ترفندهای آرام کردن همسر و راه های آرامش روحی دادن به همسر

ترفندهای آرام کردن همسر و راه های آرامش روحی دادن به همسر

ترفندهای آرام کردن همسر و راه های آرامش روحی دادن به همسر

در این بخش از سایت فراناز راه های آرامش روحی دادن به همسر را جمع آوری کرده ایم. هر آدمی رگ خوابی دارد و به اصطلاح خودمانی تر لم خاص خودش را دارد.اگر همسران لم یا رگ خواب یکدیگر را بدانند بیشتر مشکلاتشان حل خواهد شد.

 

آدم ها هر کدام شخصیت خاص خویش را دارند. بعضی از زوج ها از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده می کنند، در حالیکه بعضی ديگر ترجیح میدهند که زمانی را در تنهایی بگذراند و از استقلالی که دارند، لذت می برند. البته در این بین بعضی ديگر هم هستند که تلاش می کنند بین این دو اعتدال برقرار کنند.

 

وقت پیدا کردن برای یکدیگر به معنای عوض کردن عادتها و ایجاد یک برنامه روزانه جدید است. بسياري از زوج هایی که در روابط شان دچار مشکل شده اند مدت زمانیکه به یکدیگر اختصاص میدهند به مرور محدود و محدودتر شده است. هنگامی که زمان با هم بودن ديگر جذاب و لذتبخش نباشد و تنش در آن احساس شود طرفین به جای این که با هم وقت بگذرانند کارهای دیگری برای انجام دادن و سرگرم شدن پیدا می کنند.

 

بهتر است مشکلاتتان را با همسرتان درمیان بگذارید و همیشه وقتی برای صحبت رو در رو با او داشته باشید و همیشه و در همه حال از نظر روحی به او اهمیت دهید و پی به ناراحتی ها و خوش‌حالی های او ببرید.

ترفندهای آرام کردن همسر و راه های آرامش روحی دادن به همسر

سعی کنید رابطه ای متعادل با همسرتان داشته باشید

چنانچه صد در صد زمان خيلي زیاد و صفر درصد خيلي کم است، خوب باید یک عدد مناسب پیدا کنید. ایجاد تعادل معمولاً دشوار تر از چیزی است که همه فکر می کنند:ما معمولاً دوست داریم که با این شخص جدید و جذاب که بعنوان همسر وارد زندگی مان شده وقت بگذرانیم.

 

آن ها به دنبال فرصت هایی هستند تا کنار آن شخص باشند و هنگامی که نیستند دلشان برای هم تنگ می شود. این زمانیکه با هم سپری می کنند سالم و ضروری است تا بتوانند روابط خود را قدرتمند تر نموده و دو زندگی را به هم جوش بدهند.

 

ولی کار و زندگی سبب می شود محدودیت هایی واقع بینانه برای ميزان زمانیکه با همسرتان سپری می کنید، تعيين کنید. از الزامات غیرقابل پیش بینی کاری برای آخرهفته گرفته تا نیاز به سفرهای کاری، چنانچه طرف مقابلتان در رابطه سطح متفاوتی از ارتباط را انتظار داشته باشند، مقاصد و جاه طلبی های فردی ممکن است در ارتباط تان ایجاد اضطراب کند.

 

زوج های جوان باید بتوانند بین زمانیکه با طرف مقابلشان سپری می کنند و زمانیکه به دوستان و خانواده اختصاص دارد هم تعادل ایجاد کنند. هنگامی که وارد رابطه می شوید، قابل دسترس بودن شما برای رابطه گذشته تان اندکی تغيير می کند.

 

به عنوان مثال در تحقیقی که در سال 1999 انجام گرفت، معلوم شد زنانی که مدت زمانی را که با همسرشان سپری می کنند افزایش می دهند ، به همان میزان مدت زمانی را که با دوستانشان سپری می کنند را کم می کنند. وقتی دوستان شکایت می کنند که ديگر فرصت دیدن شما را ندارند و خانواده تان متعجب اند که این همه وقت را کجا می گذرانید، ديگر لازم است که بتوانید تعادلی در زندگی و روابطتان برقرار کنید.

