روش تهیه کاپوچینو خانگی

روش تهیه کاپوچینو خانگی

روش تهیه کاپوچینو خانگی

تا حالا به این فک کردین که چرا باید برای خوردن نوشیدنی هایی مثل قهوه یا کاپوچینو و… باید حتما به کافی شاپ بریم؟خب ما یه راه حل توپ و عالی واستون داریم،اونم اینه که تو خونه با وسایل مورد نیاز معمولی و دم دستی خوشمزه ترین نوشیدنی های گرم و سر و بستنی و کیک و دسر و… که مناسب فصل زمستان هست تهیه کنید.با ما در این بخش از فراناز همراه باشید تا روش تهیه کاپوچینو خانگی را یاد بگیرید.

 

مواد مورد نیاز تهیه کاپوچینو خانگی:

-شیر  1/3 فنجان

-پودر قهوه  1 قاشق چایخوری

-شکر  مقدار کافی

-پودر کاکائو  1 قاشق چایخوری

-آب سرد  نصف فنجان

 

روش تهیه کاپوچینو خانگی:

نوشیدنی ها خیلی پر طرفدار هستند و در یک تقسیم بندی کلی به دو نوع نوشیدنی گرم مانند نسکافه و قهوه و چای و … و نوشیدنی سرد مانند آبمیوه و آیس تی و … تقسیم می شوند.

 

معمولا در فصل گرم و در گرمای هوا نوشیدنی های سرد که موجب خنک شدن بدن می شوند بیشتر می چسبد و در فصل سرد نیز نوشیدنی های گرم که موجب احساس گرمی در انسان می شوند بیشتر کاربرد دارد. البته برخی از انواع نوشیدنی ها نیز هستند که در کلیه فصول سال چه سرد و چه گرم کاربرد دارند مانند چای و قهوه و کاپوچینو و …. لذا در این مطلب طرز تهیه یک نوشیدنی گرم و خوشمزه را که در همه فصول سال بسیار می چسبد به نام کاپوچینو را برایتان می نویسم.

 

اگرچه این نوشیدنی خوشمزه به صورت آماده و بازاری در بسته بندی در هایپر مارکتها و سوپرها فروخته می شود و می توان به راحتی آن را خریداری کرد و با مخلوط کردن آن با آب جوش کاپوچینو درست کرد اما به صورت خانگی و در منزل نیز می توان این نوشیدنی خوشمزه را درست کرد.

 

این نوشیدنی خوشمزه یا با استفاده از دستگاه قهوه ساز برقی درست می شود که چون اکثرا کسی این دستگاه را در منزل ندارد می تواند همانند من از دستگاه کف زن شیر استفاده کند که یک دستگاه کوچک بوده و با باتری کار می کند و یک فنر در قسمت سر آن قرار دارد و با آن روی شیر کف ایجاد می شود.

 

لازم به ذکر است روش دیگری نیز برای تهیه آن بدون استفاده از دستگاه کف زن و با استفاده از همزن برقی نیز وجود دارد که شما می توانید این روش را انتخاب کنید و هزینه اضافی برای تهیه این دستگاه را پرداخت نکنید.

 

جالب است بدانید کاپوچینو معولا شامل 1/3 فنجان مخلوط قهوه و شکر و آب همزده و 2/3 فنجان کف شیر است.روش تهیه کاپوچینو خانگی

برای تهیه کاپوچینو خانگی لازم است مراحل زیر را انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار داخل قهوه جوش 1 قاشق چایخوری پودر کاکایو و 1 قاشق چایخوری پودر قهوه و 1 قاشق چایخوری شکر و نصف فنجان آب سرد می ریزیم و آنها را مخلوط می کنیم و با قاشق هم می زنیم و تا حد امکان قسمتهای گلوله شده آن را باز می کنیم.

 

سپس قهوه جوش را روی شعله ملایم گاز و روی شعله پخش کن قرار می دهیم و مواد را خوب هم می زنیم و وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد آن را از روی گاز بر می داریم و داخل یک فنجان می ریزیم.

 

2-سپس در این مرحله بایستی کف شیر را درست کنیم و برای این منظور نیاز به دستگاه کف زن که در بالا برایتان توضیح دادم داریم. برای درست کردن کف شیر1/3 فنجان شیر را داخل شیر جوش و یا قابلمه می ریزیم و مقداری شکر نیز به آن اضافه می کنیم و شیرجوش را روی گاز می گذاریم و سپس با دستگاه کف زن که آن را در وسط شیر نگاه داشته ایم و خیلی نزدیک به کف قابلمه و یا روی شیر قرار نداده ایم شیر را کف می زنیم.

 

دمای شیر نباید بیشتر از 60 درجه بشود و اگر دیدیم دما بالا رفت باید آن را از روی گاز برداشته و مجددا روی گاز بگذاریم و به کف زدن با دستگاه برای مدت 5 دقیقه ادامه دهیم تا شیر حجمش سه برابر شود و کاملا کف دار شود. ضمنا روش دیگر نیز وجود دارد که شیر را داخل قابلمه ریخته و شکر به آن اضافه می کنیم و روی گاز می گذاریم و وقتی جوشید آن را از روی گاز برمی داریم و با کمک همزن آن را خوب هم میزینم تا حجمش زیاد شود.

 

3-سپس کف شیر را روی قهوه و داخل فنجان می ریزیم. سپس روی آن را با پودر کاکایو و شابلون تزیین می کنیم.اکنون کاپوچینو خانگی ما اماده است. آن را برای عصرانه همراه با کیک و یا شیرینی میل کنید.امیدوارم لذت برده باشید.

جدیدترین مطالب سایت