پنج کتاب که به زیباترین شکل ممکن درباره عشق اول نوشته شده اند

پنج کتاب که به زیباترین شکل ممکن درباره عشق اول نوشته شده اند

پنج کتاب که به زیباترین شکل ممکن درباره عشق اول نوشته شده اند

 

می‌گویند عشق اول هر چقدر هم که بعدها عجیب به نظر برسد، تا همیشه در ذهن باقی می‌ماند. به همین دلیل هم روایت‌هایی که درباره عشق اول نوشته می‌شوند زیبایی خاص خودشان را دارند. در این مقاله شما را با پنج کتاب عاشقانه آشنا می‌کنیم که روایت عشق اول را در دلشان پنهان کرده‌اند؛ عشق‌هایی که هر یک زیبایی خودشان را دارند؛ اما بدون سختی و دردسر نیستند.

 

1. همسر مسافر زمان

برای خواندن یک عاشقانه عجیب و غریب آماده هستید؟ روایت کتاب جالب همسر مسافر زمان درباره دختری شش ساله به نام کلر است و مردی 36 ساله به نام هنری. زمانی که کلر 23 ساله می‌شود، با هنری که حالا 31 ساله و عشق اول کلر است، ازدواج می‌کند. اشتباه نکنید؛ هر دو هنری یک نفر هستند؛ اما اختلاف سنی آن‌ها چه معنایی دارد؟ اینجاست که مسافر زمان بودن مشخص می‌شود. اینطور که پیداست هنری دچار نوعی اختلال است که اولا باعث می‌شود ساعت بیولوژیکی بدنش از اول تنظیم شود و ثانیا خودش را در مکان‌ها و زمان‌های متفاوت گذشته و آینده پیدا می‌کند؛ اما این قضیه دست خودش نیست و ممکن است کاملا غیر منتظره پیش بیاید. طبیعی است که نگه داشتن چنین عشقی برای کلر و هنری کار آسانی نخواهد بود؛ بنابراین این زوج تلاش می‌کنند به هر قیمتی که شده راه‌هایی برای حفظ زندگی مشترکشان پیدا کنند. کتاب همسر مسافر زمان را آدری نیفنگر نوشته است و در حال حاضر با ترجمه فارسی در دسترس علاقمندان قرار دارد.

 

2. آمریکانا

پنج کتاب که به زیباترین شکل ممکن درباره عشق اول نوشته شده اند

دختر و پسری مدرسه‌ای به نام‌های ایفملو و اوبینزی عاشق هم می‌شوند و عشق اول یکدیگر هستند. آن‌ها در نیجریه زندگی می‌کنند و شرایط سخت نیجریه باعث می‌شود تصمیم بگیرند به دنیای غرب مهاجرت کنند. ایفملو راهی آمریکا می‌شود تا به تحصیلش ادامه دهد و اوبینزی که می‌خواهد مسیر عشقش را در پی بگیرد، به واقعه 11 سپتامبر می‌خورد و نمی‌تواند بعد از آن وارد آمریکا شود. بنابراین به صورت غیر قانونی راهی لندن می‌شود. این دو یکدیگر را تا سال‌ها نمی‌بینند و هر کدام مشغول دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی خودشان هستند؛ تا اینکه 15 سال بعد مسیر زندگی دوباره سر راه هم قرارشان می‌دهد.

 

جالب است بدانید نویسنده این کتاب، چیماندا انگزی آدیچی، یک زن نیجری است که تحصیلات بسیار موفقی در آمریکا دارد و در این کتاب به مشکلات سیاهپوستان و تبعیض نژادی هم پرداخته است. همین موارد باعث شده رئیس جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما نیز خواندن «آمریکانا» را به عنوان یک کتاب خوب توصیه کند.