 

حتما مرز ها را معلوم کنید

کم تر مردی است که بتواند بدون مقدمه به یک مکالمه وارد شود و در آن حس ناتوانی و استیصال نکند. مردها زمانی حس و عملکرد بهتری دارند که از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی در دست داشته باشند. به این ترتیب حس می کنند روی هر مورد رفتار کنترل کافی دارند؛ به همین علت نیازمندند موقع صحبت و گفتگو با شما تمرکز کافی داشته باشند.

 

آن ها دوست دارند بدانند مقصود از این صحبت چیست و این که از آن ها چه می خواهید. این سبب می شود زمانی که با شما صحبت می کنند بدانند چه کار می کنند. چنانچه بدون آنکه این حدود را برای همسرتان معلوم کنید، وی را به میز گفتگو دعوت کنید، با عکس العمل های آزار دهنده همسرتان و بی توجهی وی روبرو خواهید شد.

 

جلوی زیان را بگیرید…

برای این که بی حاصل و یک طرفه صحبت نکنید، باید از دری که همسرتان از آن وارد می شود وارد رابطه شوید. شما باید به همسرتان نقطه تمرکز مشخص و واضحی را ارائه دهید و به جای آنکه بگویید بیا درباره امدن دوستم حرف بزنیم یا بیا درباره ارتباط مان حرف بزنیم یا در مورد شغلم احتیاج به کمک دارم، دقیقا بگویید مقصود تان از آغاز صحبت چیست و این صحبت میتواند چه دستاوردی داشته باشد. ما در انتهای مطلب با مثال هایی این مسئله را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

لطفا تفاوت های شخصی تان را درک کنید

آدمهای مختلف به ميزان زمان متفاوتی زمان برای با هم گذراندن احتیاج دارند. تحقیق تئوری کلاسیک وابستگی نشان داده است که آنهایی که به استرس در رابطه گرایش دارند دوست دارند زمان زيادي را با طرفشان سپری کنند و آنهایی که تلاش می کنند کم تر هم‌دیگر را ببینند برای شان استقلال فردی اولویت دارد. نباید انتظار داشته باشید که طرفتان منعکس کننده نیازهای شما باشد.

 

با طرفتان هماهنگ کنید

بهترین راه برای این که بفهمید وقت کافی به همسرتان اختصاص داده اید یا خیر این است که از خود وی سؤال کنید. باید بفهمید وی به چه احتیاج دارد و وابستگی بین تان را تا حدی افزایش دهید که هر دو حس راحتی کنید.

 

لطفا همه چیز را قربانی یک چیز نکنید

مواظب باشید برای پیروزی در گفتگو از ابزارهایی که می دانید همسرتان را محکوم به شکست می کنند، کمک نگیرید. چنانچه میخواهید در یک گفتگوی جوانمردانه برنده میدان باشید، از خط دادن به وی بعنوان راهی برای رسیدن به مطالبات تان استفاده نکنید و رک و راست صحبت کنید. یکی از بدترین عادت هایی که زن ها دارند این است که در برخورد با مردها رک و راست نیستند.

 

آن ها اغلب در پرده ابهام وارد گفتگو میشوند و گاهی هم تلاش می کنند با پرسیدن نظر وی در خصوص گفتگوها، او را امتحان کنند. زن ها نمی خواهند ریسک کنند و نظر خودشان را مستقیماً بیان کنند ولی نمی دانند که صحبت های گنگ، پیچیده و سربسته و تله پهن کردن برای مردها میتواند آن ها را به ادامه گفتگو بی میل کند. توصیه من را بپذیرید و با مرد زندگیتان رک و راست باشید تا بتواند درجریان گفتگو حس امنیت کند و از شروع کردن یا ادامه صحبت طفره نرود.

 

به نظرات دوستانتان گوش دهید

دوستان نه تنها قسمتی از شبکه حمایتی شما هستند بلکه نظرات آن ها درباره ارتباط جدیدتان میتواند موفقیت ارتباط تان را پیشبینی کند. هنگامی که یک ارتباط تازه را آغاز می کنید، به دنبال راه هایی برای حفظ رابطه با دوستانتان باشید. وارد کردن وی به جمع دوستانتان راهی عالی برای حفظ رابطه با دوستانتان در عین حال وقت صرف کردن برای افزایش کیفیت رابطه جدیدتان است.

