معرفی شهر عجمان کشور امارات

معرفی شهر عجمان کشور امارات

عجمان کوچکترین امارت در امارات متحده عربی است که حدود ۲۵۹ کیلومتر مربع وسعت دارد، که تقریباً ۰.۳ درصد از مساحت شهرهای امارات بدون جزایر را شامل می‌شود. عجمان دارای چند ساحل شنی است اما بیشتر به خاطر رشته کوه‌های سخت و صعب‌العبور حجر شناخته می‌شود. هرچند شهر عجمان مدرن است و خدمات و امکانات بروز را ارائه می‌دهد، اما جذابیت‌های سنتی خود را نیز منعکس می‌کند.

 

جمعیت

جمعیت عجمان در سال ۲۰۱۷، ۵۰۴,۸۴۶ نفر بود. تعداد مردان به ازای هر ۱۰۰ زن، ۱۸۸.۱۳ می‌باشد.

 

موقعیت و جغرافیا

عجمان در ساحل خلیج فارس، در شمال امارات متحده عربی قرار دارد. این امارت ۱۶ کیلومتر طول دارد و بین امارات شارجه و ام‌القیوین واقع شده است.

 

شهرهای اصلی امارت عجمان

شهر عجمان: این شهر شامل دفتر حاکم، شرکت‌ها، بانک‌ها و بازارهای تجاری است و همچنین بندر عجمان که در دره طبیعی واقع شده است که از این شهر عبور می‌کند.

 

شهر المنامه: این شهر حدود ۶۰ کیلومتر از عجمان فاصله دارد و به خاطر دره‌ها و کوه‌های بلندش که غنی از منیزیم، کرومات و سخره ها هستند، شناخته شده است.

 

شهر مصفوت: این شهر حدود ۱۱۰ کیلومتر به جنوب شرقی واقع شده و به خاطر کشاورزی، کوه‌هایی مانند دفتا و لشان، و دره‌های وسیعی مانند غلفا شناخته شده است.

 

اقتصاد

بر اساس گزارش اقتصادی سالانه ۲۰۲۰ برای امارت عجمان، تولید ناخالص داخلی عجمان در سال ۲۰۱۹ به ۳۲ میلیارد درهم رسید، که نشان‌دهنده نرخ رشد حدود ۲.۳ درصد نسبت به سال قبل است.

 

بخش‌های ساخت و ساز، ساختمان و املاک در سال ۲۰۱۹ با ۳۱.۹ درصد، بیشترین سهم را داشته‌اند، که یکی از بالاترین سهم‌ها در سطح امارات است. رشد املاک به طور متوسط حدود ۱۸ درصد به درآمد غیرنفتی کمک کرده‌اند.

 

بندر عجمان و منطقه آزاد عجمان دو بازیگر کلیدی در رشد اقتصادی این شخر و امارت هستند.

 

فرهنگ و میراث

قلعه عجمان یکی از نمادهای تاریخی کشور امارات است. این قلعه به قرن ۱۸ برمی‌گردد و زندگی در دوره‌های مختلف را نشان می‌دهد.

 

این قلعه بازسازی شده و به موزه تبدیل شده است. شامل نمونه‌های باستان‌شناسی است که دارایی‌های مردم، صنایع، حرفه‌های سنتی و همچنین تصاویری از زندگی اجتماعی قدیمی آن‌ها را نشان می‌دهد.

 

نقاط گردشگری

سواحل جادویی عجمان با هوای تازه، محیط آرام و آب پاکیزه، فعالیت‌های مختلف دریایی را ارائه می‌دهند که علاقه‌مندان زیادی به دریا را جذب می‌کند.

 

موزه عجمان و قلعه مصفوت از نقاط برجسته گردشگری در عجمان هستند.

 

خاندان حاکم

قبیله آل نعیمی، که حدود سال ۱۷۷۵ به این منطقه مهاجرت کردند، عجمان را تشکیل دادند. البته به رسمیت شناختن عجمان به عنوان یک دولت مستقل در سال ۱۸۲۰ انجام شد.

 

عجمان تحت حکومت حضرت شیخ حمید بن راشد آل نعیمی است. به عنوان دهمین حاکم امارت عجمان، او جانشین پدر مرحومش حضرت شیخ راشد بن حمید آل نعیمی در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۸۱ شد.

 

حکومت مرحوم شیخ راشد بن آل نعیمی ۵۳ سال به طول انجامید، از ۱۹۲۸ تا ۱۹۸۱.

 

شیخ حمید تحصیلات ابتدایی خود را در دبی در سال ۱۹۴۰ آغاز کرد و سپس برای ادامه تحصیلات عالیه خود به قاهره، مصر رفت. او از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۱ به عنوان معاون حاکم عجمان منسوب شد. حضرت شیخ حمید به عنوان بنیان‌گذار امارت جدید عجمان شناخته می‌شود.

 

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت زندگی در دبی مراجعه کنید: https://lifeinemirates.com

مطالب داغ هفته اخیر