 

3. من پیش از تو

نکته جالبی که درباره عشق وجود دارد این است گاهی فکر می‌کنیم آن را پیدا کرده‌ایم؛ تا اینکه ناگهان کسی وارد زندگی‌مان می‌شود و متوجه می‌شویم افرادی که قبلا گمان می‌کردیم عاشقشان بوده‌ایم، تمرینی بوده‌اند برای رو به رو شدن با عشق واقعی. داستان لوییزا کلارک در رمان بسیار عاشقانه من پیش از تو دقیقا همین است. لوییزا نامزد دارد؛ تقریبا هم مطمئن است که عاشق نامزدش نیست؛ اما نمی‌داند عشق چیست و اصلا چه فایده‌ای دارد تا اینکه با ویلیام ترینر آشنا می‌شود. ویلیام بر اثر یک تصادف فلج شده و نامزدش هم به همین دلیل او را ترک کرده است. این دو سر راه همدیگر قرار می‌گیرند و عشقی را تجربه می‌کنند که تا پیش از این نشناخته بودند و زندگی هر دو را تا ابد عوض خواهد کرد.
من پیش از تو را جوجو مویز نوشته است؛ نویسنده‌ای که با نوشتن این کتاب و کتاب‌های دیگر مثل من پس از تو به راحتی در فهرست چند نفر از بهترین نویسندگان کتاب رمان که با دنبال کردن آثار آن‌ها درس زندگی خواهید گرفت، قرار می‌گیرد، که در این مطلب به آنها اشاره شده است که در این مطلب به آنها اشاره شده است. اگر دلتنگ خواندن عاشقانه‌ای هستید که نتوانید آن را زمین بگذارید، من پیش از تو را از دست ندهید.

 

4. هتلی در کنج تلخ و شیرین

پنج کتاب که به زیباترین شکل ممکن درباره عشق اول نوشته شده اند

یکی دیگر از زیباترین داستان‌های عاشقانه درباره عشق اول که توانسته عشق را با امید و تعهد همراه کند و موضوع کتابش قرار دهد، کتاب هتلی در کنج تلخ و شیرین نوشته جیمی فورد است. کتاب با هنری لی، شخصیت اصلی آن شروع می‌شود. او متوجه حضور جمعیتی رو به روی یک هتل متروکه می‌شود که صاحبش به تازگی داخل آن بعضی وسایل مربوط به خانواده‌های ژاپنی در خلال جنگ جهانی دوم را پیدا کرده است. صاحب هتل چتری ژاپنی را باز می‌کند و همین صحنه هنری لی را به کودکی‌اش پرتاب می‌کند؛ زمانی که به عنوان یک چینی در مدرسه‌ای آمریکایی تحصیل می‌کرد و کسی جز کیکو اوکابه، دختر ژاپنی آمریکایی با او دوستی نمی‌کرد. کیکو اولین عشق هنری لی است و این آغاز داستانی است که هنری به زیبایی تعریف می‌کند.

کتاب هتلی در کنج تلخ و شیرین را انتشارات کتابسرای تندیس با ترجمه مرجان محمدی منتشر کرده است و در دسترس علاقمندان فارسی زبان آثار جیمی فورد قرار داده است.

 

5. غرور و تعصب

نمی‌شود از عشق اول صحبت کرد؛ اما اشاره‌ای به عاشقانه تدریجی و زیبای بین الیزابت بنت و ویلیام دارسی نکرد. چارلز بینگلی، دوست صمیمی آقای دارسی یک مهمانی برگزار می‌کند و در این مهمانی خواهران بنت، از جمله الیزابت و جین هم حضور دارند. در همین مهمانی آقای بینگلی به جین علاقمند می‌شود و از شواهد امر پیداست که آقای دارسی هم از الیزابت خوشش می‌آید؛ ولی رفتارش به حدی سرد است که الیزابت اصلا خوشش نمی‌آید و فکرش را هم نمی‌کند که دارسی به او علاقمند شده است.

 

داستان غرور و تعصب، نوشته جین آستین یکی از بهترین رمان‌هایی که نشان می‌دهد سو تفاهم‌ها چقدر راحت پیش می‌آیند و تا زمانی که افراد درباره احساساتشان حرف نزنند و مسائل را باز نکنند؛ مشکلات بینشان حل نخواهد شد. در عاشقانه بین آقای دارسی و الیزابت یک مواجهه، صحبت کردن و در ادامه نوشتن نامه‌ای تمام سو تفاهم‌ها را از بین می‌برد و این دو را به هم متمایل می‌کند.

 

غرور و تعصب یکی از بهترین و معروف‌ترین عاشقانه‌های کلاسیک دنیای ادبیات است که از روی آن فیلم‌هایی نیز ساخته شده است و فیلم‌ها هم مثل کتاب بسیار موفق عمل کرده‌اند. برای خرید نسخه الکترونیک غرور و تعصب به این لینک مراجعه نمایید.

مطالب داغ هفته اخیر