 

حتما یک شب در هفته را روی تقویم برای یک قرارملاقات عاشقانه علامت بزنید

هنگامی که کار و دیگر تعهدات زندگی برنامه زندگی شما را پر می کند، پیدا کردن راه هایی برای اولویت دادن به همسر اهمیت زيادي پیدا می کند. تلاش کنید شرایط و وضعیت زندگیتان و مقدار زمانیکه میتوانید صرف کنید را برای طرفتان توضیح دهید و حتماً یک شب در هفته را به داشتن یک قرار ملاقات عاشقانه با وی اختصاص دهید.

 

جزر و مد روابط را تشخیص دهید

همینطور که رابطه تازه آرام آرام به رابطه ای باتعهد تبدیل می شود، جزر و مد عوامل استرس زای گوناگون زندگی تبدیل به جزر و مد ميزان انرژی می شود که طرفین میتوانند برای رابطه بگذارند.

 

هنگامی که رابطه به هسته مرکزی زندگی طرفین تبدیل می شود، خيلي مهم است که از فرصت هایی که برای شکوفایی رابطه و افزایش کیفیت آن پیش می آید، استفاده کنید و در عین حال به هم‌دیگر فضای لازم را بدهید تا بتوانید بهترین شریک زندگی هم باشید.ترفندهای آرام کردن همسر و راه های آرامش روحی دادن به همسر

 

در ادامه به شما ترفندهایی یاد میدهیم که بتوانید راحت تر همسرتان را در مواقع حساس آرام کنید. با ما در فراناز همراه باشید.

 

1-صبر کنید تا وی آرام شود

زمانی که منطقی شد، خشم خویش را بیان کنید. تعجب نکنید که شوهر شما هنوز عصبانی است، حتی هنگامی که همه چیز مطابق میل او باشد.درک کنید که بدن یک سیستم انرژی است و زمان می برد تا انرژی حل شود و پایان یابد. معمولاً لااقل 20 دقیقه طول میکشد تا اثر آدرنالین کاهش یابد.وقتی او خونسرد و آرام شد، رفتار نامعقولش را بررسی کنید.

 

2-دلیل عصبانیت همسرتان را فوری پیدا کنید

زمانی هایی وجود دارد که بطور ناگهانی با عصبانیت همسرتان روبرو می شوید بدون آنکه بدانید او چرا عصبانی است. گاهی رفتار عصبی همسرتان امکان دارد ، علتی بیرون از منزل و رابطه زناشویی داشته باشد.

 

بنابراین بهتر است زن یا شوهر از دلیل عصبانیت همسرشان اگاهی پیدا کنند. در این مواقع ترک کردن شخص عصبانی کار عاقلانه ای نیست برای این که تصور بر این است که چنانچه وی را ترک کند، او ارامش پیدا می کند. در حالیکه این مسأله نه تنها بهبود پیدا نمی کند بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد. زیرا حمله افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی وی را رها نخواهد کرد.

 

3-در احترام گذاشتن پا فشاری کنید

هر کسی امکان دارد در حین عصبانیت حرف هایی گفته یا کارهایی بکند که بعدا از آنها پشیمان شود. پس درصورتی که در زمان عصبانیت به صحبت های همسرتان جواب دهید، وضعیت بدتر می شود.

چنانچه شروع به سرزنش و دعوا با شما کرد، خود را از آن وضعیت بیرون نموده و از وی بخواهید که بعد از آرام گرفتن با هم صحبت کنید.

 

به عنوان مثال همسرتان با عصبانیت شروع به دعوا و سرزنش شما می کند؛ به آرامی به او بگویید” می دونم عصبانی هستی، من هم دلم می خواهد به صحبت های تو گوش دهم، ولی تا هنگامی که بتوانی با من با احترام صحبت کنی به اشپزخانه می روم”. برخورد درست در بسياري از موارد سبب تمام شدن بحث و دعوا می شود.

