اتوی مو و مضراتی که به همراه دارد!

اتوی مو و مضراتی که به همراه دارد!

اتوی مو و مضراتی که به همراه دارد!

 

قسمت اعظمی از زیبایی افراد را موهای سر تشکیل میدهد به همین خاطر آرایش و اتو کشیدن آن از اهمیت خاصی برخوردار میشود(البته برای بعضی افراد).در ابتدای توضیحات مطلبی در خصوص اصول و قواعد اتو کشیدن به شما عرضه میکنیم و در انتها شمارا از مضراتی که اینکار به همراه دارد آگاه میکنیم.با ما در فراناز همراه باشید.

 

 

اتوی مو و مضراتی که به همراه دارد!
آموزش اتو کشیدن موها

 

– قبل از اتو کشیدن موها باید آن ها را با نرم کننده بشویید و با سشوار خشک کنید سپس شروع کنید به اتو کردن موها.

– تنظیم درجه حرارت اتو مو بستگی به موهای شما دارد اگر موهای وز و ضخیمی دارید باید درجه حرارت دستگاه را بیشتر کنید اما گر موهای نازک و تقریبا صافی دارید باید درجه حرارت دستگاه کم باشد.

– قبل از شروع به اتو کردن موها باید کمی واکس مو یا کرم مو به همه جای موهایتان بزنید تا از سوختن موها جلوگیری شود

 

– اگر موهای خیلی فری دارید باید موها را دو یا سه مرتبه اتو بکشید به این صورت که موها را به چند دسته تقسیم کنید و از پشت سر شروع کنید به اتو کشیدن موها فقط حواس تان باشد اتو را خیلی به پوست سر نزدیک نکنید و پوست سرتان بسوزد.

– اتو را از بالا به پایین روی موها بکشید و تا انتهای موها ادامه دهید این کار را آنقدر تکرار کنید تا موها کاملا صاف شوند فقط حواس تان باشد اتو را مدت طولانی روی یک بخش از مو نگه ندارید زیرا این کار به موها آسیب وارد میکند.

 

اتوی مو و مضراتی که به همراه دارد!
راه و روش اتو کشدن موها

 

– اگر موهایتان زود وز میشود باید بعد از اتو کشیدن هر قسمت از موها، روی آنها اسپری بزنید. اگر درجه حرارت اتو پایین باشد مجبورید هر بخش از موها را چنرین بار اتو بکشید.

 

و حالا میگوییم که اتوی مو آنچنان هم بی خطر نیست…

اسپری‌‌ها و حالت دهنده‌‌های مو، ژل‌ها و استفاده از اتو مو سلامت مو را به خطر می‌اندازد. استفاده از اتوی مو، شادابی و شفافیت مو را از بین می‌برد و در دراز مدت موجب تغییر جنس مو می‌شود.

روی سخن ما با آن دسته از خانم‌هایی است که از حالت دهنده‌های برقی مو استفاده می‌کنند و از آسیب‌های احتمالی این دستگاه‌ها برای موهایشان بی‌خبرند.

حالت دهنده‌های برقی متنوعی در بازار هستند که برای بعضی از مدل‌های مو ممکن است رضایت شما را تامین ‌کنند. چون بعضی از این مدل‌های مو به تکنیک شستن، حالت دادن و سپس خشک کردن احتیاجی ندارند و اتوهای حالت دهنده برقی برای این منظور مورد استفاده فراوانی قرار گرفته‌اند.

از طرف دیگر، نوع زندگی کنونی و نبود وقت کافی برای شامپو کردن مرتب و آرایشگاه رفتن منظم برای فر کردن، موجب استفاده گسترده‌تر از این وسایل شده است.

حالت دهنده‌های برقی اغلب استوانه‌های پلاستیکی سفتی هستند که اندازه‌های متعدد دارند و سطح آنها صاف، مودار یا دندانه‌دار است.

نوعی که سطح آن صاف مودار است، نسبت به انواع دیگر ارجح است، چون موقع باز کردن از موها، کمتر موجب ایجاد صدمه و درهم رفتن آنها می‌شود.

دستگاه‌هایی که فرکننده برقی هستند، دارای کلید خودکار بوده و در درجه حرارت مشخصی خاموش می‌شوند.

بیشتر آنها فیوز اطمینان دارند که از گرم شدن بیش از حد حالت دهنده‌ها و سوختن موها جلوگیری کند.

