دلیل پیشنهاد میکنیم افراد دارای بیماری هاي‌ آسم، اگزما، فشارخون، تب یونجه و صرع، از این نوع روش درمانی پرهیز نمایند.

 

در پایان

روشن کردن شمع میتواند با دادن حرارت بـه محیط اطراف و دادن روشنایی، بـه محیط انرژی زیادی بدهد و انرژی هاي‌ منفی را از بین ببرد. امیدواریم از این مطلب سایت فراناز کـه از فواید شمع تراپی بوده اسـت لذت برده باشید.

مطالب داغ هفته اخیر