 

4-با همسرتان همدردی کنید

چنانچه شما هم حس عصبانیت می کنید و از حس عصبانیت همسرتان غمگین هستید این حس خویش را به زبان آورید زیرا اگر شخص عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی اش را انکار نموده و نسبت به مسئله پیش آمده بی تفاوت است، خشم اش بیشتر می شود.

 

برای صلح پیش قدم شوید:هنگامی که از علل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و بطور واقع بینانه متوجه شدید شما هم در این ماجرا مقصر بوده اید برای آشتی چند قدم بردارید این قدم ها بیانگر این است که خواستار صلح هستید و قسمتی از خطاهای خود را پذیرفته اید و تصمیم دارید مشکل پیش آمده را هر چه سریعتر حل کنید. البته در این راه چند قدم واقعی تر هم باید بردارید.

 

5-در جواب به عصبانیتش عصبانی نشوید

عصبانی شدن در واکنش به عصبانیت او عاقلانه نیست.اگر شما حمله کلامی او را تحمل میکنید و ارام هستید، احتمالا از رفتارش خجالت زده خواهد گردید و به این فکر می کند که آنرا تصحیح کند، و به شما احترام بیشتری بگذارد.

 

6-روش مه آلود

این روش به شما کمک می کند تا ایرادگیری های بی سبب را دفع کنید زیرا ایرادگیری سبب می شود عصبانیت همسرتان اوج گرفته و اوضاع بد تر شود، به جای جدل کردن با همسرتان در مورد مسئله پیش آمده تلاش کنید وی را از فضای عصبانیتش منحرف نموده و وارد جاده مه آلود کنید.

 

به طور مثال هنگامی که او بخاطر خودپسندی شما عصبانی است به وی بگویید« موافقم بعضی اوقات در مورد تبعات کار ها فکر نمی کنم ولی در این راه تلاش خودم را بیشتر می کنم» یا چنانچه وی بخاطر تأخیرتان عصبانی است به جای دلیل آوردن تنها به او بگویید« می دانم تاخیر داشته ام تلاش می کنم همین امروز این مسأله را طور دیگری جبران کنم.»

 

7-خوابیدن در محیطی آرام را به وی پیشنهاد دهید

گاهی اوقات خواب ناکافی سبب می شود شخص تمرکزش کم شده و نتواند درست تصمیم بگیرد و حلقه معیوبی( استرس بیشتر می شود و استرس بیشتر مشکلات را بیشتر می کند و مشکل بیشتر هم باز استرس را بیشتر می کند) شکل می گیرد که وضعیت را وخیمتر می سازد.

 

بنابراین یک توصیه مناسب به همسرتان، به ویژه چنانچه می بینید اخیرا خوابش کم شده، این است که به اندازه کافی برای خوابیدن وقت بگذارد.

 

8-به حل مسأله فکر کنیم

بهتر است به جای پرداختن به رفتار همسرمان و انتقاد و گله به فکر راه حلی باشیم تا وی بتواند مسأله ای را که سبب عصبانیتش شده حل کند. می‎توانیم باهم به این مسئله بپردازیم که چطور باید این خشم را مدیریت کنیم تا دفعه بعد به رفتار نامناسبی منجر نشود. مراقب باشیم نصیحت نکنیم؛ انتقاد، توهین و تحقیر هم به هرجهت، شیوه مناسبی نیست بلکه با همسرمان هم عقیده شویم.

 

ترفندهای آرام کردن همسر و راه های آرامش روحی دادن به همسر

 

جواب های احتمالی که در وضعیت استرس زا باید بلد باشید:

1- جواب های زیر میتواند به کم کردن تنش در رابطه شما بسیار کمک کند.

2- متاسفم که ترا دلخور و عصبانی کرده است.

3- چه وقاحتی! این خيلي غیرمنصفانه است.

4- تقصیر تو نبوده، این میتواند برای هر کسی اتفاق بیفتد.

5- خوب می فهمم چه احساسی داری!

جدیدترین مطالب سایت