حتی بعضی از این حالت دهنده‌ها محفظه آب دارند که با ایجاد بخار، موجب اضافه شدن رطوبت به موها می‌شوند و حالت گرفتن اولیه موها را آسان‌تر می‌کند.

گرمای حاصل از اتوهای فرکننده سبب شکستن بعضی از پیوندهای هیدروژنی ضعیف مو شده و موجب فر شدن موقتی آنها می‌شود.

اغلب اتوهای فرکننده درجه حرارت بالا دارند و از رسیدن حرارت به حد سوختن موها (100 درجه سانتی‌گراد) جلوگیری می‌کند.

یادتان باشد که موهای بی‌رنگ شده یا صاف شده را نباید هر روز با این اتوها حالت دهید، به خصوص فرکننده‌‌هایی که برس پلاستیکی دارند، درهم رفتگی مو را زیاد می‌کنند و صدمه بیشتری می‌زنند.

به علاوه، اتوی فرکننده قوی نسبت به نوع متوسط آن بیشتر موجب سوختن مو یا پوست سر می‌شود، ولی اغلب چون فر شدن موها را با دوام‌تر انجام می‌دهد (به قیمت آسیب به موها) مورد توجه شماست.

استفاده دراز مدت از اتوی مو می‌تواند شادابی و شفافیت مو را از بین ببرد و مو یکنواختی خود را از دست بدهد. پس بهتر است از آن به دفعات کم استفاده کرد.

 

در ادامه نکاتی برای اتو کشیدن مو در اختیار شما قرار میدهیم.

برای اینکه بدانیم چگونه باید از اتوی مو استفاده کنیم تا آسیب کمتری به موها برسد، چند نکته ی مهم را باید مد نظر داشته باشیم:

1- قبل از اتو کشیدن مو، موها را با سشوار خشک کنید وآب موها را کاملا بکشید.(مویی که خیس باشد میسوزد)

2- پس از خشک کردن،  براق کننده های مو را  لابه لای موها بزنید.

3- اگر موهای خیلی فر یا وزی دارید، لایه های مو را برای اتو کشیدن، باریک و نازک بردارید.

4- برای موهای تقریبا صافی که فقط موج دارند و می خواهید آنها را لخت کنید، حتما قبل از اتو، موادی مثل واکس مو یا کرم مو به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جای موها بمالید تا پوششی بین موی شما و اتو باشد و از سوختن مو جلوگیری شود، چرا که این موها نسبت به موهای فر شکننده تر و ضعیف ترند و مقاومت کمتری دارند.

اما در مورد موهای فر تنها قبل از اتو، از براق کننده ها استفاده شود و از واکس و کرم مو بعد از اتو، برای گرفتن خورده موهای روی سر و موخوره ها، آن هم به مقدار خیلی کم کف دست ها زده و روی موها بکشید (استفاده به مقدار زیاد از واکس و کرم بعد از اتو در موهای فر، موها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن آنها، شما را دچار مشکل می سازد).

5- برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن همه موها با لایه های نازک، مقدار کمی واکس مو را کف دست ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه های ضخیم تر مو، آنها را اتو کنید تا کاملا لخت و صاف شوند.

6- تا جایی که ممکن است با فاصله 2 سانتیمتر از ریشه، موها را اتو بکشید، زیرا اتو کشیدن موها از ریشه و نزدیک پوست سر، به موها آسیب جدی رسانده و باعث ریزش آنها خواهد شد.

7- دائما از اتوی مو استفاده نکنید.استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد. پس بهتر است تنها در مواقع خاص و گاهی اوقات، این کار را انجام دهید.

8- موهای رنگ و هایلایت و مش شده را حتما قبل از اتو با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند، زیرا دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم می کند و به راحتی با گرم شدن موها، آنها از وسط شکسته و می ریزند.

9- برای موهای خیلی فر چه طبیعی و چه رنگ شده قبل از اتو، بعد از شستشوی موها حتما از نرم کننده استفاده شود تا راحت تر موها صاف شوند، ولی در مورد موهای نازک اما حالت دار توصیه نمی شود.

10- از زدن ژل مو یا تافت و مواد چسبنده بعد از اتو کشیدن موها خودداری کنید، مگر در موارد شینیون یا مدل های فانتزی خاص که باید مو سفت و چسبنده شود.

و در آخر به شما بگوییم که حالت طبیعی موی هر کس زیباست.زیباتر از هر چیز دیگری که ما فکر میکنیم.  پسبهتر است به جای از بین بردن آن در حفظش کوشا باشیم.

جدیدترین مطالب سایت